PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy w Polsce będziemy mieli...

  • 1. Data: 2007-04-17 08:49:21
    Temat: Kiedy w Polsce będziemy mieli...
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    ... takie same wynagrodzenie (lub zbliżone) do tego, jak jest na 'zachodzie'
    ?
    Wczoraj wracałem z kursu angielskiego z jedna dziewczyną, która mnie
    poinformowała, że jedzie w wakacje na wyspy, będzie roznosić ulotki za
    minimalną pensję (chyba 8 euro/h)
    Mieszkanie już sobie załatwiła za 600 euro na miesiąc... normalnie ręce
    opadają...

    Jak sądzicie, czy tutaj też są jakieś szanse?

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 2. Data: 2007-04-17 08:54:59
    Temat: Re: Kiedy w Polsce będziemy mieli...
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-04-17 10:49, jack napisał(a):

    > Mieszkanie już sobie załatwiła za 600 euro na miesiąc... normalnie ręce
    > opadają...
    >
    > Jak sądzicie, czy tutaj też są jakieś szanse?

    Na wynajęcie malutkiego mieszkanka dla jednej osoby za równowartość 600
    euro na miesiąc? Tak, jak najbardziej.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 3. Data: 2007-04-17 08:56:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jack napisał(a):

    > ... takie same wynagrodzenie (lub zbliżone) do tego, jak jest na 'zachodzie'

    Teoretycznie, wtedy kiedy będziemy mieć taką samą wydajność pracy (na
    którą, o czym trzeba pamiętać skłąda się też jakość i nowoczesność
    infrastruktury raz używanych narzędzi) i takie same ceny :)

    j.

  • 4. Data: 2007-04-17 09:01:27
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    jack napisał(a):

> [...]
    > minimalną pensję (chyba 8 euro/h)
    > Mieszkanie już sobie załatwiła za 600 euro na miesiąc... normalnie ręce

    Czyli: będzie zarabiać ~1280E miesięcznie, z czego 1/2 odda na mieszkanie.
    Za resztę musi przeżyć. To naprawdę aż tak fajne warunki?

    > Jak sądzicie, czy tutaj też są jakieś szanse?

    Tak.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2007-04-17 09:04:37
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    > Czyli: będzie zarabiać ~1280E miesięcznie, z czego 1/2 odda na
    > mieszkanie. Za resztę musi przeżyć. To naprawdę aż tak fajne warunki?

    W poznaniu podstawowa praca = wynagrodzenie max 1000-1200pln, koszt
    wynajecia kawalerki = 1200-1500pln...
    to są fajne warunki :]

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 6. Data: 2007-04-17 09:45:01
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    Tomek wrote:

    > uogólniasz za bardzo: wynajęcie mieszkania w małym mieście to koszt ok
    > 500 - 600 zł. Nie napisałeś czy to ma być Londyn czy może jakiś inne
    > miasto. Jest wiele nie jasności w tym co napisałeś. Tak więc twoje
    > wyliczenia są guw.. warte.

    Nie chodzi o wyliczenia ale o całokształt.
    A odpowiadając na Twoje pytanie/stwierdzenie - zgadzam się, koszt wynajęcia
    mieszkania w małym mieście to 500-600 zł ,ale i wartość wynagrodzenia w
    małym mieście jest o wiele niższa...

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 7. Data: 2007-04-17 09:46:59
    Od: Tomek <t...@v...pl>

  • 8. Data: 2007-04-17 10:07:38
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu jack porozsypywal nastepujace haczki:
    > A odpowiadając na Twoje pytanie/stwierdzenie - zgadzam się, koszt wynajęcia
    > mieszkania w małym mieście to 500-600 zł ,ale i wartość wynagrodzenia w
    > małym mieście jest o wiele niższa...
    Lodz - kawalerke wynajmiesz za 300-400zl (+ ew prad, woda, gaz -
    spokojnie mozna sie w 100zl zmiescic).
    Prace za 800-1000zl tez raczej bez problemu znajdziesz, wiec wiekszych
    kwalifikacji (chocby rozne knajpy, puby, ogrodki piwne)
    Wiec 1/2 pensji (a nawet mniej) idzie na wynajem.
    Widzisz? Mamy zupelnie jak na wyspach ;P
    --
    badzio

  • 9. Data: 2007-04-17 10:10:41
    Od: "Patryk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
> [...]

    > 500 - 600 zł. Nie napisałeś czy to ma być Londyn czy może jakiś inne
    > miasto. Jest wiele nie jasności w tym co napisałeś. Tak więc twoje

    Twoje wyliczenia teżsą nie najlepsze. 500-600 PLN to koszt samego wynajęcia
    do tego trzeba doliczyć czynsz i licznikowe czyli wychodzi 1000-1200 PLN
    Potwierdzam taką cenę, w "sypialni stolicy" tzn. w podwarszawskim mieście
    które ma ponad 50 000 mieszkańców i do pracy samochodem, poza godzinami
    szczytu jedzie się 40 minut, a w godzinach szczytu... któż to wie? :]

  • 10. Data: 2007-04-17 10:25:50
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Patryk wrote:

> [...]
    > które ma ponad 50 000 mieszkańców i do pracy samochodem, poza godzinami
    > szczytu jedzie się 40 minut, a w godzinach szczytu... któż to wie? :]

    Wiklanie sie w wyliczenia jest bez sensu. Dosc trudno dyskutowac z
    faktem, ze w bogatych krajach Europy Zachodniej za najnizsza/srednia
    pensje da sie kupic wiecej dobr i uslug na tamtejszym rynku, niz za
    najnizsza/srednia pensje polska na polskim rynku. Jesli ktos potrzebuje
    liczb, to "Polityka" kiedys (nie wiem, czy nadal) corocznie publikowala
    tak zwany koszyk porownawczy, czyli dane, ile danego produktu da sie
    kupic w danym kraju za przecietna pensje.

    Jesli chodzi o to, kiedy, to nalezy wziac PKB kraju, o ktorym mowa, PKB
    Polski, dane o wzroscie, optymistycznie zalozyc, ze wzrost bedzie mniej
    wiecej taki sam przez najblizsze lata i policzyc. Nie chce mi sie teraz
    liczyc, ale w artykulach ludzi, ktorzy byc moze zadali sobie ten trud
    regularnie pojawia sie oszacowanie "kilkadziesiat lat".

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533