PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to prawda?

  • 31. Data: 2003-12-21 21:22:59
    Temat: Re: Czy to prawda?
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bs52e4$1ss$1@inews.gazeta.pl...
    > Ja rozumiem, że punkt widzienia zmienia się po przejściu na drugą stronę
    > barykady :) ale uważam, że pracodawca, który nie rozumie, że pracownik
    > pracuje żeby żyć, a nie żyje żeby pracować - nie powinien być pracodawcą,
    > bo ma mentalność właściciela niewolników.

    Ależ właśnie napisałem powyżej, że ja nie zmieniłem poglądów.
    Jesteś słońce zaślepiony nienawiścią i nie potrafisz nawet przeczytać tego,
    co piszą inni.

    A co do pracownika pracującego by zyć a nie pracować. Dodam, że pracodawca
    nie zatrudnia ludzi, by im płacić, ale by oni pracowali.

    > Poza tym wrzucanie do jednego wora bezrobotnych z wyboru i bezrobotnych
    > wbrew woli jest delikatnie mówiąc paranoją. Ja jestem od ponad trzech lat
    > z małymi przerwami przekonywany, że jestem za młody na emeryturę, a da
    stry
    > do pracy :(

    Jaka branża? Czy jest w niej jakakolwiek robota? Czy umiesz to, co młodsi?
    czy jesteś tak dyspozycyjny jak oni? Czy nie sprawiasz więcej od nich
    problemów? Czy szukałeś roboty w innym mieście? Czy wreszcie myślałeś o
    własnym biznesie?

    > Podatki umożliwiające istnienie społeczności w sytuacji gdy jej członkowie
    > nie są samowystarczalni i obowiązuje podział zadań - zostały wymyślone
    > na długo przed naszym urodzeniem :)

    Tak.
    Ale od czasów dziesięciny do zabierania prawie połowy dochodu trochę się
    zmieniło.. To zbyt dużo

    Pzdr
    Brodek

  • 32. Data: 2003-12-21 21:26:31
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał(a) tak:
    [...]> --
    > Pozdrawiam,
    > Piotr Hosowicz
    > Wiadomości codzienne: Światło gwiazdy oddalonej o 1.5
    > mln lat świetlnych dotarło do Mrzeziny Dolnej.
    > "No, nareszcie", zauważył sołtys, "Ileż można czekać?!"

    wiadomości z:
    www.nowypompon.pl

    Jerzy

  • 33. Data: 2003-12-21 21:37:05
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał(a) tak:
    [...]
    > I niestety za to pełne zatrudnienie teraz płacimy. Ty swoje dobre
    lata już
    > odebrałeś. A wszyscy teraz muszę zapierdalać dwa razy za to, że tobie
    było
    > wtedy dobrze.

    > Gospodarka nie działa natychmiast.
    > Tak więc to co mówisz świadczy o tym, że to SLD psuje rynek pracy...
    >
    > Pzdr
    > Brodek

    Do kogo pretensje? Do tych co normalnie i uczciwie pracowali? Pretensje
    kierować do władzy do każdej "aktualnej", bo to władza nie potrafi
    wprowadzić korzystnych zmian, żywi się resentymentami społeczeńśtwa i
    żeruje na nich.
    Taka zawistna mentalność - że jednemu źle bo drugiemu dobrze nigdy nie
    przynosi korzyści i postępu.

    Jerzy

  • 34. Data: 2003-12-21 21:44:24
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl> napisał w wiadomości
    > Do kogo pretensje? Do tych co normalnie i uczciwie pracowali? Pretensje

    Pretensje?
    Nie, stwierdzenie faktów i niejaka prośba, by na podstawie tego, że _mi_
    było dobrze nie oceniać pozytywnie całego okresu. Bo za to 'mi było dobrze'
    teraz płacimy.

    Tu się jak najbardziej zgadzam..

    Pzdr
    Brodek

  • 35. Data: 2003-12-21 21:44:56
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał(a) tak:
    [...]
    > Muszą się zmienić albo wegetować.
    > Albo ktoś sam sobie poradzi, albo nie zamierzam płacić (przez
    podatki)
    > takiemu komuś więcej niż, by mógł przeżyć.
    >
    > Pzdr
    > Brodek

    A jak się zmienią to zapłacisz im 700 zł netto za miesiąc czy wiecej?
    Jak mają być dobrymi pracownikami, skoro przy niskiej pensji na pewno
    będą chceli sobie dorobić gdzie indziej, niewiele interesując się pracą
    u Ciebie? Czy taki pracownik nie będzie chciał zmienić pracy - pociechą
    dla pracodawcy może być tylko taki marny rynek pracy i prawie pewnośc,
    że pracownikowi się nie uda znaleźć innej pracy.
    Niewielu pracodawców chce sobie z tego zdawać sprawę, owszem, tłumaczy
    się kosztami, ale nic z tego dla pracownika nie wynika.
    Do mnie kiedyś pewien były mój prezes powiedział, że nie rozumie, że
    skoro on może zostawać czasem do godz. 22, to czemu zwykły pracownik
    nie potrafi? A ja mu na to, że on ma w umowie nienormowany czas pracy,
    a ja muszę do pensji dorobić, bo nie widzę innej możliwości utrzymania
    się.

    Jerzy

  • 36. Data: 2003-12-21 21:50:39
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    > A jak się zmienią to zapłacisz im 700 zł netto za miesiąc czy wiecej?

    Nie wiem, ile zapacę.
    Średnia w gospodarce jest na poziomie 2500 złotych więc chyba jednak
    więcej..

