PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak w tym kraju zostać rolnikiem?

  • 91. Data: 2008-08-05 13:13:59
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > A to, czy będą wykorzystywane efektywnie przez te dwa miesiące to zależy
    > już od wielkości pola.
    > I tutaj widać wyraźnie, że zboże zebrane tym kombajnem z 1 ha będzie
    > droższe niż zebrane z 2h.

    przykłady dałeś świene tutaj jesteś w blędzie:O(

    koszt skoszenia hektara pola jest taki sam na polu 1h, 2h i 10h:O)

  • 92. Data: 2008-08-05 13:30:52
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem? [OT i dlugi wywod]
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    >Użytkownik "grom@x" napisał:
    > I to jest z grubsza rozróżnienie między kosztami stałymi a zmiennymi.
    >
    > Czy w kinie sprzęt wyświetlający można zaliczyć do kosztów stałych, czy
    > zmiennych? Sam wyświetlacz oczywiście zakupujesz (załóżmy że się nigdy nie
    > popsuje i bedzie działał wiecznie) jednorazowo. Ale co powiedzieć o
    > prądzie wykorzystywanym do tego wyświetlacza? zawsze będzie się go zuzywać
    > _jednakowo_ ? to samo pytanie do żarówek, ludzi potrzebnych do obsługi tej
    > maszyny itd.

    sprzęt wyswietlajacyw kinie (ekran, rzutnik i coś tam jeszcze) jest kosztem
    stałym, ponosisz taki sam szoszt na niego cz będzie n wyswietlał filmy w
    sali 10cio osobowej czy w 1000 osobwej, w koszta zmienne natomast możesz
    wliczyć prąd zasilający ten sprzęt, bo więce go zurzyje jak będzie częściej
    urzywany:O)

    > No i wróćmy na teren gospodarstwa rolniczego. Teren którego dotyczy
    > działalność jest w jakikolwiek sposób zmienny w zależności od produkcji?
    > Nie, zawsze masz to samo miejsce na park maszynowy, te sama stodołę do
    > przechowywania przetworów (np. zboża) i samo pole. A dalej masz
    > wykorzystanie maszyn - w zależności od ilości uprawy. Ale też te same
    > maszyny, niezależnie co z nimi robisz w sezonie, musisz odpowiednio
    > utrzymać - oczyścić, zakonserwować. Koszt stały? koszt zmienny? hmmm

    po kolei:O) produkcja z hektara pola jest taka sama niezależnie od welkości
    gspdarstwa:O)
    i jesteś w błędzie że park maszynowy, stodoła i coś jeszcze są takei same
    rnychwierzchgospodartwa:O(

    jak masz małe poe tomasz mały park, mało maszyn, małe maszyny i małą
    stodołę, a jak masz e duże to i to wszystko masz duże:O)

    więc to wszystko to koszty typowo zmienne, kosztów stałych w rolnictwie
    prawie nie ma (przynajmniej mnie nicteraz nie przychodzi do głowy;O(

    > Wyżej chciałeś udowodnienia większej wydajności większego i mniejszej
    > mniejszego przedsiębiorstwa. Oprę się tutaj o gospodarstwo rolne.

    pomyłka:O(
    ja twierdziłem i udawadniałem że jest odwrotnie, czyli małe jest
    wydajniejsze:O)

  • 93. Data: 2008-08-05 14:25:10
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    gargamel pisze:
    > jak masz małe poe tomasz mały park, mało maszyn, małe maszyny i małą
    > stodołę, a jak masz e duże to i to wszystko masz duże:O)

    Argumentacja na poziomie przedszkola.

    > więc to wszystko to koszty typowo zmienne, kosztów stałych w rolnictwie
    > prawie nie ma (przynajmniej mnie nicteraz nie przychodzi do głowy;O(

    I nic dziwnego. Ponieważ nie masz pojęcia czym się różnią koszty stałe
    od zmiennych.

    > pomyłka:O(
    > ja twierdziłem i udawadniałem że jest odwrotnie, czyli małe jest
    > wydajniejsze:O)

    I do tego brak umiejętności czytania ze zrozumieniem.
    EOT

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 94. Data: 2008-08-05 14:25:50
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    > maszyny i nażędzia to koszta zmienne, czyli zależne od wielkości
    > produkcji,jak msz małą produkcję to kupujesz małą maszynę, jak masz wielką
    > to kupujesz wielką maszynę, natomiast koszty stale to takie które nie zależą
    > od wielkosci produkcji (np. wyprodukowaie prototypu czegokolwiek est kosztem
    > staly, bo robisz ten prototyp raz i koszt ponosisz niezależnie czykope
    > prootpu zostaną wyprodukowane w małych, czy wielkch seriach)

    Przepraszam, że wtrącam się do tak pasjonującej dyskusji, ale po mału nie
    wytrzymałem.
    Przypomina to trochę rozmowe idioty z profesorem, który próbuje prostymi
    słowami wytłumaczyć coś dość podstawowego a ten dalej swoje.
    Gargamelu, twoje wypowiedzi nie odbiegają od wypowiedzi mojej córki, która
    dopiero uczy się życia w przedszkolu i jej w zasadzie nie podejrzewałbym o
    takie głupoty bo rozumie tak podstawowe prawa jak koszty stałe i zmienne.
    Jak już będziesz dorosły to kup sobie książeczkę do nauki podstaw ekonomii i
    poczytaj, może się czegoś nauczysz. Polecam "Economy for Dummies".
    > nie jestem budowlańcem, ale mogę śmiało strzelić ze koszta będą podobne, bo
    > niby dlaczego miały by się różnić?

