PracaGrupypl.praca.dyskusje › komornik zajal konto, co z pensja?

  • 1. Data: 2002-08-07 11:56:03
    Temat: komornik zajal konto, co z pensja?
    Od: "pinowa" <p...@w...pl>

    witam,
    komornik mi zajal konto na ktorym byly 2 pensje (wplyw tyt: pobory),
    dokladnie 01.08 kiedy weszla mi wyplata. czy nie powinien mi pozostawic 760
    zl wolnych i dobrac sie do 50% pozostalej kwoty? jak to jest z
    wynagrodzeniem ktore wplynelo przed zajeciem , a nie zostala przeze mnie
    ruszone?
    Mac

  • 2. Data: 2002-08-07 15:35:47
    Temat: Re: komornik zajal konto, co z pensja?
    Od: "TPI" <r...@p...onet.pl>

    zgodnie z art.87 kodeksu pracy komornik zostawi 760 zł z pensji ale w
    zakładzie pracy. Jesli zajmuje konto to zabiera stamtąd wszystko, bo niby
    skąd ma wiedzieć, że to z wypłaty ?

    Użytkownik pinowa <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

  • 3. Data: 2002-08-07 16:09:28
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TPI" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zgodnie z art.87 kodeksu pracy komornik zostawi 760 zł z pensji ale w
    > zakładzie pracy. Jesli zajmuje konto to zabiera stamtąd wszystko, bo niby
    > skąd ma wiedzieć, że to z wypłaty ?

    dokladnie tak! o ile nie masz a tym koncie debetu polecam zlikwodowac to
    konto i zmienic niestety bank, gdyz ten bank w ktorym masz teraz jest
    zobowiazany do przelewania wszelkich wplat na konto komornika... wiec to
    konto jest stracone, tylko wez sobie na pamiatke historie konta - przyda sie
    przy zalozeniu nowego konta.

    btw - skad komornik dowiedzial sie o Twoim koncie?

    pzdr

    jacek
    wawa

  • 4. Data: 2002-08-07 17:14:58
    Od: "pinowa" <p...@w...pl>

    > btw - skad komornik dowiedzial sie o Twoim koncie?
    >
    > pzdr
    >
    > jacek
    > wawa

    z zakladu pracy :(
    dzieki za odpowiedz, ale napisze do niego, aby mi zostawil jakas czesc na
    zycie...

  • 5. Data: 2002-08-07 18:37:10
    Od: "TPI" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik pinowa <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3d5155e4$1...@n...vogel.pl...

    > z zakladu pracy :(
    > dzieki za odpowiedz, ale napisze do niego, aby mi zostawil jakas czesc na
    > zycie...

    Nie ma sensu pisac do komornika w celu zeby Ci cos zostawil na koncie.
    Popelnil by przestepstwo gdyby Ci cos zostawil wiec wiadomo jaki bedzie
    skutek Twego pisma.
    Swoja drogą nie wiem czy wiesz, że wypałacanie wynagrodzenia na konto jest
    prawem pracownika a nie obowiązkiem. Możesz sie na to nie zgodzic. Ale zdaje
    sobie sprawę, że w polskich zakładach pracy różnie to bywa.

  • 6. Data: 2002-08-10 07:04:05
    Od: "666" <p...@p...com>

    > o ile nie masz a tym koncie debetu polecam zlikwodowac to konto i zmienic niestety
    bank, gdyz ten bank w ktorym masz teraz jest zobowiazany do przelewania wszelkich
    wplat na konto komornika...

    Tak z ciekawości: jeśli masz limit kredytowy, to czy komornik może "wejść" w ten
    limit?

    > btw - skad komornik dowiedzial sie o Twoim koncie?

    A jesli z formularza PIT-1 to co??
    JaC

  • 7. Data: 2002-08-10 08:08:44
    Od: "TPI" <r...@p...onet.pl>

    teoretycznie moze wejsc ci na debet, tzn srodki jakie ci przysluguja z
    debetu. Ale praktyka bankow jest taka, ze nie realizuja takich zajec, gdyz
    uwazaja ze to ich srodki. Np jesli na zajete konto z debetem na ktorym jest
    powiedzmy - 1000 zł wplywa jakies 500 zł, to bank tych srodkow nie przekaze
    komornikowi tylko pokryje debet, mimo ze zgodnie z chyba art.890 kpc
    powinien w pierwszej kolejnosci zrealizowac zajecie komornicze

    Użytkownik 666 <p...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj2ds4$l52$...@n...tpi.pl...