PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyk - płaca tylko za roboczogodzinę

  • 1. Data: 2005-01-20 21:57:05
    Temat: informatyk - płaca tylko za roboczogodzinę
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pracowałem przez ostatnie 3 lata jako informatyk.
    Jezdziłem po firmach i naprawiałem to co było zespute (serwery, stacje robocze &
    sprzęt).
    Czy Wy po takim okresie także czujecie wypalenie się ? Nie wiem, ale mi jakoś
    skrzydełka opadły. Pracuje różnie - od 2-10h dziennie, ale przeciętnie po 2-3.
    System wynagradzania to praca za godzinę.
    Czyli, dostaje telefon od szefa, że coś się popsuło - jade, i za np. 2 godzinki
    jestem po pracy. Może to i fajne, ale przez to wynagradzanie jest kiepskie.
    Czy ci z Was, którzy pracują w podobny sposób też się tak czują ?
    Moja stawka nie jest wysoka (a może?) i na rękę dostaję 9 PLN - niby to jest praca na
    pół
    etatu, więc kokosów nie ma, a zajmuję się dosłownie wszystkim w firmach, co jest
    związane z komputerowym przetwarzaniem danych, dostępem do nich.
    Trochę to głupie i męczące, bo doszkalać się muszę sam, na własny koszt a takiej
    pensyjki to na duzo sobie nie mozna pozwolic. U was jest też tak ?

  • 2. Data: 2005-01-20 22:12:28
    Temat: Re: informatyk - płaca tylko za roboczogodzinę
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    "marxio" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    zartujesz ?
    3 h dziennie * 9 pln / h * 20 dni w mies = 560 PLN netto...
    to za co dojezdzasz do tych firm ?????

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 3. Data: 2005-01-20 22:23:09
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    > "marxio" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > zartujesz ?
    > 3 h dziennie * 9 pln / h * 20 dni w mies = 560 PLN netto...
    > to za co dojezdzasz do tych firm ?????

    life is brutal. wole to + jakies male dodatkowe zajecie prywatnie, anizeli 700
    PLN w ZUSie i to przez 8h dziennie

  • 4. Data: 2005-01-20 22:26:59
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 20 Jan 2005 22:57:05 +0100, na pl.praca.dyskusje, marxio napisal(a):

    > Moja stawka nie jest wysoka (a może?) i na rękę dostaję 9 PLN

    Kolejny ktorego nalezaloby udusic. 9 PLN * 40h w tygodniu * 4 tygodnie =
    1440 PLN. Od tego 700 ZUS. Ponadto koszt auta, komorki, internetu i co?? A
    gdzie dom, prad, woda, jedzenie? a gdzie chocby ksiazki, bo o kursach nawet
    nie wpsomne? Czlowieku - zastanow sie co robisz sobie i co robisz innym
    ludziom w branzy. A jak sie zastanowisz to idz powal glowa w mur nad swoja
    bezmyslnoscia. I jak teraz chcesz to zmienic?? Pojdziesz do szefa i powiesz
    - szefie, bo a to policzylem ze powinienen zarabiac 3 razy tyle by godnie
    zyc, 4 razy tyle by miec z tej pracy satysfakcje i 5 razy tyle by moc sie
    rozwijac i szkolic - a szef powie ze sie w glowe uderzyles albo nadmiar
    slonca byl.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 5. Data: 2005-01-20 22:33:30
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    > Kolejny ktorego nalezaloby udusic. 9 PLN * 40h w tygodniu * 4 tygodnie =
    > 1440 PLN. Od tego 700 ZUS.

    moja kwota jest kwota netto. Zusu nie oplacam z racji innego systemu "odkladania
    na starosc" :)

    Kurwa, o co ci chodzi ? Akurat wiem ile wyciagają tacy ludzie w ZUSie w moim
    miescie i to jest wlasnie 700-800 PLN - wiem, widzialem, zaakceptowalem.

> [...]
    > nie wpsomne?
    > Czlowieku - zastanow sie co robisz sobie i co robisz innym

    ej, to nie ameryka, ze za std. pensje wyzyjesz bez problemu.
    Chyba nie mieszkasz od urodzenia w PL, bo tu sytuacja panie jest odwrotna - tu
    sie nie pracuje, tu sie nie zarabia - ale walczy o przetrwanie. Ot taka mała
    wojna. A gdyby tak nie było to ludzie nie pracowaliby za 500 PLN w ochronie.

> [...]
    > zyc, 4 razy tyle by miec z tej pracy satysfakcje i 5 razy tyle by moc sie
    > rozwijac i szkolic - a szef powie ze sie w glowe uderzyles albo nadmiar

    dziwie sie tobie i twoim pogladom. Gdybys troche pomyslal, to doszedlbys do
    wniosku, ze to nie tacy jak ja sa winni, lecz rynek. Raczej bardzo maly rynek.

