PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wyslac CV?

  • 21. Data: 2006-07-02 14:53:27
    Temat: Re: Jak wyslac CV?
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > W podstawowym zakresie? Umieć wstawić tabelę, wiedzieć do czego służy tab,
    > wiedzieć do czego służy ctrl+spacja, czym się różni od shift+enter. Tego
    > typu sprawy. Przecież CVka nie wymaga większych zabiegów...

    Z drugiej strony widzialem tez, jak niektorzy sprawdzaja CV-ki napisane
    w Wordzie. Dokladnie ze wszyskimi niedrukowalnymi znakami..

    > A kolega słyszał o standardach biurowych?

    pdf tez juz jest w zasadzie standardem...

    > Możesz wydać 1.5 zł do tego żeby Ci to zrobiła firma, która się tego typu
    > rzeczami (przepistywaniem tekstów) zajmuje.

    niechciałbym dostac CV-ki za 1,5 zl... :P /a czy oni przypadkiem maja
    legalnego Office-a? czy moze raczej open office-a/

    > Bo osoba odbierająca dokumenty nie ma uprawnień do instalacji czegokolwiek,
    > bo polityka w firmie zabrania instalacji niepotrzebnego oprogramowania,
    > bo sekretarka nie musi się znać na całym tym oprogramowaniu i wreszcie
    > bo to nie firma ma problem, tylko co najwyżej ten jeden Zyzio, który
    > wysłał PDFa.

    Bo Foxit Reader jest for free, i w dodatku nie wymaga instalacji, a jego
    archiwum zajmuje <1 MB?

    a w przypadku Worda wystarczy ze ktos ma zainstalowana jakas
    niestandardowa drukarke, i wszysciutko sie pieknie rozjezdza, im
    prostszy doc, tym bardziej

    A jak dostana wiecej pdf tez uznaja go za standard...

    Pozdrawiam...

  • 22. Data: 2006-07-02 19:34:54
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Dariusz Tarczoń napisał(a):

    > Z drugiej strony widzialem tez, jak niektorzy sprawdzaja CV-ki napisane
    > w Wordzie. Dokladnie ze wszyskimi niedrukowalnymi znakami..

    I myślisz że lepszym rozwiązaniem jest wysłać im takie CV, żeby nie mogli
    tego sprawdzić, czy takie CV, które będzie spełniać nawet tego rodzaju
    wymagania?

    > pdf tez juz jest w zasadzie standardem...

    Tylko jakby mniej rozpowszechnionym w tym zastosowaniu. Nie zrozum mnie
    źle... jeżeli firma w ogłoszeniu umieszcza informację, że chce CV w PDF albo
    wysyła ogłoszenie w tym formacie, to nie widzę nic złego w wysyłaniu tegoż
    dokumentu w PDF. Jeżeli jednak nie mamy tego typu sygnałów, to powinniśmy
    zadbać o to by po drugiej stronie dostali dokument w formacie
    najpopularniejszym, a nie najwłaściwszym według starającego się o pracę.

    > niechciałbym dostac CV-ki za 1,5 zl... :P

    A ja przyznam szczerze, bardziej nie chciałbym mieć błędów ortograficznych
    w tego rodzaju dokumencie. :-P Inne rzeczy uznaję za nieco mniej istotne.

    > /a czy oni przypadkiem maja legalnego Office-a? czy moze raczej open
    > office-a/

    Jak tam sobie dorabiałem (ładnych parę lat temu) to mieli po prostu Worda.
    Też się da kupić. W innych firmach myślę, że jest podobnie, aczkolwiek
    wyjątki zawsze się znajdą.

    > Bo Foxit Reader jest for free, i w dodatku nie wymaga instalacji, a jego
    > archiwum zajmuje <1 MB?

    Czy mógłbyś choć przez chwilkę założyć, że w firmie pracują osoby, które
    *nie zajmują* się instalacją oprogramowania i które na widok *nieznanego*
    w ich systemie formatu dokumentu nie będą biegać po oddziale i zawracać
    innym dupy, tylko wywalą taki mail?

    > a w przypadku Worda wystarczy ze ktos ma zainstalowana jakas
    > niestandardowa drukarke, i wszysciutko sie pieknie rozjezdza, im
    > prostszy doc, tym bardziej

    No ślicznie. Pozwolisz jednak że postawię śmiałe założenie iż trafienie na
    osobę która ma ten problem jest mniej prawdopodobne, niż trafienie na
    taką, która nie wie i co ważniejsze nie chce wiedzieć co to PDF?

