PracaGrupypl.praca.dyskusje › GC - Monachium jak jest?

  • 1. Data: 2002-08-07 11:26:18
    Temat: GC - Monachium jak jest?
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    Witam,

    Tak mnie tknelo bo uslyszalem ze niektorzy zachwalaja Monachium.
    Zastanawiam sie jak mieszka sie Wam w Monachium. Czy sie podoba?
    Jakie sa koszty zycia? Za ile np. mozna wynajac fajne mieszkanie powiedzmy
    70 m2 ?
    Tu gdzie ja mieszkam (Karlsruhe) mozna takie mieszkanie znalezc za 450euro +
    NK.
    Jesli jest drozej to czy zarobki tez sa odpowiednio wieksze?
    No i wogole jakie widzicie wady i zalety?

    Bo ja sobie wymyslilem takie zalety:
    - duze miasto - wiecej sie dzieje (lubie duze miasta)
    - nawiazujac do innego watku - zony GC mniej sie nudza :-)

    Jak to oceniacie?
    A moze ktos poleci inne miasto?

    Jak juz mam tu zostac na dluzej to chcialbym zamieszkac w jakims ciekawym
    miescie. Przyznam ze tu gdzie jestem czasami mi sie nudzi.

    Pozdrawiam,
    Slawek

    PS. Jesli to troche OT to sorki.
    PS2. Jesli to juz bylo to tez sorki
    PS3 Jesli wolicie na priva to walcie smialo

  • 2. Data: 2002-08-07 12:06:16
    Temat: Re: GC - Monachium jak jest?
    Od: "matad0r" <M...@w...pl>

    Jesli chodzi o kryterium ciekawosci miast..
    to ja proponuje Hamburg

  • 3. Data: 2002-08-07 12:25:13
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

> [...]
    > 70 m2 ?
    > Tu gdzie ja mieszkam (Karlsruhe) mozna takie mieszkanie znalezc za 450euro

    Nie wynajmiesz za tyle. Bawaria jest cholernie droga, a Monachium to
    lokalowy koszmar.
    Nie dosc ze sie naszukasz to najwyzej znajdziesz mniejsze i drozsze

    > Jesli jest drozej to czy zarobki tez sa odpowiednio wieksze?
    > No i wogole jakie widzicie wady i zalety?

    Zarobki, no coz, chyba wieksze, Monachium to taka "dolina krzemowa" (niech
    mnie ktos poprawi jak sie myle) Niemiec, i specjalisci wlasnie tam zarabiaja
    najwiecej

    > Bo ja sobie wymyslilem takie zalety:
    > - duze miasto - wiecej sie dzieje (lubie duze miasta)
    > - nawiazujac do innego watku - zony GC mniej sie nudza :-)

    duze, ladne miasto, duzo Greencardowcow ;), duzo piwa i golonek

    > Jak to oceniacie?
    > A moze ktos poleci inne miasto?

    Tak, jak polecam Norymberge, piekne miasto, mieszkania tansze i latwiej
    dostepne.
    Z praca niestety trudniej, ale jak juz sie zalapiesz to zyje sie dostatnio i
    spokojnie.

    > Jak juz mam tu zostac na dluzej to chcialbym zamieszkac w jakims ciekawym
    > miescie. Przyznam ze tu gdzie jestem czasami mi sie nudzi.

    Nie masz znajomych, tez na Greencard?

    > Pozdrawiam,
    > Slawek

    pozdr.
    artur

  • 4. Data: 2002-08-07 13:07:43
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "SJ" <s...@N...klub.chip.pl> wrote in message
    > Witam,
    > Tak mnie tknelo bo uslyszalem ze niektorzy zachwalaja Monachium.
    > Zastanawiam sie jak mieszka sie Wam w Monachium. Czy sie podoba?

    ano ładne miasto, podoba się szczególnie żonom GCów ;-)