    A ja widzisz jestem budowlańcem i informuje Cię, że jesli wybudowanie domu o
    powierzchni 200m kosztuje 100% to wybudowanie domu o powierzchni 100m nie
    kosztuje 50% tej kwoty. Ledwo dochodzi do ok. 75%.
    I to wyobraź sobie własnie dzięki czemuś takiemu jak koszty stałe, które
    występują nawet w budownictwie domu jednorodzinnego. Wiem ciężko ci to będzie
    zrozumieć dlatego nie próbuje tu nawet tłumaczyć o co chodzi jak przeczytasz
    polecaną przeze mnie książkę to bedziesz wiedział o co chodzi.

    Życzę ci wiele sukcesów w pracy bo o założeniu własnej działalności przy
    takiej wiedzy to nawet nie myśl.

    PioPio

  • 95. Data: 2008-08-05 14:42:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-05, gargamel <s...@d...lina> wrote:

    [...]

    > jak masz małe poe tomasz mały park, mało maszyn, małe maszyny i małą
    > stodołę,

    A jak masz malutkie pole za domem, to możesz wszystko to wybudować
    z klocków lego. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 96. Data: 2008-08-05 19:14:34
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    gargamel wrote:

> [...]
    > wliczyć prąd zasilający ten sprzęt, bo więce go zurzyje jak będzie częściej

    Aha. Ale jeśli film chce obejrzeć w jednostce czasu 100 osób to w
    pierwszym przypadku potrzebujesz 10 sal z wyposażeniem, w drugim
    wystarczy jedna sala z wyposażeniem...

    > jak masz małe poe tomasz mały park, mało maszyn, małe maszyny i małą
    > stodołę, a jak masz e duże to i to wszystko masz duże:O)

    To ja poproszę park maszynowy na 50 arów. I udowodnij mi, że koszty
    produkcji będą niższe niż na 10 hektarach.

    > ja twierdziłem i udawadniałem że jest odwrotnie, czyli małe jest
    > wydajniejsze:O)

    I pomyśleć, że moje pieniądze idą (pośrednio) na dopłaty dla takich
    potentatów rolniczych... Normalnie kosa w "pomieszczeniu gospodarczym"
    sama na sztorc staje.

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl

  • 97. Data: 2008-08-05 19:59:54
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > przeczytasz
    > polecaną przeze mnie książkę to bedziesz wiedział o co chodzi.

    może najpierw sam powinieneś przeczytać tą książkę?

  • 98. Data: 2008-08-05 20:08:06
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > To ja poproszę park maszynowy na 50 arów. I udowodnij mi, że koszty
    > produkcji będą niższe niż na 10 hektarach.

    na 50 arów wystarczy budka na kosę motykę:O)

    a może ty udowodnij że duże gospodarstwo ma mniejsze koszty niż małe?
    a jak poczytasz wątek uważnie to poznasz moje argumenty:O)

  • 99. Data: 2008-08-06 04:35:26
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    gargamel wrote:
    > na 50 arów wystarczy budka na kosę motykę:O)

    To dlaczego uporczywie porównujesz jabłka z pomarańczami?

    > a może ty udowodnij że duże gospodarstwo ma mniejsze koszty niż małe?

    Robili to już inni w tym wątku - bez powodzenia.

    > a jak poczytasz wątek uważnie to poznasz moje argumenty:O)

    Poza Twoim "głębokim przekonaniem" nie ma w tym wątku ŻADNYCH
    merytorycznych argumentów.

  • 100. Data: 2008-08-06 09:35:54
    Od: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > po kolei:O) produkcja z hektara pola jest taka sama niezależnie od welkości
    > gspdarstwa:O)

    Zakładam, ze masz rację. Nie jestem rolnikiem z wykształcenia więc uwierzę na
    słowo. Chociaż nei chce mi się do końca w to wierzyć. Ale niech tam powiedzmy,
    ze masz rację.

> [...]
    >
    > jak masz małe poe tomasz mały park, mało maszyn, małe maszyny i małą
    > stodołę, a jak masz e duże to i to wszystko masz duże:O)

    Idąc tym tokiem rozumowania jeśli ktoś ma 10ha pola to kupuje 1 ciągnik Ursus
    C-360 bo taki mu wystarczy, a jak ma 100ha to kupuje 5 ciężkich Fergusonów. Do
    tej pory wszystko jasne.
    Tylko co z tym, który ma 2ha?? Kupuje sobie 1/5 ciągnika?? Tylko którą??
    A co z tymi, którzy mają konie, jeśli jeden koń może obrobić 4ha to co z tymi,
    którzy mają 3ha - kupują sobie kulawego na jedną nogę konia? Wtedy mają koszty
    typowo zmienne zależne od wielkości gospodarstwa. Gorzej jak ten rolnik co ma
    3 ha i kulawego konia dokupi kolejne 3ha. Ma do wyboru dwa kulawe na jedną
    nogę konie albo jednego w całości sprawnego i jednego bez dwóch nóg.

    > więc to wszystko to koszty typowo zmienne, kosztów stałych w rolnictwie
    > prawie nie ma (przynajmniej mnie nicteraz nie przychodzi do głowy;O(

    Nie ma nie ma. W zasadzie Immona spróbowała wytłumaczyć, że w dłuższym okresie
    czasu możesz rozpatrywać koszty stałe jako zmienne ale rozmawiamy o
    perspektywie kilkunastu - kilkudziesięciu lat.

    > pomyłka:O(
    > ja twierdziłem i udawadniałem że jest odwrotnie, czyli małe jest
    > wydajniejsze:O)

    A za udowodnienie tej tezy to możesz się ubiegac o ekonomiczną nagrode Nobla.
    Masz moje poparcie, myślę, ze wiele osób czytających ta grupę również.
    Spróbuj może się uda.

    PioPio