    Załóżmy hipotetyczną sytuację. Masz firmę, która produkuje coś z surowca
    sprowadzanego z zagranicy. Nagle pojawia się firma, która sprowadza surowiec z
    końca świata 100 razy taniej niż ty i sprzedaje gotowy produkt za 1/3 Twojej
    ceny generujac oczywiscie maly zysk. I co, powiesz mu tez:
    Czlowieku - zastanow sie co robisz sobie i co robisz innym firmom w branzy. Ja
    mam rodzine, mieszkanie itp, a ty chcesz mi to wszystko zabrac ? A on powie ze
    sie w glowe uderzyles albo nadmiar slonca byl...

    PS
    Tak jest na rynku nie tylko produktow, ale tez na rynku pracy...

  • 6. Data: 2005-01-20 22:37:15
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    > ROTFL!!! Pracowałem w sklepie komputerowym, gdzie również mieliśmy cos w
    > rodzaju serwisu u klienta. Polegało to na tym, że jeździliśmy do
    > klientów i u nich na miejscu naprawialiśmy kompy, instalowaliśmy OS itd.
    > Koszt takiej usługi to 50 zł + VAT za każdą rozpoczętą godzinę. I była
    > to jedna z tańszych ofert. Jedna z firm konkurencyjnych za każdą godzinę
    > usługi chciała 70 + Vat.

    Tzn. 50 PLN dla ciebie...? Bo ja nad soba mam szefa, ktory wlasnie tyle bierze.

  • 7. Data: 2005-01-20 22:43:03
    Od: devil <devil_24@bezzzsapmuu_gazeta.pl>

  • 8. Data: 2005-01-20 22:46:41
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 20 Jan 2005 23:33:30 +0100, na pl.praca.dyskusje, marxio napisal(a):

    > Zusu nie oplacam z racji innego systemu "odkladania na starosc" :)

    To moze sie niem podziel jak to on dziala? A co w razie leczenia? a co w
    razie choroby?

    > Kurwa, o co ci chodzi?

    O to ze robisz z siebie ..................... a nie informatyka.

    > Chyba nie mieszkasz od urodzenia w PL

    Mieszkasz.

    > dziwie sie tobie i twoim pogladom. Gdybys troche pomyslal, to doszedlbys do
    > wniosku, ze to nie tacy jak ja sa winni, lecz rynek. Raczej bardzo maly rynek.

    A ja sie dziwie informatykom ze nie potrafia sie dogadac tak jak lekarze,
    stomatolodzy czy prawnicy. Maja swoje korporacje, trzymaja stawki i jakos
    nie widac by ze soba konkurowali cenowo. Wola miec malo klientow za duza
    kase.

    > Czlowieku - zastanow sie co robisz sobie i co robisz innym firmom w branzy. Ja
    > mam rodzine, mieszkanie itp, a ty chcesz mi to wszystko zabrac ?

    Jak by mial odrobine rozsadku to by zawiazal duopol i trzymaliby cene
    pospolu pilnujac rynku przed tym trzecim co to by chcial im krew popsuc.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 9. Data: 2005-01-20 22:56:15
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    > O to ze robisz z siebie ..................... a nie informatyka.

    nie zrozumiales mnie. Ja nie jade do klienta-nie pracuje za 9 zl/h, tylko
    pracuje w firmie, ktora mi placi tyle. Sama bierze moze i 50, ale ja jestem
    jedynym pracownikiem tej firmy i to szef mi placi !
    Czytaj ze zrozumieniem prosze...
    Powiedzmy zarabiasz 2k na miesiac. Podziel to przez 168 h i zobacz ile ci
    wyjdzie...

    > Mieszkasz.

    Wspolczuje...

> [...]
    > nie widac by ze soba konkurowali cenowo. Wola miec malo klientow za duza

    moze i jest ich tylu co lekarzy, ale ludzie wala do przychodni milionami, a
    uzytkownicy komputerow....ej, psuje ci sie codziennie cos w komputerze ?
    Jeszcze raz wniosek: wina-mały rynek.

    a gdyby było ich z 20-tu....? :)

    PS
    Odbiegasz od tematu...

  • 10. Data: 2005-01-20 23:07:18
    Temat: Re: informatyk - płaca tylko za roboczogodzin
    Od: "Radek" <R...@i...pl>

    Witam
    Pragen Ci podziekowac, poniewaz dziek itakim jak ty cala branza IT
    podupadan, no chyba ze jestec kiepski i te 9 zl /h to dla Ciebie
    wystarczajaco za Twoje umiejetnosci. Nie dziw sie ze Cie tak traktuja, jak
    bys byl "wartosciowy" czytaj drogi od 50zl/h to by Cie bardziej docenili no
    chyba ze twoje umiejetnosci jak juz wspominalem nie pozwalaja na to. W
    kazdym razie nie widze przyszlosci przed Toba. Przykro mi w tej branzy nic
    nie zdzialasz.
    Dobrze ze chocia zwiekosci firm ocenia jeszcze specjalistow i placi im
    konkretnie.
    P.S, Powiedz mi na czym konkretnie polega Twoja praca tak ciekawosci ?