PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podwyżka za mgr inż. ??? › Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    From: Tomek Bogusz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    Date: Sat, 30 Oct 2004 11:26:23 +0200

    > Fantastyczny chwyt, próbujący zdyskredytować wszystkie osoby myślące
    > przeciwnie. :-)

    No bez przesady :) Nie lubie utopijnych pogladow i tyle. Pozatym nie
    lubie widziec efetow populistycznych gadek roznych politykow
    obiecujacych ludziom miód i mleko za marny glos w wyborach. Wolny rynek
    albo smierc ? Cokolwiek albo smierc (za 'cokolwiek' wpisz sobie
    cokolwiek) ? Przeciez to nierealne dyrdymaly.

    > Nie dałbyś trochę swoich zarobionych pieniędzy na to, żeby dzieci
    > biednych ludzi mogły się uczyć. Ja bym dał. Ale ciebie może trzeba zmusić
    > poprzez wyższe podatki? Uważasz, że to lepiej jeśli ludzie oddają kasę pod
    > przymusem, przy okazji opłacając urzędników-nierobów, czy lepiej jak
    > dają dobrowolnie? Ja uważam, że to drugie jest lepsze.

    :) Anarchista - mażyciel :)
    Urzednicy - nieroby to fakt oczywisty. Gigantyczne i czesto
    nieuzasadnione koszty utrzymania tego panstwa - to fakt oczywisty. Ale
    utrzymywac biednych tylko z tego, czy ktos im cos da, albo nie ?? UTOPIA
    !!! Zadzwon do pierwszej lepszej uczciwej fundacji i zapytaj o to ile
    dostaja kasy od ludzi. Potem zaytaj jaki procent tej kasy jest dany
    calkowicie bezinteresownie, a nie po to zeby sobie cos od podatku
    odpisac itp.
    Utopie szerzysz kolego na maxa.

    > Nie interesuję się mocno historią. Przed rewolucją był we Francji
    > idealny liberalizm? To chciałeś powiedzieć?

    Nie byl. Jednak biorac pod uwage mieszczanski plebs (przecietny obywatel
    w polsce to tez troche 'mieszczanski plebs') oraz jego codzienne zycie,
    tak to mozna nazwac - kazdy mial tyle ile mogl zarobic (lub ukrasc).
    Struktury panstwa mialy gdzies co sie dzieje w plebsie.

    > A jak nazwać dążenie do bycia możliwie blisko ideału. Dążenie
    > w jakimś kierunku. Czy jeśli chcę więcej liberalizmu to też
    > jestem głupcem np.?

    To juz twoja przewrotna teza :) Wiecej liberalizmu - zgoda. Maksymalnie
    duzo liberalizmu w ramach zdrowego rozsadku oraz logiki -
    zgoda,zgoda,zgoda.
    Ale nie uzywajmy w tym slow KAZDY, WSZYSTKO. Nie wszystko, tylko
    maksymalnie duzo. To subtelna, ale chyba najistotniejsza roznica.

    > Absolutnie - to jest bardzo poważny problem. :-(

    To jest clou. Panstwo ma byc sprawiedliwe, skuteczne i uczciwe. Jesli
    takie bedzie, to mozemy je nazywac jak chcemy. Cala moja wypowiedz
    (zarowno ta, jak i poprzednie w tym watku) posrednio odnosza sie wlasnie
    do tego. Szukamy problemow nie tam, gdzie one sa naprawde. Nie ulegajmy
    taniemu populizmowi

    To tyle

    Tomek

    Tomek