PracaGrupypl.praca.dyskusje › Irlandia - bialy kolnierzyk ;-)

  • 1. Data: 2005-12-15 17:59:18
    Temat: Irlandia - bialy kolnierzyk ;-)
    Od: "SM" <s...@w...pl>

    Witam

    Mysle o tym aby sprobowac swoich sil za granica, chcialbym aby to nie bylo
    jakies zmywanie garow (bo po powrocie dziura w zyciorysie) tylko zeby byla
    to praca zwiazana z moja branza (IT, telekom, handel) Czy macie jakies
    doswiadczenia opinie lub slyszeliscie cos o polakach ktorzy wyruszyli do
    irlandii aby pracowac w podobnych dziedzinach i im sie powiodlo? Wiadomo ze
    najwiecej naszych obywateli ma prace fizyczne lub ogolnie mowiac srednio
    rozwijajace ktore podobno dosc latwo znalezc. A co z bardziej ambitnymi
    wakatami? Jest szansa? Podobno wszystko zalezy od znajomosci jezyka...Jesli
    chodzi o moj angielski to niedawno zdalem FCE i nie mam oporow przed
    mowieniem, mysle ze dalbym rade. Pytanie tylko czy warto zaryzykowac i tam
    jechac???

    pzdr

    s.m

  • 2. Data: 2005-12-15 18:04:38
    Temat: Re: Irlandia - bialy kolnierzyk ;-)
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    SM napisał(a):
> [...]
    > co z bardziej ambitnymi
    > wakatami? Jest szansa? (...) Pytanie tylko czy warto zaryzykowac i tam
    A probowales znalezc prace przez internet? np jobpilot, wzglednie jakies
    ichniejsze serwisy z ogloszeniami. Moze cos Ci podpowiedza na
    alt.pl.emigracja?
    Jesli chcesz jechac w ciemno to ja osobiscie odradzam (aczkolwiek nie
    szukalem pracy za granica) no chyba ze tutaj w Polsce nie masz zadnej
    pracy. ALe jesli nie masz w Polsce pracy to czemu? Dla dobrych
    informatykow pracy raczej nie brakuje.
    Nic tez nie napisales o swoim doswiadczeinu, umiejetnosciach itp
    Kolega wyjechal do irlandi. Jechal w ciemno ale mial tam znajomych u
    ktorych mogl sie na poczatek zaczepic. Znalazl prace w Dellu przy
    skladaniu kompow, ostatnio jak z nim gadalem mial przejsc do pracy jako
    programista (taka tez prace mial tutaj w Polsce)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-12-15 19:29:30
    Od: "SM" <s...@w...pl>

    > A probowales znalezc prace przez internet? np jobpilot, wzglednie jakies
    > ichniejsze serwisy z ogloszeniami. Moze cos Ci podpowiedza na
    > alt.pl.emigracja?

    A dzieki za podpowiedz. Sprobuje.

> [...]
    > szukalem pracy za granica) no chyba ze tutaj w Polsce nie masz zadnej
    > pracy. ALe jesli nie masz w Polsce pracy to czemu? Dla dobrych

    Prace mam. Ale niekoniecznie taka jak chcialbym miec ;-) Poza tym rodzina mi
    sie powiekszy i chcialbym zmienic mieszkanie na wieksze a w tym kraju to
    moge o tym tylko pomarzyc...

    > Nic tez nie napisales o swoim doswiadczeinu, umiejetnosciach itp

    Pracuje/pracowalem jako handlowiec/koordynator sprzedazy/product manager/
    wszystko w firmach IT/Telekom
    Uzbieralo sie tego 4 lata.

> [...]
    > skladaniu kompow, ostatnio jak z nim gadalem mial przejsc do pracy jako
    > programista (taka tez prace mial tutaj w Polsce)

    Nie mam nic przeciwko takiemu scenariuszowi choc do programowania mnie nei
    ciagnie ;-)
    Dzieki za rady

    pzdr

    s.m

  • 4. Data: 2005-12-15 21:44:36
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "SM" <s...@w...pl> wrote in message news:dnsg6q$ag8$1@achot.icm.edu.pl...

    > Prace mam. Ale niekoniecznie taka jak chcialbym miec ;-) Poza tym rodzina
    > mi sie powiekszy i chcialbym zmienic mieszkanie na wieksze a w tym kraju
    > to moge o tym tylko pomarzyc...

    A w Irlandii za pierwsza wyplate niby kupisz...? Poczytaj o cenach mieszkan
    czy
    stawkach za wynajem.

    Poza tym jesli spodziewasz sie dzieci, bedziesz bardzo duzo placil za opieke
    nad
    nimi. Zalecam wnikliwa lekture stron irlandzkich i zrobienie sobie dobrego
    budzetu.

    gslabs

  • 5. Data: 2005-12-15 22:29:57
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    SM napisał(a):
    > Prace mam. Ale niekoniecznie taka jak chcialbym miec ;-) Poza tym rodzina mi
    > sie powiekszy i chcialbym zmienic mieszkanie na wieksze a w tym kraju to
    > moge o tym tylko pomarzyc...
    A zamierzasz jechac sam czy z rodzina? Jesli sam to pytanie jak zona
    zareaguje na taka sytuacje. A jesl i z rodzina... rodzina tez musi w
    irlandii za cos wyzyc a niekoniecznie od razu znajdzie prace. A i
    swiadczenia medyczne moga byc drozsze niz w Polsce (a i mieszkanie
    pewnie tez)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-12-16 06:22:28
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    w tym kraju to > > moge o tym tylko pomarzyc...
    > A zamierzasz jechac sam czy z rodzina? Jesli sam to pytanie jak zona

    Czasy sie jednak zmieniają. Za "moich czasów" na tak zwane "saksy" jechało sie
    samemu i nikt nawet nie rozważał, czy jechac z rodziną. Ustalało sie wspólnie,
    że się to ryzyko podejmuje i koniec gadania. Zdaje sobie sprawe, że łatwiej sie
    taką decyzje podejmowało jak tam zarabiało się w jeden dzień tyle co tu za cały
    miesiąc. Austriacki winiarz w 1989 karmił mnie, dawał nocleg i jeszcze całe 20
    USD na dzień pracy od 7 do 19. Majątek panie! :)

    vertret

  • 7. Data: 2005-12-16 20:00:33
    Od: "SM" <s...@w...pl>

    > A w Irlandii za pierwsza wyplate niby kupisz...? Poczytaj o cenach
    > mieszkan czy
    > stawkach za wynajem.

    a kto mowi o kupowaniu mieszkania w irlandii??

    > Poza tym jesli spodziewasz sie dzieci, bedziesz bardzo duzo placil za
    > opieke nad
    > nimi. Zalecam wnikliwa lekture stron irlandzkich i zrobienie sobie dobrego
    > budzetu.

    o tym ze rodzine wywoze tez nie wspominam,
    troche luzu stary ;-) wieje od ciebie pesymizmem ze hoho...

    s.m

  • 8. Data: 2005-12-17 00:39:42
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "SM" <s...@w...pl> wrote in message news:dnv6cv$so1$1@achot.icm.edu.pl...

    > a kto mowi o kupowaniu mieszkania w irlandii??

    O wynajmie tez napisalem.

    > o tym ze rodzine wywoze tez nie wspominam,

    Fakt, wzialem to za domysl, wszak wspominasz o lepszym bycie dla rodziny.

    > troche luzu stary ;-) wieje od ciebie pesymizmem ze hoho...

    Nazwalbym to realizmem.

    pozdr.
    gslabs

  • 9. Data: 2005-12-17 22:53:48
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    A co z bardziej ambitnymi
> [...]
    > chodzi o moj angielski to niedawno zdalem FCE i nie mam oporow przed
    > mowieniem, mysle ze dalbym rade. Pytanie tylko czy warto zaryzykowac i tam

    w ubiegłym tygodniu moja koleżanka pojechała na 3 dni do Irlandii. Znalażła
    pracę po 5 godzinach. Jest mgr. inż. architektem z kilkuletnim
    doświadczeniem w architekturze wnętrz. Mało tego, wybierała pomiędzy 2
    ofertami firm które chciały ją zatrudnić.
    Praca w Dublinie, na początek 2,2 tys EUR miesięcznie w okresie próbnym,
    potem więciej (do poziomu 40-50 tys EUR rocznie).
    Z tego co mówiła ofert pracy dla osób posiadających
    wykształcenie/umiejętności jest mnóstwo i Polacy są bardzo cenieni.
    W firmie w której zacznie pracować jest tylu Polaków że szefostwo
    wprowadziło zakaz rózmów po polsku w czwartki :-))
    Po świetach wyjeżdża na stałe wraz ze swym chłopakiem który jedzie w ciemno
    (elektronik ze średnim wykształceniem)
    --
    Jackare
    Bytom

  • 10. Data: 2005-12-18 18:43:55
    Od: "Gosc A" <u...@W...gazeta.pl>

    Ja pracowalam jako programista. Baardzo milo wspominam. Ale zeby znalesc
    prace musisz miec iles tam doswiadczenia w danym narzedziu. Nawet ichniejsi
    absolwenci maja problemy z zatrudnieniem - oczywiscie sa wyjatki wiec mozna
    probowac.
    Co do pracy handlowca to jakos nie moge sobie tego wyobrazic. Czemu
    wizytowka firmy (bo nijako takowa sa handlowcy) ma byc ktos kto ma problemy
    z porozumiewaniem sie w miejscowym jezyku ?(FCE w Polsce to naprawde za malo
    do takiej pracy) Zreszta, jak wyobrazasz sobie wspolprace z klientem?
    Za duzo znajomych w dziale sprzedazy nie mialam, praktycznie jednego
    Francuza z dobrym angielskim ale z silnym francuskim akcentem - no ale on
    byl przedstawicielem na Francje i Wlochy. Zreszta, wyniosl sie do Francji bo
    jako 'zwyklego' handlowca nie stac go bylo na 'lepszy' standard zycia
    (utrzymanie samochodu i niedzielone mieszkanie).