PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak w tym kraju zostać rolnikiem?

  • 11. Data: 2008-07-25 16:42:58
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    hiobe pisze:
    > Witam Mam ogromny problem i może ktoś mi podpowie rozwiazanie. Mój wuj
    > (bezdzietny kawaler) chce oddać mi całe swoje gospodarstwo wraz z domem i
    > maszynami a jest tego sporo. Jest jednak problem , nie mam rolniczego
    > wykształcenia a muszę je zdobyć w kosmicznym tempie. Co mozna zrobić? Gdzie sa
    > jakieś kursy, przekwalifikowania lub inny sposób? Proszę o radę może ktoś był w
    > podobnej sytuacji.

    Ja ekspresowo robiłem technikum rolnicze dla dorosłych:P Chyba było z 8
    egzaminów zacząłem to zdawać jakoś w marcu skończyłem w czerwcu. To
    jakieś ekonomie były i tym podobne rzeczy a poza tym typowo rolnicze
    przedmioty. Nie miałem z tym większych problemów ale nadmienię że miałem
    doświadczenie w rolnictwie. Poszukaj może jest gdzieś w okolicy jakies
    technikum rolnicze i prowadzi takie kursy.

  • 12. Data: 2008-07-25 16:44:27
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User pisze:

    > Dobrze, zacznijmy więc od podstawowego pytania: czy Twoją intencją jest
    > faktyczne zostanie rolnikiem, czy raczej po prostu dokonywanie
    > systematycznej grabieży na pieniądzach podatników poprzez ubezpieczenie
    > w KRUS zamiast w ZUS?

    Ty to zawsze musisz zabierać zdanie tam gdzie nie masz pojęcia o
    temacie. Czasy pracy w mieście i opłacania krusu dawno się już skończyły.

  • 13. Data: 2008-07-25 17:56:04
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ja ekspresowo robiłem technikum rolnicze dla dorosłych:P Chyba było z 8
    > egzaminów zacząłem to zdawać jakoś w marcu skończyłem w czerwcu. To

    Moim zdaniem to byl blad. Rozmieszczenie spojnikow w art 6.2. Ustawy o
    ksztaltowaniu ustroju rolnego nie zostawia miejsca na urzednicze
    interpretacje.

    Co do ZUS/KRUS - powyzej pewnego arealu na KRUS'ie traci sie wiecej niz
    korzysta na VAT przy zasadach ogolnych.

    sz.

  • 14. Data: 2008-07-27 21:16:06
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    szomiz pisze:

    > Moim zdaniem to byl blad. Rozmieszczenie spojnikow w art 6.2. Ustawy o
    > ksztaltowaniu ustroju rolnego nie zostawia miejsca na urzednicze
    > interpretacje.

    Wtedy jak to robiłem to miało być wystarczające nawet jakieś
    zaświadczenie dawali. Ale się pozmieniało w moim życiu i nie będzie mi
    to potrzebne na pewno w najbliższych latach, tak że nie
    potwierdzę/zaprzeczę twojej tezie gdyż musiał bym sprawdzić to
    behawioralne.

    > Co do ZUS/KRUS - powyzej pewnego arealu na KRUS'ie traci sie wiecej niz
    > korzysta na VAT przy zasadach ogolnych.

    Poza tym aby móc być płatnikiem KRUS dochód z innych źródeł podlegający
    ZUS nie może w roku przekraczać coś koło 10 tys ( tak było jakiś czas
    temu - teraz może podnieśli ).

    A tak poza tym to dla mnie i jedno i drugie (ZUS i KRUS) to wybór miedzy
    odrą o kokluszem. Zbędna biurokracja przeżerająca ciężko zarobione
    pieniądze.

  • 15. Data: 2008-07-29 02:35:18
    Od: empireus <a...@b...ccc>

    Dnia 25-07-2008 o 16:43:33 Any User <a...@o...pl> napisał(a):

    > Nie zaprzeczam. Jeśli ktoś ominął prawo i opłaca składki KRUS zamiast
    > ZUS, bezpodstawnie zaoszczędzając dzięki temu określoną kwotę, z której
    > przecież byłyby finansowane różne rzeczy z zakresu tzw. dobra
    > publicznego, czy choćby emerytury i renty dla obecnych beneficjentów
    > ZUS, to w ten sposób ten ktoś działa na szkodę innych obywateli.

    Doczytaj kto, po jakim czasie etc moz byc w KRUS a dopiero pozniej zacznij
    trollowac. Wszedzie Cie pelno z Twoimi madrosciami, tylko malo kto chce
    Cie juz czytac. Acha-tak a propos, to emerytura ZUSowska ma sie tak do
    renty KRUSowskiej, jak inteligencja Einsteina do Twojej. I nie zapominaj
    jeszcze o jednym fakcie, ze gro rolnikow miesiecznych przychodow z
    rolnictwa ma na poziomie 600-1000zl/mies Koszty prowadzenia gospodarstwa
    tez nie sa male i pracuje sie od 4/5tej rano, niejednokrotnie do 23ej w
    nocy.

