PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienia z vat umów o dzieło/zlecenie >10k euro

  • 1. Data: 2008-07-24 19:36:30
    Temat: zwolnienia z vat umów o dzieło/zlecenie >10k euro
    Od: "Krzysztof" <a...@a...pl>

    Witam

    Obiło mi się o uszy jakoby umowy
    z przekazaniem majątkowych praw autorskich (i chyba były jakieś
    inne warunki) były zwolnione z VAT (nawet powyżej progu 10k euro).
    Czy może ktoś rozlicza się w ten sposób lub po prostu wie
    czy takie lub jakieś inne zwolnienia z VAT dla umów o dzieło/zlecenie
    przysługują podatnikom ?

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2008-07-24 20:33:45
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g6alk1$465$1@achot.icm.edu.pl, *Krzysztof* wrote:
> [...]
    > Czy może ktoś rozlicza się w ten sposób lub po prostu wie
    > czy takie lub jakieś inne zwolnienia z VAT dla umów o dzieło/zlecenie

    Umowa o dzielo/zlecenie i VAT? Cos ci sie chyba pomylilo!

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2008-07-24 20:36:33
    Od: "Krzysztof" <a...@a...pl>

    > Umowa o dzielo/zlecenie i VAT? Cos ci sie chyba pomylilo!

    niestety nie, powyżej 10k euro dochodu trzeba odprowadzać VAT,
    kiedyś tak nie było. ale polska to piękny kraj

  • 4. Data: 2008-07-24 20:42:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-24, Krzysztof <a...@a...pl> wrote:

    > niestety nie, powyżej 10k euro dochodu trzeba odprowadzać VAT,
    > kiedyś tak nie było. ale polska to piękny kraj

    Co ma do tego "Polska"? Dostosowano prawo do wymogów UE i tyle.
    A co za problem z VATem? Przecież umowy o dzieło / zlecenia są umowami
    w których drugą stroną są firmy. A dla firm akurat VAT jest
    przezroczysty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-07-24 20:44:05
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g6ap4i$9rm$1@achot.icm.edu.pl, *Krzysztof* wrote:

    > niestety nie, powyżej 10k euro dochodu trzeba odprowadzać VAT,
    > kiedyś tak nie było. ale polska to piękny kraj

    to doczytaj co zrobic zeby nie podlegac pod to:
    http://www.vat.pl/vat_bez_dzialalnosci_jestem_vatowc
    em_738.php

  • 6. Data: 2008-07-24 20:45:51
    Od: "Krzysztof" <a...@a...pl>

    więc UE to piękny kraj ;-)
    "przezroczysty" ? czyli on go odlicza i jeśli z pracodawcą zamieniam
    umowę o pracę na umowę o dzieło to uczciwe było by
    aby zgodził się na kwotę
    koszt pracodawczy + vat ?
    uczciwe mam na myśli -> był by to dla niego taki sam koszt

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2008-07-24 20:54:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-24, Krzysztof <a...@a...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > "przezroczysty" ? czyli on go odlicza i jeśli z pracodawcą zamieniam
    > umowę o pracę na umowę o dzieło to uczciwe było by

    *Jeśli* jesteś VATowcem, to oczywiście, że tak.
    Jak będziesz próbował sobie podnieść koszt o 22% i udawać,
    że to VAT, to oczywiście nie.

    > uczciwe mam na myśli -> był by to dla niego taki sam koszt

    Oczywiście. Ale wystawisz fakturę VAT, a nie rachunek.
    A to wymaga byś owym VATowcem był (rejestracja VAT-R,
    odpowiednia ewidencja itd.). No chyba, że pracodawca nie jest
    VATowcem, ale to raczej bardzo rzadki przypadek.

    W uproszczeniu:
    a) rachunek na 100 zł
    b) faktura na 122 zł
    to dokładnie taka sama "wydana" kwota przedsiębiorcy.
    Różnice to są podatki (dochodowy lub dochodowy + VAT), które wolno
    przedsiębiorcy odliczyć od podatków do zapłacenia, lub też uzyskać zwrot
    (w przypadku VATu właśnie).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-07-28 09:56:19
    Od: "proc" <n...@w...pl>

    > Przecież umowy o dzieło / zlecenia są umowami
    > w których drugą stroną są firmy.

    Jestes pewien tego co piszesz ? Mam troche takich umow i ani ja ani moi
    klienci nie prowadza DG.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2008-07-28 10:20:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-28, proc <n...@w...pl> wrote:

    > Jestes pewien tego co piszesz ? Mam troche takich umow i ani ja ani moi
    > klienci nie prowadza DG.

    Wstaw 'zazwyczaj' pomiędzy 'są' a 'firmy', bo faktycznie zdarzają się
    i inne przypadki.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl