PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Straży Granicznej

  • 1. Data: 2005-12-15 17:28:21
    Temat: Praca w Straży Granicznej
    Od: "Tan Tadam" <t...@W...gazeta.pl>

    Witam grupowiczów.

    Sytuacja wygląda następująco: dostałem zaproszenie do SG na rozmowę
    kwalifikacyjną (służba mundurowa). Jeśli chodzi o samą procedurę rekrutacyjną,
    to wiem tyle, ile jest podane na stronie www SG.
    Mam prośbe do osób, które starały się o przyjęcie/pracują w tej formacji, aby
    opisały swoje subiektywne/obiektywne wrażenia. Na co zwrócić uwagę? Jeśli mam
    wysokie kwalifikacje (wyższe wykształcenie, języki, dośw. zawodowe), to jakie
    mam szanse (myślę tutaj o zjawisku nepotyzmu). Jeśli ktoś z was dostał pracę,
    to czy jest z niej zadowolony?

    Dziękuję z góry i pozdrawiam
    Tan Tadam

  • 2. Data: 2005-12-15 19:02:35
    Temat: Re: Praca w Straży Granicznej
    Od: "Siwy" <s...@g...home.pl>

> [...]
    > jakie
    > mam szanse (myślę tutaj o zjawisku nepotyzmu). Jeśli ktoś z was dostał

    ojoj chłopie nie pakuj sie w bagno, chyba że naprawdę lubisz taką pracę!!
    Mimo wykształcenia i doświadczenia, nie licz na wielkie szanse na rozwój, co
    najwyżej chorąży... a żeby się wbić na kurs oficerski to albo znajomości
    albo kilkudzisięcioletni staż pracy. No i jeszcze te zabójcze procedury
    rekrutacyjne... śmiech na sali... wymagają dużo, płacą mało. echhh brak
    słów.

    To tak pięknie wygląda od zewnątrz.

    Zdravim!

  • 3. Data: 2005-12-16 09:49:43
    Od: "Łukasz W." <w...@i...pl>

> [...]
    > albo kilkudzisięcioletni staż pracy. No i jeszcze te zabójcze procedury
    > rekrutacyjne... śmiech na sali... wymagają dużo, płacą mało. echhh brak

    znajomy, średnie wykształcenie, poszedł na szkółkę na 1.5 roku chyba
    po tym okresie wielkie rozczarowanie i żal za stracony czas - albo
    znajomości albo w łapę nie mała suma...
    niestety Polska

    pzdr
    Luk

  • 4. Data: 2005-12-16 13:28:04
    Od: "Tan Tadam" <t...@N...gazeta.pl>

    Siwy <s...@g...home.pl> napisał(a):

    > ojoj chłopie nie pakuj sie w bagno, chyba że naprawdę lubisz taką pracę!!
    > Mimo wykształcenia i doświadczenia, nie licz na wielkie szanse na rozwój, co
    > najwyżej chorąży

    Znajomy zaczynał 10 lat temu (skończył wydział fizyki) i teraz jest kapitanem
    (niestety w innej jednostce :)). Awansował bez pleców. Może jednak się da?

  • 5. Data: 2005-12-16 13:29:48
    Od: "Tan Tadam" <t...@N...gazeta.pl>

    Łukasz W. <w...@i...pl> napisał(a):

    > znajomy, średnie wykształcenie, poszedł na szkółkę na 1.5 roku chyba
    > po tym okresie wielkie rozczarowanie i żal za stracony czas - albo
    > znajomości albo w łapę nie mała suma...
    > niestety Polska

    Ale co konkretnie się stało? Zwolnili go? Za mało płacili? Uwalili na
    egzaminach?

  • 6. Data: 2005-12-16 16:38:08
    Od: "Siwy" <s...@g...home.pl>

    > Znajomy zaczynał 10 lat temu (skończył wydział fizyki) i teraz jest
    > kapitanem
    > (niestety w innej jednostce :)). Awansował bez pleców. Może jednak się da?

    10 lat temu SG istniała od 5ciu lat :) wiec było zapotrzebowanie większe, no
    i inne mimo wszystko czasy. Teraz jest przesyt. Wszyscy uciekają, a
    najwięcej tych, którzy jeszcze rok temu skończyli 9cio m-czne szkolenie w
    którymkolwiek z ośrodków szkolenia SG. Tak jak pisał "Łukasz W." - "(...)po
    tym okresie wielkie rozczarowanie i żal za stracony czas(...)".

    Poza tym z tego co wiem, to na wszystkich testach musisz cholernie uważać co
    mówisz (mówic najepiej prawdę), bo na końcu jest wszechwiedzący wariograf,
    no i jesli tam powiesz co innego niż to, co jest pradą :), to wskazówka
    wariuje, a już niedaj Boże, że kiedykolwiek miałeś blizszy kontakt z
    jakimkolwiek narkotykiem niż oglądanie go. Wtedy kończysz biznes :).

    Ja bym sie nie skusił... :)

  • 7. Data: 2005-12-17 08:07:58
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    Tan Tadam napisał(a):
> [...]
    > mam szanse (myślę tutaj o zjawisku nepotyzmu). Jeśli ktoś z was dostał pracę,

    SG obecnie to dobra strona wojska, w odroznieniu od jednostek msw
    jak zaliczysz testy to pojdziesz na szkolke rok+pol roku
    am niestety nie jest lekko , ale co tam
    potem pare lat popracujesz, dostaniesz kapitana i jakos bedzie leciec do
    emeryturki
    co do kasy to te 2tys brutto nie wygladaja rewelacyjnie, ale jest za to
    jest masa roznych dodatkow, wiec wychodzi ladna kaska

    Pozdrawiam M.