PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?

  • 71. Data: 2005-01-21 13:27:12
    Temat: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 21 Jan 2005 13:18:47 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, Jarek Hirny
    napisal(a):

    > Coś jakby równaniem Schroedingera robić krytykę utworu literackiego.

    Gdyby ten utwor literacki byl kryminalem o kocie rownoczesnie zywym i
    umarlym to czemu nie ;-) Ale odbiegamy od tematu.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 72. Data: 2005-01-21 13:28:09
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 21 Jan 2005 14:16:23 +0100, na pl.praca.dyskusje, Tomasz Brzeziński
    napisal(a):

    > że Ci zwierzynę płoszę

    Wypraszam sobie.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 73. Data: 2005-01-21 13:35:55
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    In <csqvn1$4rq$1@news.onet.pl>, Tomasz Brzeziński wrote:

    > A Ty, chłopie, zdajesz se sprawę, że rozmawiasz z ekonomistą?

    Żeby to chociaż jeszcze prawda była ;-) Zresztą, ideę tego prawa to, mam
    takie mgliste wrażenie, poznałem w 6 albo 7 klasie podstawówki. Z
    podręcznika historii.

    > PS. Sorry, Jarku, że Ci zwierzynę płoszę, nie zdzierżyłem.

    Za karę przeczytaj mojego mejla sprzed miesiąca. :->

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-
    `(___) `(___) `(___) `(___) `%%%%% `(___) `(___) `(___) `(___)

  • 74. Data: 2005-01-21 13:37:05
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    In <1...@4...net>, Kyniu wrote:

    > Gdyby ten utwor literacki byl kryminalem o kocie rownoczesnie zywym i
    > umarlym to czemu nie ;-) Ale odbiegamy od tematu.

    Sam odbiegasz. Po raz trzeci proszę o uzasadnienie, dlaczego prawo
    wypierania dobrej monety przez dobrą ma jakiekolwiek zastosowanie w
    omawianej sytuacji. Do tej pory się nie doczekałem żadnej odpowiedzi.

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-
    `(___) `(___) `(___) `(___) `%%%%% `(___) `(___) `(___) `(___)

  • 75. Data: 2005-01-21 13:38:39
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 21 Jan 2005 13:37:05 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, Jarek Hirny
    napisal(a):

    > dlaczego prawo wypierania dobrej monety przez dobrą ma jakiekolwiek zastosowanie w
    > omawianej sytuacji.

    No takie prawo na pewno nie ma zastosowania w tej sytuacji. A tymczasowo
    koncze bo zbliza sie 15 i musze spadac.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 76. Data: 2005-01-21 13:40:03
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Psucie rynku przez domorosłych webmajstrów, adminów itp.
    A tak nawiasem mówiąc - musiałem kiedyś jechać 400km, bo informatyk
    "wysocekwalifikowany" po zainstalowaniu windy 2000 serwer nie potrafił
    mi ustawić zdalnego dostępu do sieci. Za instalację wystawił fakturę
    na 10k. Ot, fachowiec z papierkami...

  • 77. Data: 2005-01-21 14:25:25
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Kyniu napisał(a):

    > Przeczytaj "No logo". To jest zaplanowany mechanizm. Zadziwia mnie tylko
    > slepota menadzerow i krotkowzrocznosc takiej polityki. Jeszcze 30 lat temu
    > regula w zakladach GM bylo by pracujacy przy tasmie facet, glowa rodziny,
    > zarabial dostatecznie duzo by stac go bylo na utrzymanie czteroosobowej
    > rodziny i jezdzenie autem ktore produkuje. Dzisiaj produkcje sie przenosi
    > do krajow jak Chiny ze stawka 1 USD dziennie (anawet mniej). A potem sie
    > placze ze rynek motoryzacyjny zamiera i ze nie ma kto aut kupowac.

    Bo jeszcze 30 lat temu ów facet od taśmy miał nieco więcej pracy niż
    obecnie, gdy praktycznie wszystko wykonują automaty. Troche mi
    przypominasz tych robotników którzy w XIX wieku niszczyli maszyny bo im
    zabierały pracę. To co, hamujemy rozwój techniki żeby starczyło pracy
    dla wszystkich? Wracamy do rękodzieła?
    "No logo" to pozycja mająca określone zabarwienie ideologiczne. Znajdzie
    się sporo książek i ludzi, którzy zawarte w niej tezy obalą. Czyja
    prawda jest "bardziej prawdziwa"?
    Poza tym skąd te informacje, że rynek motoryzacyjny zamiera? Jak każdy
    rynek ma swoje lepsze i gorsze czasy. Jedne firmy mają się gorzej, inne
    lepiej. W jednej części świata kupują mniej, w innej więcej.
    Skoro juz jesteśmy przy tym. Outsourcingu IT też zabronisz? Żeby broń
    Boże jakiś Hindus czy Ukrainiec stawek nie zaniżał?

    P. Kręglicki

  • 78. Data: 2005-01-21 14:32:47
    Od: "Darek" <d...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A czemu chcesz się uciekać do środków przymusu. Skoro jesteś taki
    > rewelacyjny, bo po studiach itd..., to pewnie jesteś 1000 razy
    > wydajniejszy
    > od tych przyuczonych informatyków. Więc co to za problem konkurować na
    > wolnym rynku?
    > Każdy by chciał, aby wolny rynek panował wszędzie wokoło ale bynajmniej
    > nie
    > w jego zawodzie

    Monopol jest zly. Koniec kropka. Dlatego powinno sie zlikwidowac wszelkie
    korporacje i ustawy o wykonywaniu zawodu (no moze z wyjatkiem lekarzy). Nie
    moze byc tak, ze zarabiam powiedzmy 30zl/h jako informatyk po studiach, ide
    do notariusza, zeby podpisac akt wlasnosci i on bierze sobie kwoty idace w
    tysiace zlotych za jeden glupi podpis. Prawnikow po studiach w kraju
    dostatek i gdyby ich wpuscic legalnie na rynek to stawki liczyloby sie w
    zlotowkach a nie tysiacach. I wtedy nie byloby takiego posta - czemu ja
    zarabiam, tyle a ten tyle. Jestes dobry -zarabiasz duzo, slabszy - zarabiasz
    mniej.

  • 79. Data: 2005-01-21 14:49:30
    Od: Jacek <n...@w...pl>

    Kyniu wrote:

    KYNIU ZAMILCZ! BO DAWNO TAKICH GŁUPOT NA USENECIE NIE BYŁO!!!!
    a dawka jest SPORA!

  • 80. Data: 2005-01-21 14:57:41
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <csqsd9$f3h$1@news.onet.pl> "Adam" <f...@f...onet.pl> writes:
    >From: "Adam" <f...@f...onet.pl>
    >Subject: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    >Date: Fri, 21 Jan 2005 13:26:19 +0100
    >Tylko nic w stylu SEP dla informatykow! Oblali by potem kogos za ze nie zna
    >komedy z DOSa :-) SEP jest bezcelowy w takiej postaci. Moje zdanie jest

    Takie pytanie jest nie na miejscu jesli egzamin dotyczy uprawnien na
    prowadzenie biur rachunkowych (autentyczne!) ale osoba ubiegajaca sie
    om uprawnienia administratora nie moze nie znac polecenia "DIR" i tutaj nie
    masz chyba watpliwosci ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name