PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się nie dać zwolnić

  • 131. Data: 2009-03-03 19:31:00
    Temat: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:
    > Oszustwo to trzeba udowonić. Czytałeś w ilu przypadkach się udaje.

    chyba przepisy prawa uderzyły ci do głowy.
    oszustem stajesz się w momencie popełnienia oszustwa, złodziejem jesteś
    w momencie gdy coś ukradniesz, a nie dopiero gdy ktoś to udowodni. wiem
    że lubisz kruczki prawne, takie jak "jak bezkarnie zabić babcię na
    pasach" ;-) ale twojemu rozmówcy chodzi o etykę a nie prawo.

    > Nieprawda i nie całkiem. Oni są ubezpieczeni. Pierwsze coś ok. 32 dni
    > płaci pracodawca, potem zakład ubezpieczeń, w końcu płacił składki.

    prawda, zapierdalają za oszustów.
    czy płaci pracodawca, "zakład ubezpieczeń" (haha, czyli w praktyce
    budżet - z podatków) to przekłada się na jedno: kaskę zbierają na kupkę
    wszyscy a potem wędruje ona do oszusta.

    (masz ubezpieczony samochód? o, fajnie, mogę ci go ukraść i będę
    złodziejem "nieprawda i nie całkiem" ;-))

    > No właśnie, właśnie. Pracodawca też walczy o byt wywalając pracowników i
    > w ogóle się nad ich losem nie zastanawia. W walce o byt, czyli o
    > najważniejszą rzecz, sięga się po różne rodzaje broni, byle skuteczne.

    można rozwiązać umowę o pracę w sposób elegancki i etyczny natomiast nie
    można w sposób etyczny oszukiwać - to jest ta różnica między uczciwą i
    nieuczciwą walką o byt.

    > Dla łajdaka wyrzucającego człowieka jak niepotrzebne narzędzie?
    > Czy dla tych świń co się jeszcze chwilę być może utrzymają ciesząc się,
    > że jeszcze nie na nich kark spadł topór, nie przejmując się co z tymi
    > już odstrzelonymi?

    z jednej strony przejawiasz wielką sympatię do tzw. pracowników
    szeregowych ale z drugiej widzę że twoja wizja robotnika to coś między
    zwierzęciem domowym a osobą upośledzoną umysłowo.
    biedactwo sobie nie poradzi samo, trzeba za niego myśleć, karmić, i
    podjąć odpowiedzialność za dalsze życie tak jak przy kupowaniu pieska.
    na miłość boską, mówimy tu o dorosłym człowieku który najprawdopodobniej
    coś potrafi (dostał pracę) i nie trzeba go traktować jak dziecko lub
    debila. odrobinę szacunku!

    > Można walczyć o byt wszelkimi sposobami, takie są reguły walki o byt.
    > A wolno wg ciebie walczyć o byt pozbawiając kogoś źródła dochodu (oraz
    > jego rodzinę) aby samemu przetrwać, mój drogi Kali?

    jeżeli pracodawca obetnie mu na pożegnanie ręce to faktycznie pozbawiłby
    go źródła dochodu, ale przecież on tylko rezygnuje z usług danego
    pracownika, który co prawda nie będzie więcej otrzymywal wynagrodzenia
    ale też zyskuje 8 godzin dziennie wolnego czasu który może wykorzystać
    jak tylko chce (na przykład może się gdzieś zatrudnić).
    a może ten pracownik uważa, że to nieuczciwa zamiana? i że te 8 godzin
    dziennie jest mniej warte a na jego zwolnieniu ten wstrętny pracodawca
    tylko skorzysta? ale w takim razie, pracownik przez cały ten czas
    zyskiwał więcej niż powinien, biorąc pensję wartą więcej niż to co
    wypracował!
    widzisz Jotte, wymyślasz tu jakieś "pozbawanie" i dramatyzujesz a tak
    naprawdę wszystko nie tylko jest w najlepszym porządku ale nawet
    pracownik jest na plusie. i to bez oszustwa!

    (i przemyśl to co piszesz bo wiesz, mniejsza o prawo i dowody ale
    odnosząć się z takim entuzjazmem do oszustów ryzykujesz kolejną
    reinkarnację jako niższa forma życia :-))

  • 132. Data: 2009-03-03 19:37:20
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "sz" <s...@b...no> napisał w wiadomości
    Jotte wrote:

> [...]

    szeregowych ale z drugiej widzę że twoja wizja robotnika to coś między
    zwierzęciem domowym a osobą upośledzoną umysłowo.