    Ja wszystkim tym, ktorzy nie maja pojecia o wsi polecam wybrac sie do
    jakiegos typowo wiejskiego gospodarstwa (nie mowie o agroturystyce :P ) na
    chociaz tydzien, by sami sie przekonali, ze to nie jest pierdolone 8h w
    pracy,tylko prawie cala doba z przerwa na sen. Do tego jak ktos ma zasiane
    zborze i zmluci to grad, albo dobra ulewa, to taki rolnik nawet slome musi
    kupic. Jak mu krowa/swinia zchoruje, to szlag trafil kwartalny dochod etc
    etc

    I wracajac jeszcze: gospodarnosc KRUSu jest na tyle efektywna, ze ZUSowi
    nawet w polowie do tego jest daleko.

    Zapraszam do mojej rodziny wies, a wtedy sie "mondralo" przekonasz, ze
    nawet tygodnia tu nie wysiedzisz.

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie!

  • 16. Data: 2008-07-29 02:43:33
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostaae rolnikiem?
    Od: empireus <a...@b...ccc>

    Dnia 25-07-2008 o 13:22:19 hiobe <h...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Gdzie sa
    > jakieś kursy, przekwalifikowania lub inny sposób? Proszę o radę może

    Jesli masz zamiar faktycznie byc rolnikiem, to musisz przeprowadzic sie do
    tego wujka. Zadna szkola nie da Ci tego, co wlasne doswiadczenia. Wiedz
    tez o tym, ze bycie rolnikiem, to nie taka sielanka, jak sie wszystkim
    mieszczuchom wydaje. Sam mieszkalem pol zycia na wsi. Nie jest mi obce
    wyrzucanie obornika spod krow, dojenie, zniwa itp. Przekalkuluj tez, czy
    Ci sie oplaci bycie rolnikiem, bo jesli jest to male gospodarstwo, to nie
    ma sensu sie w to pchac. Inna sprawa, to czy musisz koniecznie byc tym
    rolnikiem? Przeciez to jest przekazanie gospodarstwa, wiec nie widze
    sensu, bys byl koniecznie tym rolnikiem. Tak jak ktos juz wczesniej
    wspomnial-zglos sie do powiatowej i/lub (czasami) gminnej jednostki ARiMR
    - tam powinni Ci powiedziec co i jak, oraz wskaza Ci placowki oswiatowe w
    poblizu gospodarstwa. Sa i uczelnie wyzsze i technika, wiec wybor jest
    spory :) Ale jak na poczatku wspomnialem-najcenniejsza oprocz dedykowanej
    szkoly, bedzie edukacja we wlasnym zakresie poparta doswiadczeniem wuja.

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie!

  • 17. Data: 2008-07-29 07:40:10
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Nie bronię Any Usera, ale jesteś co najmniej mało obiektywny.

    empireus pisze:
> [...]
    > przychodow z rolnictwa ma na poziomie 600-1000zl/mies Koszty prowadzenia
    > gospodarstwa tez nie sa male i pracuje sie od 4/5tej rano,

    O innym fakcie też nie wolno zapominać, że gro rolników otrzymuje
    dopłaty. Za nic. A raczej za to, żeby nic nie robić. O patologiach
    spowodowanych przez taką politykę to można nowy wątek otworzyć.
    A z drugiej strony jak przedsiębiorca ma dochody, które ledwie (albo i
    to nie) pokrywają opłaty na ZUS to zamyka interes i nikt z tego powodu
    specjalnie nie płacze.

> [...]
    > na chociaz tydzien, by sami sie przekonali, ze to nie jest pierdolone 8h
    > w pracy,tylko prawie cala doba z przerwa na sen.

    Pytanie: co znaczy typowe, wiejskie gospodarstwo? Typowe dla XVIII wieku?
    Jak weszły maszyny parowe to zakłady tkackie z ręczną produkcją
    zwyczajnie zbankrutowały, nawet pracując 24h/d nie dałyby rady nadążyć.
    Jakoś nikogo nie dziwi, że przedsiębiorca, który ma jedną łopatę nie
    jest w stanie wygrać przetargu na budowę autostrady i ma kłopoty z
    utrzymaniem rodziny.

    Zresztą, co to za argument? Wyobraź sobie, że taki spawacz kadłubów w
    stoczni pracuje całą dobę z przerwą na sen. Wątpię, żeby tak dawał radę
    przez dłuższy czas. A rolnik, zgodnie z tym co piszesz daje radę. To kto
    ma cięższą pracę? Zamiast spawacza można wymienić setki innych zawodów.

