PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak w tym kraju zostać rolnikiem?

  • 1. Data: 2008-07-25 11:22:19
    Temat: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "hiobe" <h...@o...pl>

    Witam Mam ogromny problem i może ktoś mi podpowie rozwiazanie. Mój wuj
    (bezdzietny kawaler) chce oddać mi całe swoje gospodarstwo wraz z domem i
    maszynami a jest tego sporo. Jest jednak problem , nie mam rolniczego
    wykształcenia a muszę je zdobyć w kosmicznym tempie. Co mozna zrobić? Gdzie sa
    jakieś kursy, przekwalifikowania lub inny sposób? Proszę o radę może ktoś był w
    podobnej sytuacji.

  • 2. Data: 2008-07-25 11:26:50
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: Any User <a...@o...pl>

> [...]
    > jakieś kursy, przekwalifikowania lub inny sposób? Proszę o radę może ktoś był w

    Dobrze, zacznijmy więc od podstawowego pytania: czy Twoją intencją jest
    faktyczne zostanie rolnikiem, czy raczej po prostu dokonywanie
    systematycznej grabieży na pieniądzach podatników poprzez ubezpieczenie
    w KRUS zamiast w ZUS?

    Proszę o szczerą odpowiedź, to bardzo pomoże w znalezieniu rozwiązania
    Twojego problemu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-07-25 12:06:48
    Od: h...@o...pl

    Nie zastanawiam się nad składkami. Wiem tyle, że jeśli nie zostanie przepisane
    gospodarstwo to cała spuscizna mojej rodziny przejdzie na panstwo czyli do
    nikąd. Zalezy mi na tym aby tam pracować i mieć z czego żyć bo od 4 lat jestem
    bezrobotny i proszę mi wiezyć przez wiele lat które przepracowałem solidnie
    płaciłem wysokie a nie krus składki i g. mi teraz z tego bo nawet leczyć się
    normalnie nie można. Wiec jaka podpowiedź?

  • 4. Data: 2008-07-25 12:12:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Any User wrote:

> [...]
    > faktyczne zostanie rolnikiem, czy raczej po prostu dokonywanie
    > systematycznej grabieży na pieniądzach podatników poprzez ubezpieczenie
    Grabiezy przez kogo? Rzad ? Sami go wybralismy w demokratycznych
    wyborach. Przez Panstwo? Panstwo to my - obywatele. Sami siebie okradamy?

  • 5. Data: 2008-07-25 12:45:04
    Od: Any User <a...@o...pl>

    > Grabiezy przez kogo? Rzad ? Sami go wybralismy w demokratycznych
    > wyborach. Przez Panstwo? Panstwo to my - obywatele. Sami siebie okradamy?

    Państwo z definicji nie może nam nic ukraść, gdyż musi działać - i
    działa - w granicach prawa. A jeśli coś jest zgodne z prawem, choćby to
    prawo było totalnie niesprawiedliwe, to nie może być mowy o kradzieży.

    Samych siebie okradać nie ma sensu - ale już okradanie nas wszystkich
    przez konkretną jednostkę ma sens jak najbardziej, gdyż w uproszczeniu
    jednostka ta okrada siebie samą, ale tylko w jednej 40-milionowej, a
    zyskuje całość (czyli tracą po tyle samo wszyscy inni obywatele).

  • 6. Data: 2008-07-25 13:10:19
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "hiobe" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maszynami a jest tego sporo. Jest jednak problem , nie mam rolniczego
    > wykształcenia a muszę je zdobyć w kosmicznym tempie. Co mozna zrobić?

    Nie musisz. Mozna posiadac samochod nie majac prawa jazdy, a nawet
    helikopter nie bedac pilotem.

    > jakieś kursy, przekwalifikowania lub inny sposób? Proszę o radę może ktoś
    > był w
    > podobnej sytuacji.

    Zdaje sie, ze poza kierunkowym rolniczym wystarcza dowolne srednie lub
    wyzsze:

    3. Uważa się, że osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli:
    1) uzyskała wykształcenie rolnicze co najmniej zasadnicze lub
    wykształcenie średnie lub wyższe

    Ale to bedzie mialo znaczenie dopiero w przypadku starania sie o unijne
    dotacje albo rente strukturalna.

    Przy podpisywaniu umowy darowizny nie zanizajcie wartosci gospodarstwa. Raz:
    US i tak sie przyczepi, dwa: AWRSP zdaje sie moze z usmiechem wyplacic kwote
    z umowy i przejac majatek.

    Jezeli wujek uprawia te ziemie, wybierz sie z nim po prostu do Agencji
    Modernizacji Rolnictwa w powiecie to wam wszystko wytlumacza.

    sz.

  • 7. Data: 2008-07-25 14:31:12
    Od: wloochacz <n...@n...dgbit.pl>

    [ciach]

    > Państwo z definicji nie może nam nic ukraść, gdyż musi działać - i
    > działa - w granicach prawa. A jeśli coś jest zgodne z prawem, choćby to
    > prawo było totalnie niesprawiedliwe, to nie może być mowy o kradzieży.
    Ależ zaprzeczasz sam sobie! Przecież opłacanie składek KRUS jest w
    granicach prawa, więc dlaczego piszesz o grabieży?
    Jak coś nie jest zakazane, to jest dozwolone - tak?

> [...]
    > jednostka ta okrada siebie samą, ale tylko w jednej 40-milionowej, a
    > zyskuje całość (czyli tracą po tyle samo wszyscy inni obywatele).
    Tak. A przecież każdemu chodzi tylko o to, żeby mieć jak najmniejsze
    obciążenia. Więc jeśli można, to trzeba z takiej możliwości skorzystać -
    w granicach prawa. Postępując inaczej, jesteś frajer i tyle.
    Państwo też jest frajer, bo ma tak szczelny system, że szkoda o tym pisać...

    --
    wloochacz

  • 8. Data: 2008-07-25 14:43:33
    Od: Any User <a...@o...pl>

    > Ależ zaprzeczasz sam sobie! Przecież opłacanie składek KRUS jest w
    > granicach prawa, więc dlaczego piszesz o grabieży?
    > Jak coś nie jest zakazane, to jest dozwolone - tak?

    Nie zaprzeczam. Jeśli ktoś ominął prawo i opłaca składki KRUS zamiast
    ZUS, bezpodstawnie zaoszczędzając dzięki temu określoną kwotę, z której
    przecież byłyby finansowane różne rzeczy z zakresu tzw. dobra
    publicznego, czy choćby emerytury i renty dla obecnych beneficjentów
    ZUS, to w ten sposób ten ktoś działa na szkodę innych obywateli.

  • 9. Data: 2008-07-25 15:03:42
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze, zacznijmy więc od podstawowego pytania: czy Twoją intencją
    > jest faktyczne zostanie rolnikiem, czy raczej po prostu dokonywanie
    > systematycznej grabieży na pieniądzach podatników

    User, od kiedy to stałeś się przeciwnikiem darwinizmu społecznego ???

    e.

  • 10. Data: 2008-07-25 16:40:34
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Przeczytaj jeszcze raz post na ktory odpowiedziales.