PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciecia plac - co moze pracownik ?

  • 1. Data: 2009-02-26 21:44:37
    Temat: Ciecia plac - co moze pracownik ?
    Od: <x...@g...pl>

    witam mam pytanie zwiazane z moja obecna sytuacja

    pracodawca ostatniego dnia miesiaca przedstawia propozycje obciecia plac o 15
    procent, przedstawia kwote. Rozumiem ze w razie odmowy zostanie przedstawione
    wypowiedzenie. Maja kilka lat pracy za soba (5 lat pracy) mam 3 miesieczny
    okres wypowiedzenia i chyba nalezy mi sie tez odprawa.
    czy wobec odmowienia zmiany warunkow finansowych nalezy mi sie odprawa w
    takiej sytuacji?
    co w sytuacji gdy pracodawca doszedł do wniosku ze podwyzki w jednym dziale
    rekompensuje obnizkami w drugim ?
    co w sytuacji gdy pracodawca wykorzystuje sytuacje rynkowa a nie
    rzeczywiscie ma problemy ?
    i ogolnie jak bronic sie wobec cwanictwa ?

    dzieki za odpowiedź
    ..

  • 2. Data: 2009-02-26 22:20:19
    Temat: Re: Ciecia plac - co moze pracownik ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:go72g5$h37$1@inews.gazeta.pl x...@g...pl
    <x...@g...pl> pisze:

> [...]
    > pracodawca ostatniego dnia miesiaca przedstawia propozycje obciecia plac
    > o 15 procent, przedstawia kwote. Rozumiem ze w razie odmowy zostanie
    Być może.
    Bez tego też być może.

> [...]
    > mam 3 miesieczny okres wypowiedzenia i chyba nalezy mi sie tez odprawa.
    > czy wobec odmowienia zmiany warunkow finansowych nalezy mi sie odprawa w
    Mając za sobą kilka lat pracy była kupa czasu na zapoznanie się z
    uprawnieniami do odprawy. Choćby za pomocą googla i choćby w tak minimalnym
    zakresie, aby sensownie pytanie zadać.

    > co w sytuacji gdy pracodawca doszedł do wniosku ze podwyzki w jednym
    > dziale rekompensuje obnizkami w drugim ?
    Nic.

    > co w sytuacji gdy pracodawca wykorzystuje sytuacje rynkowa a nie
    > rzeczywiscie ma problemy ?
    Nic.

    > i ogolnie jak bronic sie wobec cwanictwa ?
    Trzeba dużo czytać, być czujnym i dociekliwym.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-02-27 14:02:37
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > co w sytuacji gdy pracodawca wykorzystuje sytuacje rynkowa a nie
    > rzeczywiscie ma problemy ?
    > i ogolnie jak bronic sie wobec cwanictwa ?

    Pracodawca ma prawo być cwaniakiem :) Ty też możesz być cwaniakiem, dać się
    zwolnić i wziąć odprawę :)

    e.

  • 4. Data: 2009-02-27 16:01:29
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > i ogolnie jak bronic sie wobec cwanictwa ?

    To niezwyle proste. Załóż własną firmę i poznaj na własnej skórze smak
    ryzyka, strat, nerwów i nieprzespanych nocy. A potem już możesz nazywać
    siebie cwaniakiem.

  • 5. Data: 2009-02-28 07:01:48
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > i ogolnie jak bronic sie wobec cwanictwa ?

    Możesz od poniedziałku porzucić pracę.

    D.

  • 6. Data: 2009-02-28 12:27:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Thu, 26 Feb 2009 21:44:37 +0000 (UTC),
    <x...@g...pl> zakodowal:

    >pracodawca ostatniego dnia miesiaca przedstawia propozycje obciecia plac o 15
    >procent, przedstawia kwote. Rozumiem ze w razie odmowy zostanie przedstawione
    >wypowiedzenie.

