PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Date: 29 Jul 2008 10:28:41 +0200

    On 2008-07-29, empireus <a...@b...ccc> wrote:

    [...]

    > jeszcze o jednym fakcie, ze gro rolnikow miesiecznych przychodow z
    > rolnictwa ma na poziomie 600-1000zl/mies Koszty prowadzenia gospodarstwa
    > tez nie sa male i pracuje sie od 4/5tej rano, niejednokrotnie do 23ej w
    > nocy.

    I nie mają żadnych dotacji unijnych, tak? Nic, a nic?

    > Ja wszystkim tym, ktorzy nie maja pojecia o wsi polecam wybrac sie do
    > jakiegos typowo wiejskiego gospodarstwa (nie mowie o agroturystyce :P ) na
    > chociaz tydzien, by sami sie przekonali, ze to nie jest pierdolone 8h w
    > pracy,tylko prawie cala doba z przerwa na sen.

    Jakbyś kiedyś tak widział jak wygląda prowadzenie własnej firmy, to byś nie
    mówił, że to jest "pierdolone 8h w pracy".

    > Do tego jak ktos ma zasiane zborze i zmluci to grad, albo dobra ulewa,
    > to taki rolnik nawet slome musi kupic. Jak mu krowa/swinia zchoruje,
    > to szlag trafil kwartalny dochod etc

    No bo oczywiście osoba prowadząca DG to nie jest narażona na czynniki
    losowe. Nic a nic. Weź nie porównuj etatu z pracą rolnika, tylko
    porównaj prowadzenie _DG_ do pracy rolnika. Popatrz na ilość przepisów
    jaką owy DG musi znać. Pomyśl też co to jest 'ryzyko gospodarcze'.
    Tylko wtedy Ci nie wyjdzie, że ten rolnik to taki nieszczęśliwy jest.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl