PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to wariactwo, czy znak nowych czasów?

  • 1. Data: 2003-12-20 03:24:31
    Temat: Czy to wariactwo, czy znak nowych czasów?
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeszcze nie tak dawno temu ludzie po prostu pracowali, a teraz biorą udział w
    projektach i robią karierę. Natomiast firmy kiedyś prowadziły działalność
    produkcyjną, handlową lub usługową, a teraz wykonują projekty i ekspandują.
    Już pobieżna lektura ogłoszeń pracodawców - zwłaszcza średnich i dużych -
    nasuwa podejrzenie, że coś jest nie tak. Znając skłonność polityków do
    kłamstwa, a mediów do przesady, wierzyć się nie chce, że to co się nam
    sugeruje jako normalność - jest normalne. Czy ludzie pracują żeby żyć, czy
    żyją po to żeby pracować tzn. brać udział w projektach i robić karierę? Nie
    znam realiów zachodnich, ale słyszałem o autentycznym przypadku faceta z
    jednego z krajów UE, który połakomił się na posadę w średnim nadzorze jednej
    z firm zagranicznych w Polsce, a po pół roku wrócił do siebie bo stwierdził,
    że tam za podobną forsę się tyle nie napracuje, ma dużo czasu po pracy dla
    siebie i rodziny, a szkoda mu zdrowia. Jak to jest z tymi projektami i
    karierą? Czy to tylko bełkot ogłoszeniodawców? Czy może wszyscy wszystkich
    straszą i wszyscy wszystkich oszukują? Poza tym kiedyś się mówiło. że ludzie
    udają, że pracują - a pracodawca udaje, że płaci. Teraz coraz częściej się
    czyta, że ludzie miesiącami robię te projekty i kariery za darmo, lecz się
    nie skarżą ze strachu przed zwolnieniem bo "za bramą" czeka 100 na jedno
    miejsce, którym się nudzi w domu i też chcą te projekty i kariery robić za
    darmo. Czy za którąś z naszych granic jest jeszcze nomalność?
    Marek

  • 2. Data: 2003-12-20 04:41:53
    Temat: Re: Czy to wariactwo, czy znak nowych czasów?
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Jeszcze nie tak dawno temu ludzie po prostu pracowali, a teraz biorą
    udział w
    <ciach>
    > darmo. Czy za którąś z naszych granic jest jeszcze nomalność?

    Zawsze były i będą firmy gdzie się pracuje do upadłego, bo taka jest ich
    "kultura organizacyjna". Tak jak są i będą firmy, gdzie jest "wyścig
    szczurów"..
    Normalka.
    Może tylko zmieniły się nazwy...

    Pzdr
    Brodek

  • 3. Data: 2003-12-20 19:26:41
    Od: "Bafomet" <p...@o...pl>

    Zbiorowa Paranoja

  • 4. Data: 2003-12-21 04:41:22
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Bafomet" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:bs27pr$1udl$1@mamut.aster.pl...
    > Zbiorowa Paranoja

    Niedawno slyszalem jak czterech gosci pod McDonaldem rozmawialo
    ze soba a po szatach i autach na parkingu wnosze ze pochodzili z
    jednej firmy.
    Tak naprawde trojka przytakiwala ze zrozumieniem a mowil jeden i
    z wyzszoscia oznajmial ze najwazniejsze jest by miec w unicie
    takich direktow, ktorzy potrafia zrozumiec swoj target. Przy czym
    najwazniejsze jest to by direkt osiagnal z targetem odpowiedni
    konekt , dzieki czemu target ma plezent a to od razu powoduje
    odnotowanie lepszego trejdu.
    Efekt byl taki ze stracilem ze dwa dobre gryzy wiesmaca, bo az
    zachlysnalem sie ze smiechu i prychnalem na kierownice jedzeniem.
    To jak nic musialy byc jakies merczandajzery lub vanselery.
    Ciezko ich odroznic o tej porze roku :))

    VomitroN

  • 5. Data: 2003-12-21 21:16:29
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a) tak:
    > Jeszcze nie tak dawno temu ludzie po prostu pracowali, a teraz biorą
    udział w
    > projektach i robią karierę.
    [...]

    Kiedyś pewna firma, przedstawiciel Idei, szukała ludzi do "prokektu" -
    planują pewien projekt, potrzebują wykwalifikowanych odpowiednio, że
    można uczestniczyć w tym ciekawym nowym projekcie, ze projekt to,
    tamto... Na czym polegał "projekt": na łażeniu do potencjalnych
    klientów. Firma nie zapewniała nawet długopisu, jak zrozumiałem -
    wszystko w moich rękach.

    Jerzy

  • 6. Data: 2003-12-22 21:19:20
    Temat: Odp: Czy to wariactwo, czy znak nowych czasów?
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik Jerzy Dusk <vesper@bci[-].pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bs52h2$2a6$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    >
    > tamto... Na czym polegał "projekt": na łażeniu do potencjalnych
    > klientów. Firma nie zapewniała nawet długopisu, jak zrozumiałem -

    heh... - no to byłbyś "project manager" :)

    pozdr
    Krzysiek

  • 7. Data: 2003-12-23 08:33:31
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Jerzy Dusk <vesper@bci[-].pl> napisał(a):

> [...]
    > tamto... Na czym polegał "projekt": na łażeniu do potencjalnych
    > klientów. Firma nie zapewniała nawet długopisu, jak zrozumiałem -

    Widocznie wzorują się na Idei i jej spółce matce :) w przeciąganiu problemu
    zmniejszania kosztów poza próg bólu. Z jednego funduszu (np. pensje zarządu
    lub właścicieli) można ciągnąć aż do środka Ziemi, a do drugiego dopłaca
    pracownik (np. nakłady na artykuły biurowe).

    Marek

  • 8. Data: 2003-12-27 07:00:14
    Temat: Re: Odp: Czy to wariactwo, czy znak nowych czasów?
    Od: "Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    KrzysztofM <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał(a):

    > heh... - no to byłbyś "project manager" :)

    Teraz łapacz klientów to sales manager, a tańczący z łapaczami to area sales
    manager. Niby to samo - ale jak brzmi!

    Marek

  • 9. Data: 2003-12-27 07:20:13
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    VomitroN <v...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > To jak nic musialy byc jakies merczandajzery lub vanselery.
    > Ciezko ich odroznic o tej porze roku :))

    Pewnie udali sie na lunch, który jak sama nazwa wskazuje służy do dopinania
    szczegółów prodżektu. Managery w takiej sytuacji nie wiedzą co jedzą, więc
    trochę dziwi mnie oferta restauracji znajdującej się koło dużego biurowca, a
    która oferuje specjalne supy lunchowe - jak głosi reklama "codziennie inna".
    Po lunchu jeszcze trzeba potraktować żołądek tabletką Rennie, i już w
    porządku mój żołądku - do następnego razu oczywiście.

    Marek

  • 10. Data: 2003-12-27 07:52:58
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Brodek <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał(a):

    > Zawsze były i będą firmy gdzie się pracuje do upadłego, bo taka jest ich
    > "kultura organizacyjna".

    Coś za dużo tych firm, w których zamiast pracy są sporty ekstremalne. Czyżby
    to robota lobby kardiologów - bo kontuzji jest coraz więcej, a co za tym
    idzie przybywa zajęcia dla kardiologów.

    >Tak jak są i będą firmy, gdzie jest "wyścig
    > szczurów"..

    Dla własnego dobra powinniśmy częściej robić odszczurzanie.

    > Normalka.
    > Może tylko zmieniły się nazwy...

    Normalka? To zależy od punktu widzenia. "Szczury" powinny mieć możliwość
    zagryzania się pod kontrolą na ogrodzonym obszarze, żeby się nie rozłaziły.
    Dla tych, którym szkodzą noclegi w domu i urlopy, powinny być specjalne
    rezerwaty. Sądzę, że należałoby też pomyśleć o odwykówce, bo w końcu
    leczenie "szczura" kosztuje tak samo jak i leczenie każdego innego
    uzależnionego.

    Marek