    Jeżeli pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki pracy lub
    płacy to należy to traktować jako wypowiedzenie warunków. A to
    oznacza, że po upływie okresu wypowiedzenia nowe zasady zaczynają
    obowiązywać. Chyba, że pracownik do połowy okresu wypowiedzenia
    odrzuci nowe warunki (powinno być o tym pouczenie - jak nie ma, może
    odrzucić do ostatniego dnia okresu wypowiedzenia).
    Jeżeli pracownik odrzuci nowe warunki, to wypowiedzenie warunków
    zamienia się w wypowiedzenie umowy przez pracodawcę.

    > Maja kilka lat pracy za soba (5 lat pracy) mam 3 miesieczny
    >okres wypowiedzenia i chyba nalezy mi sie tez odprawa.

    Jeżeli firma zatrudnia ponad 20 osób to tak.
    Jeżeli staż pracy u tego pracodawcy wynosi od 2 do 8 lat to należy się
    dwumiesięczne wynagrodzenie.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2009-02-28 14:17:55
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    Kaizen wrote:

    > Jeżeli firma zatrudnia ponad 20 osób to tak.
    > Jeżeli staż pracy u tego pracodawcy wynosi od 2 do 8 lat to należy się
    > dwumiesięczne wynagrodzenie.

    A co jeśli okres wypowiedzenia jest krótszy (um. na czas określony),
    ale czas pracy również ponad 2 lata?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-03-02 10:35:57
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 02 Mar 2009 08:17:21 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Jeśli w umowie nie ma klauzuli o możliwości wypowiedzenia, to nie można
    > jej wypowiedzieć.

    Wszystko pięknie i czytelnie do momentu kiedy jest klauzula OGÓLNA typu
    "strony dopuszczają wypowiedzenie niniejszej umowy zgodnie z obowiązującymi
    przepisami". Umowa na czas określony - na 25 lat :)
    I jak teraz określisz czas wypowiedzenia?
    Na podstawie art. 33?
    Nooo to mamy ładne pole do .... świetnego obchodzenia praw pracowniczych.
    Po prostu pracodawca nie musi podawać powodu wypowiedzenia, i MÓGŁBY
    zastosować 2-tygodniowy okres wypowiedzenia, skoro zawarta umowa go nie
    określa?
    Załóżmy ze po 15 latach otrzymuje wypowiedzenie od szefa - "za dwa tygodnie
    ma cię tu nie być" ;)
    Przypominam o tej ogólnej formie zapisu w umowie!!!

    Co innego gdyby zapis był np. "strony dopuszczają możliwość wypowiedzenia
    niniejszej umowy za 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia" (albo np. za
    3-tygodniowym".
    W tym przypadku jest jasne określone podczas podpisywania umowy - wiemy ze
    mamy możliwość wypowiedzenia za 2-tygodniowym okresem (albo 3-tygodniowym"

    jakie macie zdanie w tej jakże drobnej różnicy w treści umowy o pracę na
    czas określony dłuższej niż 6 miesięcy?

  • 9. Data: 2009-03-02 11:12:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 02 Mar 2009 11:42:48 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Pewnie jest różne w zależności od branży i tego jaki ma się charakter.
    > Znam osoby, które chętnie zamieniłyby miesięczny okres wypowiedzenia na
    > 2 tygodniowy, bo jak im przestaje pasować robota, to w ciągu 2 tygodni
    > mogą ją zmienić. Są branże, gdzie jednak dłużej szuka się nowej pracy i
    > wtedy dłuższy okres wypowiedzenia ma swoje zalety. Ciężko jednoznacznie
    > napisać....

    Mnie chodzi o ściśle prawny aspekt takiego przypadku.
    Czy pracodawca może sobie wywieść okres wypowiedzenia z art. 33, w sytuacji
    gdy umowa nie określa terminu wypowiedzenia?

    Zgadza się, czasami jednej i drugiej stronie zależy na pośpiechu - mogą
    zawrzeć porozumienie i skrócić okres wypowiedzenia ;)

  • 10. Data: 2009-03-09 14:21:25
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Pracodawca ma prawo być cwaniakiem :) Ty też możesz być cwaniakiem, dać się
    > zwolnić i wziąć odprawę :)

    To może i złodziejem może być ???