PracaGrupypl.praca.dyskusje › nietypowy problem

  • 1. Data: 2002-08-07 08:15:52
    Temat: nietypowy problem
    Od: "dasher" <d...@g...pl>

    Witam Wszystkich,
    mam nietypowy (wydaje mi sie) problem
    dostalem prace, podczas rozmowy ustalilismy kwote wynagrodzenia netto
    na umowie bylo mniej (o jakies 500 zl niz powinno, ale jak to w obecnych
    czasach - reszta miala byc wyplacona na podstawie umowy zlecenia czy umowy o
    dzielo (jest to korzystniejsze dla pracodawcy, mniej go kosztuje, ale sam
    sie na tym nie znam..)
    hm..i teraz najlepsze:
    dostalem TYLKO te kwote z umowy o prace BEZ pozostalej czesci, brakuje mi 5
    stowek!
    czy istnieje jakis stosowny przepis, ktory moze wymusic na pracodawcy
    wyplacenie mi pozostalej czesci wynagrodzenia, czy jezeli umowa zostala
    przeze mnie podpisana to juz KLAPA ???
    pozdrawiam,
    dasher

  • 2. Data: 2002-08-07 08:27:00
    Temat: Re: nietypowy problem
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > czy istnieje jakis stosowny przepis, ktory moze wymusic na pracodawcy
    > wyplacenie mi pozostalej czesci wynagrodzenia, czy jezeli umowa zostala

    Formalnie nie masz żadnego tytułu do dodatkowej wypłaty. Próba
    zawiadomienia PIP czy kogoś podobnego nic nie da, ponieważ zgodziłeś się
    na formę wynagradzania, będącą umową zawartą dla pozoru, w celu
    obniżenia danin na rzecz Skarbu Państwa. Twoja zgoda i dodatkowa umowa
    były zawarte ustnie - żyjesz w kraju, gdzie wyegzekwowanie umów
    pisemnych jest trudne, co dopiero ustnych.

    Sprawa wbrew temu, co piszesz jest typowa, wręcz modelowa. Taka forma
    wynagradzania:
    - pozwala manipulować pracownikiem, ponieważ nigdy nie wie on, czy
    dostanie wynagrodzenie w należytej wysokości
    - pozwala obniżyć ewentualny koszt rozstania z pracownikiem do
    "niezbędnego" minimum.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-08-07 08:33:46
    Od: Lukasz Wojtów <l...@f...zamosc.pl>

    dasher <d...@g...pl> wrote:
    > dostalem TYLKO te kwote z umowy o prace BEZ pozostalej czesci, brakuje mi 5
    > stowek!
    hm... niech zgadne, czy byl to moze net-line z lublina?
    jesli nic nie masz umowy na te 500 to nic nie zrobisz....

    Lukasz (wqrw*** mimo ze minal prawie rok)

  • 4. Data: 2002-08-07 08:39:14
    Od: "dasher" <d...@g...pl>

    > hm... niech zgadne, czy byl to moze net-line z lublina?
    > jesli nic nie masz umowy na te 500 to nic nie zrobisz....
    >
    > Lukasz (wqrw*** mimo ze minal prawie rok)

    nie, to warszawska firma
    pzdrw,
    dasher

  • 5. Data: 2002-08-07 08:44:49
    Od: "Ready" <b...@w...pl>

    Użytkownik "dasher" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy istnieje jakis stosowny przepis, ktory moze wymusic na pracodawcy
    > wyplacenie mi pozostalej czesci wynagrodzenia, czy jezeli umowa zostala

    Na Twoim miejscu, najpierw bym sie upomniał i powolal na umowę gentelmen'ską
    kiedy rozmawialiscie o wysokosci wynagrodzenia. Jesli to nie poskutkuje,
    wowczas powinienes wypowiedziec umowe o prace podajac za przyczyne:
    niedopelnienie uwomy ustnej, ktora rowniez jest zobowiazujaca. Nie wiem
    dokladnie jal wyglada to w przypadkach zwiazanych z umowa o prace, ale
    napewno jest cos takiego ze zawrta umowa ustna rowniez jest zobowiazujaca
    obie strony.

    Na wszelki wypadek zasiegnalbym rady prawnika. Oczywiscie zawsze pozostaje
    ci opcja lekkiego szantazu. Jesli miesto w ktorym zyjesz nie jest zbyt duze,
    nie powinno ci zajac wiele czasu i poswiecenia aby naglosnic ten przypadek i
    ostrzec innych szukajacych pracy o takim nieuczciwym pracodawcy.

    pozdrawiam,
    Ready

  • 6. Data: 2002-08-07 08:48:36
    Od: "dasher" <d...@g...pl>

> [...]
    > nie powinno ci zajac wiele czasu i poswiecenia aby naglosnic ten przypadek
    > ostrzec innych szukajacych pracy o takim nieuczciwym pracodawcy.

    hehe.. to raczej nie przejdzie (wawa)
    jestem wlasnie w trakcie "rozmow"
    jak sie nie pojda po mojej mysli (czyli "uczciwie") to sprawe
    "naglosnie w miare mozliwosci", zeby ostrzec innych
    pozdrawiam,
    dasher

  • 7. Data: 2002-08-07 08:56:20
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie powinno ci zajac wiele czasu i poswiecenia aby naglosnic ten przypadek
    > ostrzec innych szukajacych pracy o takim nieuczciwym pracodawcy.

    Zajebista rada dla kogoś kto już ma drugą, lepszą ofertę pracy. Sądze, że
    gdyby dasher ją miał to by tu nie pisał.

  • 8. Data: 2002-08-07 09:02:40
    Od: Lukasz Wojtów <l...@f...zamosc.pl>

    dasher <d...@g...pl> wrote:
    > jak sie nie pojda po mojej mysli (czyli "uczciwie") to sprawe
    > "naglosnie w miare mozliwosci", zeby ostrzec innych
    a moze zrobic liste takich firm-krzakow ?

    tylko bylby problem ze sprawdzaniem czy to nie konkurencja sie podszywa...
    Lukasz

    ps. ostatnio ruszyla solidnafirma.pl, zrobmy liste firm ktore przegraly
    sprawy w sadzie pracy??? jesli firma ma mniej niz x pracownikow dodatkowo
    nazwisko "szefa"
    he?

  • 9. Data: 2002-08-07 09:40:03
    Od: "dasher" <d...@g...pl>

    widze,ze rozgorzala dyskusja, wiec nieco aktualnosci:
    wlasnie rozmawialem z szefem i w jestesmy w trakcie negocjacji,
    podczas ktorych mamy ustalic czy uda sie zrekompensowac ten "brak 5 stowek"
    czyms innym
    czlowiek jest rozsadny i mysle, ze jakis ekwiwalent sie znajdzie (urlop,
    oplata za szkole, benzyna na firme)
    dobra nasza (nasza = pracownikow-najemnych)

    PS: najlepiej to na swoim, odkladam troche pieniadza i sie ulatniam, pomysl
    juz jest :)

    pozdrawiam wszystkich
    dasher

  • 10. Data: 2002-08-07 10:02:52
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Kiedyś firma nie mogła mi dac pensji jaką chciałem, ale mogła mi dawać
    comiesięczną premię w wsokości 20% pensji. I wpisali i to w umowę. Pensja
    ... + premia 20%. Dlaczego tak było to nie wiem.