    Co się dziwisz. Cała istota działacza związkowego wylazła i skrzeczy.

    --
    andreas

  • 133. Data: 2009-03-03 19:50:37
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Jakaś forma odwetu?

    Nie. Kolejna lekcja ze szkoły życia :)
    Na pewno nie odwet bo często lepiej rozumiem problemy ludzi niż im się to
    wydaje. Nie zawsze jednak mogę ale też nie zawsze chcę pomóc bo niestety
    zdarzają się ludzie ktorym pomagać nie warto.
    --
    Jackare

  • 134. Data: 2009-03-03 19:52:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gok0hl$bb1$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > chyba przepisy prawa uderzyły ci do głowy.
    Może i do twojej pukały.
    Ale nikogo nie było.

> [...]
    > lubisz kruczki prawne, takie jak "jak bezkarnie zabić babcię na pasach"
    > ;-) ale twojemu rozmówcy chodzi o etykę a nie prawo.
    To może pl.soc.religia będzie lepszym adresem?

    > prawda, zapierdalają za oszustów.
    > czy płaci pracodawca, "zakład ubezpieczeń" (haha, czyli w praktyce
    > budżet - z podatków) to przekłada się na jedno: kaskę zbierają na kupkę
    > wszyscy a potem wędruje ona do oszusta.
    Ubezpieczony płacił składki. Z własnej kasy.

    > (masz ubezpieczony samochód? o, fajnie, mogę ci go ukraść i będę
    > złodziejem "nieprawda i nie całkiem" ;-))
    To nieudany dowcip czy autentyczny nonsens?

    > można rozwiązać umowę o pracę w sposób elegancki i etyczny natomiast nie
    > można w sposób etyczny oszukiwać - to jest ta różnica między uczciwą i
    > nieuczciwą walką o byt.
    Etyka może być różna, to tylko zbiór zasad, niepisanych umów. Ty możesz mieć
    swoje, kto inny swoje.
    A i oszustwo mozna różnie definiować.
    Oceniaj jak chcesz, masz prawo.
    W obliczu tego relatywizmu uważam za potrzebne znalezienie mniej labilnego
    punktu odniesienia i za takowy przyjąłem zapisy prawa stanowionego.
    Poza tym w opisywanej sytuacji w walce o byt bierze udział nie tylko jedna
    strona.
    Ty zająłeś się oceną tylko jednej.
    Nie widzę zatem powodu przejmowania się twoim pojęciem uczciwej i
    nieuczciwej walki o byt.

> [...]
    > na miłość boską, mówimy tu o dorosłym człowieku który najprawdopodobniej
    > coś potrafi (dostał pracę) i nie trzeba go traktować jak dziecko lub
    Nie ma mowy o traktowaniu lecz o istniejących możliwościach do wyboru przez
    niego.
    Tu chyba nie ma co komentować, a próba polemiki byłaby kompletnym bezsensem.

> [...]
    > się z takim entuzjazmem do oszustów ryzykujesz kolejną reinkarnację jako
    Pozostawię bez komentarza te nonsensowne supozycje.
    Niemniej z artykułu, który zlinkowałem wynika coś zupełnie innego.
    Pracownicy podejmują pewne działania. Widocznie uznają je za potrzebne, i
    tyle.

    --
    Jotte

  • 135. Data: 2009-03-03 21:16:47
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Owszem. Np. podejmował decyzję o walce z komuną, choćby przez wstąpienie i
    > działanie w opozycji jako szeregowy członek.

    Takich ludzi w Polsce (anonimowych) jest wielu, tysiące, może i miliony.
    Czy uważasz, że należą im się specjalne przywileje?

    > No i powalczył, a teraz beneficjenci jego działań wywalają go na bruk...

    Prezydentem mojego miasta był człowiek Solidarności zasłużony w walce z komuną w
    latach 80-tych.
    Jako Prezydent nie sprawdził się. Mało tego, naraził miasto na milionowe
    straty...

    Nie widzę zależności między zasługami

    > Odlicz sobie te 50-parę do tyłu. Jakie urodzony wtedy młodziak miał
    > możliwości?