    > A jak dostana wiecej pdf tez uznaja go za standard...

    Standardy to możesz wymuszać jak masz kartę przetargową i jesteś na pozycji
    silniejszego. Jeżeli ktoś szuka pracy, to moim zdaniem powinien maksymalnie
    zadbać o to by po drugiej stronie bezproblemowo odczytali Twój dokument. To
    czy rozjechany, czy nie ma w tej chwili mniejsze znaczenie niż to czy
    *w ogóle* go ktoś będzie chciał/mógł odczytać.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2006-07-02 20:20:55
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Wojciech Bańcer napisał(a):
    > I myślisz że lepszym rozwiązaniem jest wysłać im takie CV, żeby nie mogli
    > tego sprawdzić, czy takie CV, które będzie spełniać nawet tego rodzaju
    > wymagania?

    Ja wysylam CV do firm, w ktorych jezeli sobie nie poradza z PDF-em, to
    nie chcialbym u nich pracowac.

> [...]
    > zadbać o to by po drugiej stronie dostali dokument w formacie
    > najpopularniejszym, a nie najwłaściwszym według starającego się o pracę.

    Czyli wyjdzie na to, ze najlepszym formatem na dostarczenie CV i LM
    bedzie poczta tradycyjna... ;)

    A jezeli firma prowadzi rekrutacje elektroniczna, to formularz na
    wpisanie wszystkich informacji na stronie (wtedy to nawet zmysl estetyki
    HRowca nie bedzie mial wplywu na rekrutacje ;) )

> [...]
    > *nie zajmują* się instalacją oprogramowania i które na widok *nieznanego*
    > w ich systemie formatu dokumentu nie będą biegać po oddziale i zawracać

    Wiem o tym... widzialem jak potrafia potraktowac pliki Open Office-a
    (siedzialem obok, i mimo ze wiedzialem jak otworzyc) to osoby
    odpowiedzialne za rekrutacje skwitowaly to: nauczy sie wysylac w
    rozsadnym formacie.. ;)
    Ale z drugiej strony, tak samo moga potraktowac pliki Office-a..
    To ze dla wiekszosci DOC jest standardem, niekoniecznie oznacza, ze tak
    samo musi byc dla firmy do ktorej sie aplikuje

> [...]
    > czy rozjechany, czy nie ma w tej chwili mniejsze znaczenie niż to czy
    > *w ogóle* go ktoś będzie chciał/mógł odczytać.
    Prawda jest taka, ze ladnie wygladajace (dobrze prezentujace zalety)
    CV/LM potrafi pomoc przy rozmowie, jak bedzie 'rozjechane' to osoba
    odpowiedzialna za rekrutacje moze uznac, ze nawet czasu na ladne
    napisanie podania nie mialo sie ochoty/czasu...

    Druga sprawa to jak HR-wiec, lub osoba za niego robiaca, je czyta (o ile
    w ogole czyta, a nie tylko przeglada ;) )

    Pozdrawiam...

  • 24. Data: 2006-07-02 21:27:50
    Od: e...@i...pl

    Aby uciac dyskusje "o wyzszosci SB nad SW", powiem tak: ZADNA firma z
    ktora mialem do czynienia (branza elektroniczna) nie miala problemow z
    odczytem CV/LM w PDF. Moze to efekt branzy, ale HR-owcy w tych firmach
    to przeciez nie sa elektronicy. PDF jest w chwili obecnej owym
    "najpopularniejszym formatem". doc to tylko "szablon roboczy".
    dokumentacje przez zachodnie koncerny dostarczane sa w PDF itd itp.
    Najlepiej, gdy firma napisze, w jakim formacie dostarczyc. Jak nie, tro
    musi sie liczyc z tym, ze przyjdzie w roznych formatach...

