PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wyslac CV?

  • 11. Data: 2006-07-01 15:50:18
    Temat: Re: Jak wyslac CV?
    Od: "Marian" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnead44g.ul3.proteus@ender.elsat.net.pl...
    > e...@i...pl napisał(a):

    > No bez przesady. Taki prosty tekst jak CV, czy LM to się nie ma prawa
    > rozjechać,

    A jednak ma. Wystarczy, że jedna osoba pracuje w Wordzie, a druga w Open
    Office, i masz rozjazdy gwarantowane.

    Pzdr
    M.

  • 12. Data: 2006-07-01 16:20:11
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Marian napisał(a):

    > A jednak ma. Wystarczy, że jedna osoba pracuje w Wordzie, a druga w Open
    > Office, i masz rozjazdy gwarantowane.

    Przy bardziej skompikowanych układach - nie przeczę.
    Ale nie przy CV, czy LM.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2006-07-01 21:02:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Przy bardziej skompikowanych układach - nie przeczę.
    > Ale nie przy CV, czy LM.

    Zazwyczaj przy CV się kombinuje ile może, żeby zmieścić wszystko na
    jednej stronie. Jeżeli coś się chociaż o ciutciut przesunie, mamy 2
    strony i to złamane w najmniej dogodnym miejscu.

    Poza tym, jeżeli potencjalny pracodawca nie ma czym otworzyć .pdf, to
    znaczy że to nie jest pracodawca u którego warto się zatrudniać.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-07-01 22:47:06
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Poza tym, jeżeli potencjalny pracodawca nie ma czym otworzyć .pdf, to
    > znaczy że to nie jest pracodawca u którego warto się zatrudniać.

    Nie kazdy pracodawca jest informatykiem i nie kazdy aplikujacy jest
    informatykiem.
    Grupowicze jakos zdaja sie o tym zapominac...

    pozdrawiam
    gslabs

  • 15. Data: 2006-07-01 22:52:13
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    Jak juz napisalem gdzies nizej:
    Nie kazdy pracodawca jest informatykiem i nie kazdy aplikujacy jest
    informatykiem.

    Jesli szukalbym doswiadczonego kierowcy, zbrojarza, kierownika budowy, czy
    innego nie-informatyka, a oddelegowany do pracy jako HR czlowiek wyslalby
    do kosza ich aplikacje "bo nie sa w pdf-ie lub waza 6mb lub maja zdjecie",
    po czym stwierdzil, ze nie ma kogo przyjac, lub przyjal jakiegos leszcza,
    "bo
    jego cv bylo w ladnym niebieskim odcieniu", to jak mam to rozumiec?

    pozdrawiam
    gslabs

  • 16. Data: 2006-07-01 23:55:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    gslabs napisał(a):
    > "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Nie kazdy pracodawca jest informatykiem i nie kazdy aplikujacy jest
    > informatykiem.
    > Grupowicze jakos zdaja sie o tym zapominac...

    Nie trzeba być informatykiem, żeby mieć czym otworzyć pdf.

    p. m.

  • 17. Data: 2006-07-02 05:38:41
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Poza tym, jeżeli potencjalny pracodawca nie ma czym otworzyć .pdf, to
    > znaczy że to nie jest pracodawca u którego warto się zatrudniać.

    No to właśnie chyba skreśliłeś większość pracodawców w Zachodniej Europie,
    bo tam po wysłaniu PDF-a albo piszą aby podesłać 'DOC-a' albo w ogóle
    olewają takie CV.
    Ze względu na format.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 18. Data: 2006-07-02 10:36:23
    Od: e...@i...pl

    Wojciech Bańcer wrote:
    > No bez przesady. Taki prosty tekst jak CV, czy LM to się nie ma prawa
    > rozjechać, chyba że wpisuje go ktoś kto kompletnie nie zna Worda.

    A co to wg. Ciebie znaczy prosty?

    A co to wg. Ciebie znaczy "znac Worda"?

    A o Open Source'owych pakietach kolega nie slyszal? Po co ja mam
    wydawac 2000 na jakiegos tam Worda do napisania 1 CV? A tu roznice w
    "standardowym" formacie doc potrafia byc zaskakujace....

    A jak ktos pracuje na Linuksie, to tez ma sie meczyc z
    przekonwertowywaniem na doc bez 100% grwarancji kompatybilnosci?

    > A PDFa
    > niestety nie wszyscy tam 'po drugiej stronie' mają.

    Bo nie chcialo im sie sciagnac darmowego Acrobat Readera? No bez
    przeady!

  • 19. Data: 2006-07-02 10:43:41
    Od: e...@i...pl

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > No to właśnie chyba skreśliłeś większość pracodawców w Zachodniej Europie,
    > bo tam po wysłaniu PDF-a albo piszą aby podesłać 'DOC-a' albo w ogóle
    > olewają takie CV.

    Zachodni nie jest synonimem madry. :)

    > Ze względu na format.

    A co z nim jest nie tak? Jakos wszystkie dokumentacje firm zachodnich
    publikowane sa w PDF

  • 20. Data: 2006-07-02 14:29:42
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    e...@i...pl napisał(a):

    > A co to wg. Ciebie znaczy prosty?

    Zero wymyślnego formatowania. Nie ma potrzeby umieszczania tabel w tabelach,
    skomplikowanych spisów, wielokrotnie zagnieźdzanych list, przypisów,
    wstawiania wykresów, rysunków itd. Przygotowanie takiego dokumentu
    by wyświetlał się dobrze nie jest specjalnie trudne.

    > A co to wg. Ciebie znaczy "znac Worda"?

    W podstawowym zakresie? Umieć wstawić tabelę, wiedzieć do czego służy tab,
    wiedzieć do czego służy ctrl+spacja, czym się różni od shift+enter. Tego
    typu sprawy. Przecież CVka nie wymaga większych zabiegów...

    > A o Open Source'owych pakietach kolega nie slyszal?

    A kolega słyszał o standardach biurowych?

    > Po co ja mam wydawac 2000 na jakiegos tam Worda do napisania 1 CV?

    Możesz wydać 1.5 zł do tego żeby Ci to zrobiła firma, która się tego typu
    rzeczami (przepistywaniem tekstów) zajmuje.

    > A tu roznice w "standardowym" formacie doc potrafia byc zaskakujace....

    > A jak ktos pracuje na Linuksie, to tez ma sie meczyc z
    > przekonwertowywaniem na doc bez 100% grwarancji kompatybilnosci?

    Firma chce zatrudnić pracownika. Nie konkretnego kogoś. Jak ktoś ma
    z tym problemy i tworzy sztuczne kryteria wedle których ocenia jakość
    firmy, zmniejszając przez to swoje szanse, to już na pewno nie jest
    to problem tej firmy.

    Wybrzydzać to sobie mogą dużej klasy specjaliści. Ale oni zazwyczaj
    nie mają problemów z pisaniem CV, bo firmy same o nich zabiegają.

    > Bo nie chcialo im sie sciagnac darmowego Acrobat Readera? No bez
    > przeady!

    Bo osoba odbierająca dokumenty nie ma uprawnień do instalacji czegokolwiek,
    bo polityka w firmie zabrania instalacji niepotrzebnego oprogramowania,
    bo sekretarka nie musi się znać na całym tym oprogramowaniu i wreszcie
    bo to nie firma ma problem, tylko co najwyżej ten jeden Zyzio, który
    wysłał PDFa.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl