PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lis intencyjny a niewywiązanie się z umowy o podjęciu pracy

  • 1. Data: 2009-02-28 08:24:37
    Temat: Lis intencyjny a niewywiązanie się z umowy o podjęciu pracy
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Witam,
    czy kodeks pracy reguluje sytuację, kiedy pomimo podpisania listu
    intencyjnego pracownik cofa decyzję o zainteresowaniu stanowiskiem u nowego
    pracodawcy?
    List intencyjny ma określona datę. Czy można odwlec przejście do innej firmy
    nie podając powodu?

    Problem dotyczy sytuacji, kiedy lepsza połowa podpisała list intencyjny,
    jednak w międzyczasie okazało się, że nowa firma ma poważne problemy
    finansowe (opcje, hehe). Zgodnie z listem, oferta pracodawcy ważna jest do
    1. kwietnia b.r.

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2009-02-28 09:50:17
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia sobota, 28 lutego 2009 09:24, człowiek imieniem Mirek <m...@w...pl>
    zamieścił wiadomość <goascd$dpe$1@achot.icm.edu.pl> o treści:

> [...]
    > jednak w międzyczasie okazało się, że nowa firma ma poważne problemy
    > finansowe (opcje, hehe). Zgodnie z listem, oferta pracodawcy ważna jest do
    To ja się dołączę. Sytuacja jest odwrotna: kolega dostał ofertę pracy w
    firmie, która planowała wejść w nową działalność, przez co szukała
    pracowników. Kolega złożył wypowiedzenie w obecnej firmie, podpisał list
    intencyjny w nowej, że z początkiem marca go zatrudnią. Tymczasem kilka dni
    temu firma publicznie ogłosiła, że w nową działalność nie wchodzi ze
    względu na kryzys finansowy. Co w tej sytuacji? Formalnie umowy podpisanej
    nie ma, więc ciężko mówić o grupowym zwolnieniu, ale list intencyjny jest i
    kolega zostaje na lodzie. No chyba, że dogada się z poprzednim pracodawcą,
    ale to już inna bajka

  • 3. Data: 2009-02-28 13:11:12
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "jQ" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kolega zostaje na lodzie. No chyba, że dogada się z poprzednim pracodawcą,

    Nauka kosztuje, więc niech się kolega cieszy, że i tak tanio zapłacił.
    Skoro była znana data rozpoczęcia pracy, to dlaczego nie spisali normalnej
    umowy?

    --
    andreas

  • 4. Data: 2009-02-28 15:15:19
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    kodeks nie mówi nic na temat listu intencyjnego :) to raczej takie
    zabezpieczenie żeby nie zapomnieć w umowie co zostało postanowione (np.
    wysokość płacy, wymiar itp)

    najprostsze wyjscie z sytuacji - porozmawiać z niedoszłym pracodawcą.
    duzo lepsze niz pytanie sie na grupach :) bo na razie o sytuacji wiesz
    tylko ty/twoja połowica.