    Łatwo nie było.
    A co mieli powiedzieć np. jego rodzice dorastający w latach 40-tych, którzy
    swoje młode życie poświęcili walce z okupantem, a potem odbudowie kraju (i to
    nie takiego, o jaki walczyli).
    Cóż, nie wybieramy sobie czasów, w jakich żyjemy, i każdy jakoś musi sobie
    radzić.

    > Poza tym przecież człowiek 50+ to nie starzec, to człowiek w sile wieku, wiele
    > jeszcze może dokonać.

    Zgadzam się z tym. I tendencja do zatrudniania ludzi przed 35 rokiem życia jakby
    zmniejsza się, chociaż tu i ówdzie w ofertach pracy można wyczytać bajki o
    "młodym i dynamicznym zespole"...itp bzdury.

    Ale co zrobić? Jak przekonać pracodawcę do zatrudnienia "pokrzywdzonych przez
    los" 50-latkow?
    Ustawowo? Może wprowadzić ulgi itp. zachęty, przywileje?
    A co na to powiedzą inni: samotne matki, kobiety w ciąży, młodzi, którzy dopiero
    co założyli rodzinę, mają na utrzymaniu małe dzieci, inwalidzi...kolejka
    potrzebujących.
    I co ma począć pracodawca?
    Jak rozstrzygnąć, kogo przyjąć do pracy, kogo zwolnić...?

    > Owszem. ZUS niekiedy kontroluje zwolnienia, ale generalnie tylko te
    > długotrwałe (oraz cykliczne, ciągłe), kiedy sami zaczynają za nie płacić. Do
    > tego dość wyrywkowo. Nie jest specjalnie trudno przy odrobinie pomyślunku
    > kontroli takiej uniknąć lub przejść ją pomyślnie. Warto w tym zakresie
    > współpracować z zaufanym lekarzem.

    W sumie koszty kontroli, jeśli miałyby być skuteczne przewyższyłyby straty
    wynikające z takich nadużyć.

    > To zależy od przedmiotu i zakresu ubezpieczenia.
    > Auto np. mu ubezpieczą, zresztą nawet nie mają jak się o chorobie dowiedzieć.

    Czasami chorobę widać...

    > Tak działa każdy sytem oparty na zasadzie solidaryzmu. Co więcej płacą oni
    > także za samego ubezpieczyciela.

    Na tym polega problem takiej machiny (mim zdaniem, zbędnej) jak ZUS, którą ze
    składek też musimy utrzymać, w tym rzeszę biurw, które idą masowo i ochoczo na
    emeryturę już po 55 roku życia.

    > Tyle, że są ubezpieczenia obowiązkowe i dobrowolne.

    Nie ważne. Założenia podobne.

    > No, tu to trochę inaczej jest jednak.

    Podobnie. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej musi wyjść na swoje.

    > Tylko w przypadku ubezpieczeń obowiązkowych i braku alternatywy.
    > Czyli jak w ZUSie. :)

    Nie tylko.
    Stawki ubezpieczen dobrowolnych, np AC przy wzroście ryzyka też wzrosną, ale
    kogo nie stać, to zrezygnuje. I tyle.

    > A lepiej, żeby przyświecał pragmatyzm i realizm na niewzruszalnej bazie
    > człowieczeństwa.

    Co rozumiesz przez "bazę człowieczeństwa"?
    Czy wzniosłe idee nie powstają na tej bazie?

    Jurek M.

  • 136. Data: 2009-03-03 21:17:20
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    Jotte pisze:
    > Podobna co do mechanizmu kwestia staneła w wątku, który wspomina
    > błyskotliwy inaczej osobnik o nicku Kviat.

    Traktujesz ZZ jak sektę. Nie dość, że sam masz wyprany mózg to jeszcze
    próbujesz robić to publicznie.
    Tak jak ktoś już tu napisał: nie jesteś na zebraniu swojej sekty. Tu
    trzeba myśleć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 137. Data: 2009-03-03 21:56:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gok792$cf9$1@nemesis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Takich ludzi w Polsce (anonimowych) jest wielu, tysiące, może i miliony.
    > Czy uważasz, że należą im się specjalne przywileje?
    Jak miliony to przywileje nie były by specjalne tylko standardowe.