    > Jak mają być dobrymi pracownikami, skoro przy niskiej pensji na pewno
    > będą chceli sobie dorobić gdzie indziej, niewiele interesując się pracą
    > u Ciebie? Czy taki pracownik nie będzie chciał zmienić pracy - pociechą

    Cóż. To ich problem. Jak będą marni to muszą liczyć się ze zwolnieniem. Nie
    moge płacić za niewykonaną lub źle wykonaną robotę. I mam nadzieję, że jest
    to oczywiste.

    > dla pracodawcy może być tylko taki marny rynek pracy i prawie pewnośc,
    > że pracownikowi się nie uda znaleźć innej pracy.

    Nawet przy pełnym rynku nie opłaca się płacić komuś kto nie pracuje lub źle
    pracuje..

> [...]
    > nie potrafi? A ja mu na to, że on ma w umowie nienormowany czas pracy,
    > a ja muszę do pensji dorobić, bo nie widzę innej możliwości utrzymania

    No i to jest ciekawa odpowiedź na pytanie dlaczego on jest prezesem a ty
    nie..

    Pzdr
    Brodek

  • 37. Data: 2003-12-21 21:53:34
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

> [...]
    wpieniało
    > mnie, że z moich podatków opłacani są i całkiem nieźle zyją ci,

    Nie chcą - trudno, może ich wina, ale że nie umieją? To na ile można
    zmieniać człowieka, na ile on to potrafi?

    > Nigdy nie mogłem zrozumieć dlaczego z 20 tysięcy jakie płaciła mi
    faktycznie
    > firma, w której pracowałem ja dostaję zaledwie jakieś 11-12 tysięcy.

    Dajesz na państwo, nie zapominaj, że nie żyjesz tylko dla siebie.

    Jerzy

  • 38. Data: 2003-12-21 21:54:50
    Od: "Marek " <m...@g...pl>

> [...]

    > odebrałeś. A wszyscy teraz muszę zapierdalać dwa razy za to, że tobie było

    Dobrze funkcjonuje tylko gospodarka oparta na bezrobociu????
    Bezrobocie jest tylko narzędziem ucisku i niczym więcej.
    Czyżby prawidłowe było to, że w porównaniu z okresem PRL-u połowa pracowników
    wykonuje dwukrotnie większe zadania w dwukrotnie dłuższym czasie, za
    dwukrotnie niższe pensje, bo reszta byłych pracowników siedzi w domu, w
    sytuacji gdy koszty utrzymania wzrosły w porywach dziesięciokrotnie??? Ten
    system opłaca się tylko pracodawcy.

    > Gospodarka nie działa natychmiast.
    Jasne. A już napewno nie gospodarka rozwalana ponad 14 lat.

    > Tak więc to co mówisz świadczy o tym, że to SLD psuje rynek pracy...

    A wzrost bezrobocia i masowe zwolnienia naprawiają rynek pracy?????
    Ciekawa teoria. A jaka humanistyczna. Podobno większość polskich pracodawców
    jest wierząca, a jakoś nie traktują bliźniego swego (pracownika) jak siebie
    samego. Nie przeszkadzałoby mi gdyby mój pracodawca miał na wszystko, bylebym
    nie był zmuszony do odmawiania sobie prawie wszystkiego. Tymczasem nawet
    pracując miałem zaległe nie zapłacone rachunki. SLD nie psuje rynku pracy,
    ale stara się go unormalnić. Być może rzeczywiście pełne zatrudnienie
    demoralizuje pracowników, ale katastrofalne bezrobocie napewno demoralizuje
    pracodawców.

    Marek

  • 39. Data: 2003-12-21 21:58:55
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    > Nie chcą - trudno, może ich wina, ale że nie umieją? To na ile można
    > zmieniać człowieka, na ile on to potrafi?

    Nie wiem. ale jak ktoś czegoś nie potrafi to dlaczego oczekujesz, że ja lub
    ktokolwiek inny ma za to płacić?..

    > Dajesz na państwo, nie zapominaj, że nie żyjesz tylko dla siebie.

    Żyję dla siebie i mojej rodziny. A biorąc pod uwagę to, co państwo mi
    oferuje uważam, że płacę na nie zdecydowanie za duzo.
    Nie liczę na policję - mam ochronę.
    Nie liczę na służbę zdrowia - płacę za lekaży.
    Nie liczę na publiczne szkoły - płacę za naukę.
    Większości z tego co płacę nie otrzymuję z powrotem...

    Oczywiście powyzsze jest pewnym nadużyciem, ale połowa dochodu to zbyt
    duzo...

    Pzdr
    Brodek

  • 40. Data: 2003-12-21 22:00:52
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

> [...]
    pracodawca
    > nie zatrudnia ludzi, by im płacić, ale by oni pracowali.

    Nie rozumiem - to płacenie pracownikom za pracę jest dla Ciebie jakimś
    przykrym obowiązkiem? Wyobraź sobie, że klienci Twojej firmy też
    uważają, że usługi czy towary, które u Ciebie kupują powinny być za
    darmo, a to, że płacą to ostateczność.
    Tak zwana "dżungla" rynku, krwiożerczośc, rynkowa walka na śmierć i
    życie, to hasła, które wpaja się w szkole i na kursach, to łańcuch,
    którego nikt nie usiłuje przerwać, powiela się te rzekome prawdy, że
    jak nie zaatakujesz, to cię zabije ktoś inny Takie podejście sie
    lansuje i utrwala; jest to błędne koło.

    Jerzy