PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobra praca dla zdolnego informatyka

  • 1. Data: 2008-09-21 13:48:56
    Temat: Dobra praca dla zdolnego informatyka
    Od: p...@g...com

    Witam,
    jaki sektor informatyki jest waszym zdaniem trudny i dobrze platny?
    Obecnie pracuje jako programista PHP ale musze powiedziec, ze nie
    odpowiada to moim umiejetnosciom. Bardzo lubie C++/C, zarządzanie
    pamięcią, wskazniki albo algorytmy. Nie mam problemu z wykonywaniem
    takich zadan.

    Zaczalem zastanawiac sie gdzie moglbym pracowac i oto problem:
    - jakie stanowisko wykorzysta moje umiejetnosci?
    - jak tam sie dostac, zeby uwierzyli (bo nie mam doswiadczenia), ze to
    potrafie?

    Moje typy:
    - dzial R&D w miedzynarodowej firmie,
    - programista sterownikow w Intelu,
    - programista C/C++ aplikacji poddawanych duzym obciazeniom,
    - programista Java/J2EE w miedzynarodowej firmie produkujacej
    rozbudowane aplikacje enterprise.

    Macie swoje typy?

    --
    Adam

  • 2. Data: 2008-09-21 18:01:14
    Temat: Re: Dobra praca dla zdolnego informatyka
    Od: Ralf <r...@b...interia.pl>

    > jaki sektor informatyki jest waszym zdaniem trudny i dobrze platny?
    http://www.itjobswatch.co.uk/ - posortuj sobie po wynagrodzeniu :)
    'trudny' to pojęcie względne

> [...]
    >
    > Zaczalem zastanawiac sie gdzie moglbym pracowac i oto problem:
    > - jakie stanowisko wykorzysta moje umiejetnosci?
    z tego co opisałeś wyżej to programista

    > - jak tam sie dostac, zeby uwierzyli (bo nie mam doswiadczenia), ze to
    > potrafie?
    w porządnej firmie takie rzeczy udowadnia się na testach, więc wystarczy
    że firma zainteresuje się twoim cv :)

    > Moje typy:
    > - dzial R&D w miedzynarodowej firmie,
    O tym na razie możesz zapomnieć, nawet gdybyś zamiast w php programował w c.
    Trzeba mieć zdecydowanie większe doświadczenie.

    > - programista sterownikow w Intelu,
    > - programista C/C++ aplikacji poddawanych duzym obciazeniom,
    > - programista Java/J2EE w miedzynarodowej firmie produkujacej
    > rozbudowane aplikacje enterprise.

    programista to odpowiednie stanowisko, ważne żebyś potrafił wykazać znajomość
    tematu na rozmowie kwalifikacyjnej

    --
    pozdrawiam
    Ralf

  • 3. Data: 2008-09-21 20:47:24
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Przerzuc sie na SAP'a - choc niektorzy twierdza, ze idzie kryzys to i firmy
    beda oszczedzac. Rynek ktory juz jest pozostanie, bo nie da sie z tego wyjsc
    z dnia na dzien - wiec trzeba byc lepszym od juz pracujacych 'konsultantow.
    Jak Cie to nie interesuje to:
    1. Bankowosc inwestycyjna, ale ostatnio kuleje. Z drugiej strony robili tam
    duuuze i ciekawe systemy no i w zasadzie soft real time.
    2. Isc na fizyke albo nawiazac kontakt z jakas uczelnia. Stamtad przeskoczyc
    do CERN, "Deutsches Elektronen-Synchrotron" lub cos podobnego. Eksperymenty
    zaplanowane wiec trzeba bedzie wymyslic cos do zbierania, akwizycji analizy
    etc danych. No i do sterowania tego zelastwa. Choc jak na Twoj poziom ktory
    opisujesz, to chyba zbyt wczesniej.

  • 4. Data: 2008-09-21 21:42:22
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    p...@g...com wrote:

> [...]
    > - programista C/C++ aplikacji poddawanych duzym obciazeniom,
    > - programista Java/J2EE w miedzynarodowej firmie produkujacej

    Jako że rynek pracy już tak nie rozpieszcza pracodawców, jak kiedyś to
    wiele - zwłaszcza dużych - firm organizuje (słabopłatne) praktyki, a
    interni często zostają już potem na stałe.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 5. Data: 2008-09-22 09:14:47
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    p...@g...com pisze:

    > Zaczalem zastanawiac sie gdzie moglbym pracowac i oto problem:
    > - jakie stanowisko wykorzysta moje umiejetnosci?
    > - jak tam sie dostac, zeby uwierzyli (bo nie mam doswiadczenia), ze to
    > potrafie?

    W dużych korporacjach, często dają jakieś testy.
    Ale wcale niekoniecznie. Czasem po prostu ktoś z Tobą pogada.

    > Moje typy:
    > - dzial R&D w miedzynarodowej firmie,

    Po R&D jedź gdzieś na zachód. W Polsce R&D
    to tzw. Reading & Debugging. Znaczy, po prostu,
    kod się klepie. Jeśli tego szukasz, to bez problemu
    gdzieś się zatrudnisz. Firmy raczej mają kłopoty
    z programistami.

    > - programista sterownikow w Intelu,
    > - programista C/C++ aplikacji poddawanych duzym obciazeniom,
    > - programista Java/J2EE w miedzynarodowej firmie produkujacej
    > rozbudowane aplikacje enterprise.