> [...]
    > komuną w latach 80-tych.
    > Jako Prezydent nie sprawdził się. Mało tego, naraził miasto na milionowe
    No i?

> [...]
    > odbudowie kraju (i to nie takiego, o jaki walczyli).
    > Cóż, nie wybieramy sobie czasów, w jakich żyjemy, i każdy jakoś musi
    Toteż sobie ludzie radzą.

> [...]
    > przez los" 50-latkow?
    > Ustawowo? Może wprowadzić ulgi itp. zachęty, przywileje?
    Miały ponoć być.

    > A co na to powiedzą inni: samotne matki, kobiety w ciąży, młodzi, którzy
    > dopiero co założyli rodzinę, mają na utrzymaniu małe dzieci,
    > inwalidzi...kolejka potrzebujących.
    O, to nie to samo.
    O ile na posiadanie 50 czy wiecej lat człowiek nie ma wpływu, to posiadanie
    rodziny i dzieci ma.

    > I co ma począć pracodawca?
    > Jak rozstrzygnąć, kogo przyjąć do pracy, kogo zwolnić...?
    Będę okrutny - nie moja rzecz.

    > Nie ważne. Założenia podobne.
    Ważne. Właśnie w dobrowolności zasadnicza różnica.

    > Podobnie. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej musi wyjść na swoje.
    Bo jest jedno. Ale zauważ, że w dziedzinie połączeń samochodowych gdzie nie
    potrzeba jakiejś szczególniej infrastruktury jest juz inaczej (mikrobusy
    itp.).

    > Nie tylko.
    > Stawki ubezpieczen dobrowolnych, np AC przy wzroście ryzyka też wzrosną,
    > ale kogo nie stać, to zrezygnuje. I tyle.
    No właśnie. I to zmusza ubezpieczyciela do dostosowania oferty do akceptacji
    potencjalnego klienta. W sektorze ubezpieczeń obowiązkowych to nie występuje
    (ZUS) albo jest szczątkowe.

    > Co rozumiesz przez "bazę człowieczeństwa"?
    Oto jest pytanie.
    Nie umiem tego w tej chwili ująć w jednoznaczne słowa i nie chcę też
    próbować, bo na każdą niezręczność czy niejasność wypowiedzi rzucą się
    prymitywne hieny prostackiej ideologii i dojdzie do debilnej wymiany
    zarzutów.
    To jest coś, co czujesz i wiesz, że jest prawidłowe, nie wiem jak to nazwać,
    ale jestem przekonany że kapujesz.
    Czy ja się nie ocieram o mistycyzm czasem??? :))))

    --
    Jotte

  • 138. Data: 2009-03-03 21:58:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 22:44:21 +0100, Jotte napisał(a):

    > A dlaczego ty?
    > Co ty jesteś?

    A, rozumiem, to tak jak w 'Sensie życia' kiedy rodząca kobieta się pyta co
    ma robić ;)

    > To wszystko trzeba udowodnić, a nie pieprzyć bez sensu.

    Owszem, nie.
    To, że ktoś oszukuje nie oznacza, że poniesie karę. Do ukarania trzeba
    dowodzić, samo oszustwo nim jest dlatego, że spełnia kryteria, a nei
    dlatego, że udało się dowieść.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 139. Data: 2009-03-03 21:59:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7ruqhkzljnzn$.dlg@oldfield.org.pl Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> pisze:

    > To, że ktoś oszukuje nie oznacza, że poniesie karę. Do ukarania trzeba
    > dowodzić, samo oszustwo nim jest dlatego, że spełnia kryteria, a nei
    > dlatego, że udało się dowieść.
    Fantastyczne odkrycie.

    --
    Jotte

  • 140. Data: 2009-03-03 22:58:37
    Temat: [BLUZG] Re: [OT] Re: Jak się nie dać zwolnić
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    >W wiadomości news:gojvgt$m6$1@news.dialog.net.pl Jotte

    > I zauważ, że nie pisałem o sobie, jesli to dla ciebie nie jest zbyt
    > trudne.

    Fakt, okreslic /in gremio/ druga strone chujami moze chujek a nie chuj.

    I lepszy milion korwinistow niz jeden marksista. W obliczu glodu czlowiek
    motywuje sie do dzialania. W obliczu kuli z przystawionego do potylicy
    pistoletu - umiera.

    sz.