> [...]
    > 70 m2 ?
    > Tu gdzie ja mieszkam (Karlsruhe) mozna takie mieszkanie znalezc za 450euro

    najwyższe z całych Niemiec, koszty wynajmu to prawdziwy szok, z dzisiejszej
    tablicy ogłoszeń u mnie w firmie:
    - mieszkanie 56qm - 2 pokoje z balkonem ok 800EUR - i to nie nie w samym
    Monachium,
    - dom dwurodzinny, ok 2X120qm - 10EUR za qm czyli ok 1200 na rodzine (!) +NK
    i też gdzieś poza Monachium
    fajne ceny no nie :-/

    > Jesli jest drozej to czy zarobki tez sa odpowiednio wieksze?

    podobno są ale nie mam porównania

    > No i wogole jakie widzicie wady i zalety?

    piękne miasto, piękne okolice, ok 70km do Alp, ale koszty życia strasznie
    wysokie

    > Bo ja sobie wymyslilem takie zalety:
    > - duze miasto - wiecej sie dzieje (lubie duze miasta)

    no trochę się dzieje ;-)

    > - nawiazujac do innego watku - zony GC mniej sie nudza :-)

    jest ich tu po prostu więcej (żon informatyków)

    > Jak juz mam tu zostac na dluzej to chcialbym zamieszkac w jakims ciekawym
    > miescie. Przyznam ze tu gdzie jestem czasami mi sie nudzi.

    a ja się zastanawiam, czy się nie wynieść tam gdzie są niższe koszty
    utrzymania

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 5. Data: 2002-08-07 13:13:53
    Od: "GAP" <g...@p...onet.pl>

    No cześć,

    > Zastanawiam sie jak mieszka sie Wam w Monachium. Czy sie podoba?
    Bardzo.

> [...]
    +
    > NK.
    > Jesli jest drozej to czy zarobki tez sa odpowiednio wieksze?

    Jest drożej, ale możesz też więcej zarobić. Więc jak masz odpowiednią pracę
    to jesteś (dużo) na plus.

    > No i wogole jakie widzicie wady i zalety?
    >
    > Bo ja sobie wymyslilem takie zalety:
    > - duze miasto - wiecej sie dzieje (lubie duze miasta)
    Dzieje się bardzo dużo i na prawdę nie da się nudzić.

    > - nawiazujac do innego watku - zony GC mniej sie nudza :-)

    A to już zależy od konkretnego egzemplarza :-))

    > Jak to oceniacie?
    > A moze ktos poleci inne miasto?

    Jeżeli lubisz góry, narty (Austria), rower a jednocześnie mieszkanie w dużym
    mieście, w którym jest sporo ciekawych firm IT to Monachium jest bez
    konkurencji.
    A poza tym M. ma dobrą komunikację i jest bezpieczne.

    Pozdrawiam,
    GAP

  • 6. Data: 2002-08-07 13:16:17
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    > a ja się zastanawiam, czy się nie wynieść tam gdzie są niższe koszty
    > utrzymania

    He, he to się może zamienicie i obaj będziecie zadowoleni :-)

  • 7. Data: 2002-08-07 13:22:33
    Od: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>

    > - mieszkanie 56qm - 2 pokoje z balkonem ok 800EUR - i to nie nie w samym
    > Monachium,

    Slavo, jedz do Landshutte tam masz za 400? to samo i do tego na super
    poziomie...
    Jedny wada 2h w dojazdach

    A tak powaznie to mozna taniej i w samym Monachium, ale trzeba min. 6
    miesiecy szukac...

    D.

  • 8. Data: 2002-08-07 13:36:51
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    > Nie masz znajomych, tez na Greencard?

    No na miejscu nie mam, a z innych miast to wlasnie poznaje i wszyscy sa z
    Monachium

    Pozdro,
    Slawek

  • 9. Data: 2002-08-07 13:38:00
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    "matad0r" <M...@w...pl> wrote in message news:air2gq$dh9$1@news2.tpi.pl...
    > Jesli chodzi o kryterium ciekawosci miast..
    > to ja proponuje Hamburg

    O Hamburgu to slyszalem ze tam przestepczosc duza.

    Pozdro,
    Slawek

  • 10. Data: 2002-08-07 13:43:06
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    > He, he to się może zamienicie i obaj będziecie zadowoleni :-)

    A jak podobni, to nawet pracodawcy sie nie zorientuja :) Imiona te same :)