    Nieważne, na co się nastawiasz.
    W zasadzie, jak uderzasz do dużej firmy, na szeregowe stanowisko,
    to i tak nie wiesz przy której z twoich opcji wylądujesz.
    HR nie za dużo wie, co robią ci panowie na taśmie produkcyjnej.
    Dostaniesz przydział, po tygodniu, może nawet komputer (haha),
    a potem proste zadanie "trzeba tu nową opcję dorobić...".
    A potem, potem już tak zostanie :-)

    Stach

  • 6. Data: 2008-09-23 17:12:49
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Sun, 21 Sep 2008 06:48:56 -0700 (PDT), p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > - programista C/C++ aplikacji poddawanych duzym obciazeniom,
    > - programista Java/J2EE w miedzynarodowej firmie produkujacej

    Pytanie podstawowe: gdzie tej pracy chcesz szukać?
    Lokalizacja dowolna czy określona?
    Kiedy już sobie określisz co i jak, to hop na portal
    z ogłoszeniami, wybierz sobie kilka i wybierz się na choć
    jedną rozmowę - nawet jeśli tam się nie dostaniesz / nie zdecydujesz
    się - pomoże Ci to się określić.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 7. Data: 2008-09-24 07:27:34
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    > jaki sektor informatyki jest waszym zdaniem trudny i dobrze platny?
    > Obecnie pracuje jako programista PHP ale musze powiedziec, ze nie
    > Macie swoje typy?

    Proponuje zgłosić się do agencji pracy podac swoj profil i oczekiwania ..i
    czekac az cos znajda . Jest tego duzy plus , poniewaz wsakzany potencialny
    pracodawca bedzie na starcie spelnial twe wyamgania.

    Trudna i dobrze platna = wdrozenia np. SAP-a w ameryce lacinskiej lub afryce
    w odzialach duzych korporacji ,gdzie pracownicy uwaza ze mowia po angielsku.

  • 8. Data: 2008-09-24 11:29:04
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    (...)
    Moje typy:
    (...)
    - programista sterownikow w Intelu,
    (...)

    Zostań programistą POS. Jest deficyt.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 9. Data: 2008-09-25 21:03:04
    Od: Paweł Dyda <p...@g...pl.lovespam.invalid>

    Dnia poniedziałek, 22 września 2008 11:14 ugodziła mię strzała
    <48d76203$0$12181$f69f905@mamut2.aster.pl>
    wystrzelona przez Krzysztof Stachlewski:

    [...]
    > Po R&D jedź gdzieś na zachód. W Polsce R&D
    > to tzw. Reading & Debugging.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    > Znaczy, po prostu, kod się klepie.

    Żeby po prostu kod klepać, to najpierw trzeba wiedzieć co klepać.
    Architektura się jeszcze sama nie projektuje. Czy to też nazwiesz po
    prostu klepaniem?

    > Jeśli tego szukasz, to bez problemu gdzieś się zatrudnisz. Firmy
    > raczej mają kłopoty z programistami.

    Firmy mają kłopoty w ogóle ze specjalistami...

    > Nieważne, na co się nastawiasz.
    > W zasadzie, jak uderzasz do dużej firmy, na szeregowe stanowisko,
    > to i tak nie wiesz przy której z twoich opcji wylądujesz.

    Zdefiniuj termin "szeregowe stanowisko".

    > HR nie za dużo wie, co robią ci panowie na taśmie produkcyjnej.

    Nie wiem z jakimi międzynarodowymi firmami miałeś kontakt, ale jeszcze
    się nie spotkałem z taką, w której by nie było rozmowy z potencjalnym
    przełożonym. A w takich wypadkach można się dość dokładnie dowiedzieć
    na czym polegałaby twoja nowa praca.

    > Dostaniesz przydział, po tygodniu, może nawet komputer (haha),

    Albo komputer pierwszego dnia i tonę biurokracji do przejrzenia i ew.
    wypełnienia. Haha.

    > a potem proste zadanie "trzeba tu nową opcję dorobić...".
    > A potem, potem już tak zostanie :-)

    Wyrazy współczucia.

    > Stach

    P.

  • 10. Data: 2008-09-26 10:54:24
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Paweł Dyda pisze:

    > Żeby po prostu kod klepać, to najpierw trzeba wiedzieć co klepać.
    > Architektura się jeszcze sama nie projektuje. Czy to też nazwiesz po
    > prostu klepaniem?

    Nic się samo nie robi. Nie pomniejszam zasług programistów
    robiących w tych polskich R&D. Tam jest duża praca do zrobienia
    i wymagająca wiedzy inżynierskiej.
    Tylko że to nie jest R&D a zwykła Produkcja.
    Trzeba zrobić Produkt wg zamówienia (wewnętrznego, zewnętrzego).

    Oczywiście, wiem że generalizuję. Można próbować polować
    na kwiatki na rynku, ale podczas rozmowy może być ciężko wyczuć.

    > Zdefiniuj termin "szeregowe stanowisko".

    Coś co się nazywa "software engineer" i pochodne.

> [...]
    > się nie spotkałem z taką, w której by nie było rozmowy z potencjalnym
    > przełożonym. A w takich wypadkach można się dość dokładnie dowiedzieć

    Słusznie prawisz. Jeśli jest taka możliwość to trzeba koniecznie
    z przyszłym przełożonym rozmawiać.
    Ja się np. dwa razy spotkałem się z tym, że rozmowy z przełożonym
    nie było, bo nawet w pierwszym dniu pracy jeszcze nie było
    wiadomo kto ma nim być, ani gdzie zostanę "wrzucony".
    Oczywiście "duże międzynarodowe firmy".

    > Wyrazy współczucia.

    Nie trzeba, ja się z tego bajzlu na razie wypisałem. :-)

    Pozdrowienia,
    Stach