PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobra praca dla zdolnego informatyka › Re: Dobra praca dla zdolnego informatyka
    Date: Mon, 22 Sep 2008 11:14:47 +0200
    From: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dobra praca dla zdolnego informatyka

    p...@g...com pisze:

    > Zaczalem zastanawiac sie gdzie moglbym pracowac i oto problem:
    > - jakie stanowisko wykorzysta moje umiejetnosci?
    > - jak tam sie dostac, zeby uwierzyli (bo nie mam doswiadczenia), ze to
    > potrafie?

    W dużych korporacjach, często dają jakieś testy.
    Ale wcale niekoniecznie. Czasem po prostu ktoś z Tobą pogada.

    > Moje typy:
    > - dzial R&D w miedzynarodowej firmie,

    Po R&D jedź gdzieś na zachód. W Polsce R&D
    to tzw. Reading & Debugging. Znaczy, po prostu,
    kod się klepie. Jeśli tego szukasz, to bez problemu
    gdzieś się zatrudnisz. Firmy raczej mają kłopoty
    z programistami.

    > - programista sterownikow w Intelu,
    > - programista C/C++ aplikacji poddawanych duzym obciazeniom,
    > - programista Java/J2EE w miedzynarodowej firmie produkujacej
    > rozbudowane aplikacje enterprise.

    Nieważne, na co się nastawiasz.
    W zasadzie, jak uderzasz do dużej firmy, na szeregowe stanowisko,
    to i tak nie wiesz przy której z twoich opcji wylądujesz.
    HR nie za dużo wie, co robią ci panowie na taśmie produkcyjnej.
    Dostaniesz przydział, po tygodniu, może nawet komputer (haha),
    a potem proste zadanie "trzeba tu nową opcję dorobić...".
    A potem, potem już tak zostanie :-)

    Stach