    > Do tego jak ktos ma
    > zasiane zborze i zmluci to grad, albo dobra ulewa, to taki rolnik nawet
    > slome musi kupic. Jak mu krowa/swinia zchoruje, to szlag trafil
    > kwartalny dochod etc etc

    Straszne. Normalnie biedny, pokrzywdzony przez los rolnik.
    A jak się przedsiębiorcy łopata złamie to ma umrzeć z głodu bo nie jest
    rolnikiem? A jak w czasie ulewy zaleje mi komputery i stracę narzędzie
    pracy to mam siąść i płakać?
    W imię tak pojętej, patologicznej i źle rozumianej sprawiedliwości
    społecznej Cimoszewicz stracił stanowisko, bo śmiał przypomnieć głośno
    niektórym powodzianom, że jednak część z nich się ubezpieczyła.

    > I wracajac jeszcze: gospodarnosc KRUSu jest na tyle efektywna, ze ZUSowi
    > nawet w polowie do tego jest daleko.

    Ale nie chodzi tu o to, który system jest bardziej efektywny (albo
    bardziej zgodnie z rzeczywistością: który jest mniej efektywny). Chodzi
    o to, że jest zwyczajnie, tak po ludzku, niesprawiedliwy. Zlikwidowanie
    KRUSU rolnikom jest tym samym, co zlikwidowanie przywilejów zawodowych
    rozdawanych jak cukierki grupom zawodowym za czasów Gierka. Problem jest
    czysto polityczny, a nie ekonomiczny - nikt nie chce zadzierać z taką
    rzeszą wyborców.

    > Zapraszam do mojej rodziny wies, a wtedy sie "mondralo" przekonasz, ze
    > nawet tygodnia tu nie wysiedzisz.

    Zapraszam do mojej rodziny na wieś, a wtedy się przekonasz, że mamy XXI
    wiek, po podwórku nie biegają i (za przeproszeniem) srają gdzie popadnie
    kury. A jazda na czystym i zadbanym koniu to sama przyjemość. I nie jest
    to gospodarstwo agroturystyczne.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2008-07-29 08:28:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-29, empireus <a...@b...ccc> wrote:

    [...]

> [...]
    > rolnictwa ma na poziomie 600-1000zl/mies Koszty prowadzenia gospodarstwa
    > tez nie sa male i pracuje sie od 4/5tej rano, niejednokrotnie do 23ej w

    I nie mają żadnych dotacji unijnych, tak? Nic, a nic?

> [...]
    > chociaz tydzien, by sami sie przekonali, ze to nie jest pierdolone 8h w
    > pracy,tylko prawie cala doba z przerwa na sen.

    Jakbyś kiedyś tak widział jak wygląda prowadzenie własnej firmy, to byś nie
    mówił, że to jest "pierdolone 8h w pracy".

    > Do tego jak ktos ma zasiane zborze i zmluci to grad, albo dobra ulewa,
    > to taki rolnik nawet slome musi kupic. Jak mu krowa/swinia zchoruje,
    > to szlag trafil kwartalny dochod etc

    No bo oczywiście osoba prowadząca DG to nie jest narażona na czynniki
    losowe. Nic a nic. Weź nie porównuj etatu z pracą rolnika, tylko
    porównaj prowadzenie _DG_ do pracy rolnika. Popatrz na ilość przepisów
    jaką owy DG musi znać. Pomyśl też co to jest 'ryzyko gospodarcze'.
    Tylko wtedy Ci nie wyjdzie, że ten rolnik to taki nieszczęśliwy jest.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-07-29 13:29:21
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "empireus" <a...@b...ccc> napisał w wiadomości

> [...]
    > kupic. Jak mu krowa/swinia zchoruje, to szlag trafil kwartalny dochod etc

    No dobrze, udowodniłeś więc, że głupiego robota znajdzie (choć i tak wydaje
    mi się mooocno naciągane to co piszesz, właściwie tylko jedno się zgadza -
    rzeczywiście brakuje czasu na posprzątanie okropnego syfu na co drugim
    podwórku). Tylko teraz nie rozumiem, co ma z tego wynikać wg. Ciebie ?

    e.

    P.S. Postuluję interwencyjny skup projektów za godziwą cenę i dopłatę unijną
    do każdego napisanego programu !

  • 20. Data: 2008-07-29 13:37:51
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    entroper pisze:

    > P.S. Postuluję interwencyjny skup projektów za godziwą cenę i dopłatę unijną
    > do każdego napisanego programu !

    eee... ja proponuję dopłaty do każdego nienapisanego programu! ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz