PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobra praca dla zdolnego informatyka › Re: Dobra praca dla zdolnego informatyka
    Date: Fri, 26 Sep 2008 12:54:24 +0200
    From: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dobra praca dla zdolnego informatyka

    Paweł Dyda pisze:

    > Żeby po prostu kod klepać, to najpierw trzeba wiedzieć co klepać.
    > Architektura się jeszcze sama nie projektuje. Czy to też nazwiesz po
    > prostu klepaniem?

    Nic się samo nie robi. Nie pomniejszam zasług programistów
    robiących w tych polskich R&D. Tam jest duża praca do zrobienia
    i wymagająca wiedzy inżynierskiej.
    Tylko że to nie jest R&D a zwykła Produkcja.
    Trzeba zrobić Produkt wg zamówienia (wewnętrznego, zewnętrzego).

    Oczywiście, wiem że generalizuję. Można próbować polować
    na kwiatki na rynku, ale podczas rozmowy może być ciężko wyczuć.

    > Zdefiniuj termin "szeregowe stanowisko".

    Coś co się nazywa "software engineer" i pochodne.

    > Nie wiem z jakimi międzynarodowymi firmami miałeś kontakt, ale jeszcze
    > się nie spotkałem z taką, w której by nie było rozmowy z potencjalnym
    > przełożonym. A w takich wypadkach można się dość dokładnie dowiedzieć
    > na czym polegałaby twoja nowa praca.

    Słusznie prawisz. Jeśli jest taka możliwość to trzeba koniecznie
    z przyszłym przełożonym rozmawiać.
    Ja się np. dwa razy spotkałem się z tym, że rozmowy z przełożonym
    nie było, bo nawet w pierwszym dniu pracy jeszcze nie było
    wiadomo kto ma nim być, ani gdzie zostanę "wrzucony".
    Oczywiście "duże międzynarodowe firmy".

    > Wyrazy współczucia.

    Nie trzeba, ja się z tego bajzlu na razie wypisałem. :-)

    Pozdrowienia,
    Stach