PracaGrupypl.praca.dyskusje › wliczanie mieszkania w koszty DG

  • 1. Data: 2008-07-24 21:04:15
    Temat: wliczanie mieszkania w koszty DG
    Od: "ma" <g...@g...pl>

    Witam
    Mam kilka pytań co do możliwości wliczania mieszkania w koszty DG:
    - czy mogę w tym miejscu mieszkać?
    - czy muszę w nim pracować?
    - czy jeśli chcę mieszkać to muszę wliczyć w koszty tylko ten pokój gdzie będę
    pracował?
    - jak wygląda w takim przypadku kontrola US?
    Wielkie dzięki za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2008-07-25 19:31:27
    Temat: Re: wliczanie mieszkania w koszty DG
    Od: "Jackare" <j...@p...pl>

    Użytkownik "ma" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam kilka pytań co do możliwości wliczania mieszkania w koszty DG:
    > - czy mogę w tym miejscu mieszkać?
    Nie ma zakazu mieszkania w miejscu prowadzenia DG więc możesz.

    > - czy muszę w nim pracować?
    Przykład 1: prowadzisz DG polegającą na krótkoterminowym wynajmie
    nieruchomości których jesteś właścicielem. Czy pracujesz w nich ? Czy
    prowadzisz w nich działalność ?
    Przykład 2: Masz nieruchomość w mieście A w której zatrudniasz 5 osób przy
    produkcji konserw. Sama mieszkasz i masz główne biuro firmy w mieście B. czy
    pracujesz w nieruchomości w mieście A? Czy prowadzisz w niej działalność ?

    co rozumiesz poprzez pracę ? Wykonywanie przedmiotu działalności gosp,
    zarządzanie działalnością gosp, bycie właścicielem i przebywanie na terenie
    obiektu mając od każdego aspktu działania firmy pracowników ?

    > - czy jeśli chcę mieszkać to muszę wliczyć w koszty tylko ten pokój gdzie
    > będę
    > pracował?
    A to zależy czy sobie takie pomieszczenie wydzielisz, a to zależy czy jesteś
    właścicielem nieruchomości, dzierżawcą, najemcą, właścicielem spółdzielczego
    prawa własności lokalu. W wielu przypadkach nie opłaca się wydzielanie czeci
    lokalu na cele DG.

    > - jak wygląda w takim przypadku kontrola US?
    wcale nie wygląda. US ma w d... i nie kontroluje zwykłych drobnych ciułaczy
    prowadzących najprostsze formy DG w miejscu zamieszkania, chyba że narobisz
    przekrętów, będziesz obracać setkami milionów zł, będziesz wykazywac
    permanentne straty i jednocześnie kupował nieruchomości, luksusowe dobra
    itp.

  • 3. Data: 2008-07-25 20:23:55
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > będę
    > pracował?
    > - jak wygląda w takim przypadku kontrola US?

    A wez i policz.

    Na prawde chcesz sprzedac kodeksowy mir domowy za nedzne kilkanacie
    (kilkadziesiar) zlotych zaoszczedzoncyh na podatkach?

    sz.