PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej

  • 11. Data: 2006-09-28 11:05:36
    Temat: Re: Dziwne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Ola" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jest wątek o "trudnych pytaniach" na RK. Ja chciałam Was zapytać, jakie
    > dziwne pytania Wam zadawano. Mój kolega na przykład podczas rozmowy dostał
    > pytanie: "czemu wieka od studzienek kanalizacyjnych są okrągłe?" dodam
    > tylko, że starał się o pracę biurową :)

    Balonem lecą cztery osoby - pani, kobieta w ciąży, małe dziecko i pani
    narzeczony. Za chwilę balon spadnie na dół i wszyscy zginą. Można tego
    uniknąć w sytuacji, gdy wyrzuci się jedną osobę. Proszę wyznaczyć tę osobę i
    uzasadnić. Sama pani wyskoczyć nie może.
    Taki problem do rozgryzienia (może nie dosłowny, ale coś w ten deseń)
    dostała moja koleżanka w momencie, gdy starała się o posadę przedstawiciela
    medycznego.

    N.

  • 12. Data: 2006-09-28 11:05:47
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    -=lapacz=- napisał(a):
    > Jeżeli miał by Pan być drzewem to jakim ?
    > Ulubiona bajka z dzieciństwa. ?

    Mnie pytano o warzywo i zwierzę.
    Byłam też zapytana dlaczego koło jest okrągłe, oraz ile płatków ma
    przeciętna róża (wie ktoś?).
    A jedno z najbardziej idiotycznych, choć sama go nie słyszałam na
    rozmowie "o czym rozmawia groszek z marchewką?".

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 13. Data: 2006-09-28 11:15:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:efg9t4$afc$1@inews.gazeta.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Bardzo mi sie podobaly pytania, z ktorych trzeba bylo opisac swoich
    > dawnych szefow/kierownikow i wymienic ich zalety i wady. Tez bylam
    > calkowicie nie przygotowana na takie pytanie, ale mowic prawde jest latwo.
    > Docenilam subtelnosc - rzeczywista tresc pytania byla przeciez z tych,
    > ktore Jotte by skomentowal "za krotko sie znamy" :)
    Eee tam, jak kulą w płot ;)
    W takim przypadku szanujący się człowiek odpowiada coś w rodzaju "poproszę
    następne pytanie".
    Bez dodatkowych tłumaczeń.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2006-09-28 11:16:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

> [...]
    > Taki problem do rozgryzienia (może nie dosłowny, ale coś w ten deseń)
    > dostała moja koleżanka w momencie, gdy starała się o posadę

    sprawdzali, czy da radę wciskać leki zabijające ludzi :)

    entrop3r

  • 15. Data: 2006-09-28 12:59:31
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Stclaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    >
    > Użytkownik "Ola" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > zeby nie wpadly do srodka. jakbeda kwadratowe to bok jest krotszy niz
    > przekatna i przy nakladaniu istnieje mozliwosci wpadniecia. Zauwaz ze
    jednak
    > sa i kwadratowe. Jednak one maja zawiasy.

    jestes pracodawca? ;);)

  • 16. Data: 2006-09-28 14:00:20
    Od: "ap1000" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mnie tam na przykład zapytano swego czasu ile wody przepływa w ciągu minuty
    pod mostem Grunwaldzkim we Wrocławiu. Zacząłem szacować... ;)

  • 17. Data: 2006-09-28 15:31:31
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 28 Sep 2006 11:39:50 +0200, Ola <o...@g...pl>
    w <efg59b$j1n$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > dziwne pytania Wam zadawano. Mój kolega na przykład podczas rozmowy dostał
    > pytanie: "czemu wieka od studzienek kanalizacyjnych są okrągłe?" dodam

    Bo to pytanie na myślenie. Ja przeczytałem, ale znam odpowiedź: bo jakby
    były kwadratowe albo jakiekolwiek inne, to żule powrzucaliby je do
    środka studzienek.

    Ja miałem: ile trójkątów równobocznych uda się ułożyć z 6 zapałek.
    Dałem odpowiedź: 6, pytający zrobili karpie, bo oczekiwali 4.

    > Ola

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 18. Data: 2006-09-28 16:58:14
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Ola napisał(a):
> [...]
    > dziwne pytania Wam zadawano. Mój kolega na przykład podczas rozmowy dostał
    > pytanie: "czemu wieka od studzienek kanalizacyjnych są okrągłe?" dodam

    Proste pytanie na umiejętność wyciągania logicznych wniosków: bo okrągła
    nie wpadnie do studzienki.

    Ehhhh, ci rekruterzy. O co jeszcze można się do nich dopieprzyć? :)

    pozdrawiam
    Maciek
    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 19. Data: 2006-09-28 17:03:00
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Nixe napisał(a):

> [...]
    > Taki problem do rozgryzienia (może nie dosłowny, ale coś w ten deseń)
    > dostała moja koleżanka w momencie, gdy starała się o posadę przedstawiciela
    Beznadzieja. Wygląda jak naprędce zaadaptowane pytanie z ćwiczenia
    obrazującego nierozwiązywalność konfliktu wartości. Każda odpowiedź jest
    dobra i każda jest zła.

    Podobne ze szkoleń: masz serce do przeszczepu. Czekają na nie:
    1. mąż stanu
    2. zasłużony strażak
    3. matka samotnie wychowująca dzieci
    4. małe dziecko

    itd.

    Chyba najlepiej (beletrystycznie) opisał to Łysiak w "Cenie". 10 panów
    ma zdecydować, któremu z 10 prominentnych działaczy aresztowanych przez
    Gestapo ocalić życie.

    Można odpowiedzieć jedno: konflikt wartości jest nierozwiązywalny.
    Polecam historię wojen religijnych oraz "Cenę" W. Łysiaka.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 20. Data: 2006-09-28 17:09:28
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Aneczka napisał(a):
> [...]
    > A jedno z najbardziej idiotycznych, choć sama go nie słyszałam na
    > rozmowie "o czym rozmawia groszek z marchewką?".

    Jeśli była to rekrutacja na stanowisko konsultanta telefonicznego a
    pytania zostały poprzedzone instrukcją: "proszę wczuć się w rolę
    konsultanta telefonicznego, za chwilę zadzwoni klient", to uważam te
    pytania za bardzo dobre. Dlaczego? Bo jednym z najgorszych rzeczy, jakie
    można powiedzieć klientowi przez telefon to spontaniczne "nie wiem" i
    nic więcej.

    Prawidłowa odpowiedź: "Dobre pytanie. Zaraz się dowiem".
    A jeszcze lepsza: "Dobre pytanie. Sprawami płatkoróżologii zajmuje się
    Dział Namiarów Sejsmiczno-Kosmicznych, który udzieli Panu/Pani
    odpowiedzi. CZY MOŻE PAN/PANI CHWILKĘ ZACZEKAĆ [tak] ZATEM ŁĄCZE"*

    * Przełączanie rozmowy bez uprzedzenia to drugie z ultra dań dupy przez
    telefon. Zawsze należy uprzedzić klienta a najlepiej zapytać, czy może
    zaczekać.

    pozdrawiam
    Maciek