  • 25. Data: 2006-07-03 06:33:16
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

> [...]
    > bo sekretarka nie musi się znać na całym tym oprogramowaniu i wreszcie
    > bo to nie firma ma problem, tylko co najwyżej ten jeden Zyzio, który

    Dla mnie jest oczywiste, że jak firma ma komputery, odbiera pocztę to i
    potrafi odczytać też PDFa. Teraz dla mnie to jest standard. Może parę
    lat temu można by o tym podyskutować teraz nie ma oczym.
    PDFa mozna wypluć z dowolnego programu i ma się pewność poprawności
    wyświetlenia u odbiorcy.

    zch

  • 26. Data: 2006-07-03 07:56:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > No bez przesady. Taki prosty tekst jak CV, czy LM to się nie ma prawa
    > rozjechać, chyba że wpisuje go ktoś kto kompletnie nie zna Worda. A PDFa
    > niestety nie wszyscy tam 'po drugiej stronie' mają.

    A worda z pierwszej... Bo zastanów się, kto o zdrowych zmysłach kupi
    worda tylko do pisania CV?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 27. Data: 2006-07-03 07:57:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Przy bardziej skompikowanych układach - nie przeczę.
    > Ale nie przy CV, czy LM.

    Przy bardziej skomplikowanych to tekst napisany w oo zapisany jako
    dokument worda czesto sie nie wczytuje wogole.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 28. Data: 2006-07-03 08:02:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > A kolega słyszał o standardach biurowych?

    No właśnie - wg ustawy podstawowym standardem biurowym jest dokument
    open office a nie worda - proponuje wysłać coś w tym formacie i życzę
    powodzenia...

    > Możesz wydać 1.5 zł do tego żeby Ci to zrobiła firma, która się tego typu
    > rzeczami (przepistywaniem tekstów) zajmuje.

    za 1.5 nie widzialem firmy która robi to dobrze. widziałem fuszerke
    małolata, któremu ojciec na komunię kupił komputer.

> [...]
    > bo sekretarka nie musi się znać na całym tym oprogramowaniu i wreszcie
    > bo to nie firma ma problem, tylko co najwyżej ten jeden Zyzio, który

    Hmm.. a wydawało mi się, że PDF jest dokumentem standardowym w myśl
    ustawy...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 29. Data: 2006-07-03 08:10:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:
> [...]
    > zadbać o to by po drugiej stronie dostali dokument w formacie
    > najpopularniejszym, a nie najwłaściwszym według starającego się o pracę.

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20052121766&type=2&name=D20051766.pdf

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 30. Data: 2006-07-03 08:32:19
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Dariusz Tarczoń napisał(a):

    [...]

    > Ja wysylam CV do firm, w ktorych jezeli sobie nie poradza z PDF-em, to
    > nie chcialbym u nich pracowac.

    Ale nie Ty zadałeś pytanie rozpoczynające ten wątek, prawda? :)

    Na jakiej podstawie sądzisz, że dla pytającego to też dobry wybór? Ja wiem
    że w Usenecie jest popularne dowodzenie od szczegółu do ogółu, czyli
    'skoro ja tak mam to wszyscy też tak muszą', ale bez przesady. :)

    [...]

    > A jezeli firma prowadzi rekrutacje elektroniczna, to formularz na
    > wpisanie wszystkich informacji na stronie (wtedy to nawet zmysl estetyki
    > HRowca nie bedzie mial wplywu na rekrutacje ;) )

    Sporo firm tak robi.

    [...]

    > Ale z drugiej strony, tak samo moga potraktowac pliki Office-a..
    > To ze dla wiekszosci DOC jest standardem, niekoniecznie oznacza, ze tak
    > samo musi byc dla firmy do ktorej sie aplikuje

    Z trzeciej strony może się zdarzyć że w komputer na którym pracuje sekretarka
    trzepnie zbłąkany meteoryt i wszystkie prace pójdą w pizdu, ale może skupimy
    się na bardziej prawdopodobnych opcjach... ;)

    [...]

> [...]
    > odpowiedzialna za rekrutacje moze uznac, ze nawet czasu na ladne
    > napisanie podania nie mialo sie ochoty/czasu...

    Nadal rozpatrujesz przypadki strasznie marginalne [1]. A swoją drogą, to
    jakimż to magicznym cudem tylko ten jeden dokument miałby się rozjechać,
    a nie większość nadesłanych? W takie cuda to już też nie uwierzę. :)

    [1] Bo szansa że poprawnie napisany CV z użyciem rozsądnych metod
    formatowania akurat się rozjedzie jest raczej dość nikła.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl