PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostaae rolnikiem?
    From: empireus <a...@b...ccc>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostaae rolnikiem?
    Date: Tue, 29 Jul 2008 04:43:33 +0200

    Dnia 25-07-2008 o 13:22:19 hiobe <h...@o...pl> napisał(a):

    > Witam Mam ogromny problem i może ktoś mi podpowie rozwiazanie. Mój wuj
    > (bezdzietny kawaler) chce oddać mi całe swoje gospodarstwo wraz z domem i
    > maszynami a jest tego sporo. Jest jednak problem , nie mam rolniczego
    > wykształcenia a muszę je zdobyć w kosmicznym tempie. Co mozna zrobić?
    > Gdzie sa
    > jakieś kursy, przekwalifikowania lub inny sposób? Proszę o radę może
    > ktoś był w
    > podobnej sytuacji.

    Jesli masz zamiar faktycznie byc rolnikiem, to musisz przeprowadzic sie do
    tego wujka. Zadna szkola nie da Ci tego, co wlasne doswiadczenia. Wiedz
    tez o tym, ze bycie rolnikiem, to nie taka sielanka, jak sie wszystkim
    mieszczuchom wydaje. Sam mieszkalem pol zycia na wsi. Nie jest mi obce
    wyrzucanie obornika spod krow, dojenie, zniwa itp. Przekalkuluj tez, czy
    Ci sie oplaci bycie rolnikiem, bo jesli jest to male gospodarstwo, to nie
    ma sensu sie w to pchac. Inna sprawa, to czy musisz koniecznie byc tym
    rolnikiem? Przeciez to jest przekazanie gospodarstwa, wiec nie widze
    sensu, bys byl koniecznie tym rolnikiem. Tak jak ktos juz wczesniej
    wspomnial-zglos sie do powiatowej i/lub (czasami) gminnej jednostki ARiMR
    - tam powinni Ci powiedziec co i jak, oraz wskaza Ci placowki oswiatowe w
    poblizu gospodarstwa. Sa i uczelnie wyzsze i technika, wiec wybor jest
    spory :) Ale jak na poczatku wspomnialem-najcenniejsza oprocz dedykowanej
    szkoly, bedzie edukacja we wlasnym zakresie poparta doswiadczeniem wuja.

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie!