PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Fri, 29 Nov 2002 20:11:37 +0100

    Użytkownik "flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:3DE7A38C.1000908@poczta.gazeta.pl...
    > flyer wrote:
    > W uzupelnieniu:

    Ale

> [...]
    > wysilac swoich komorek mozgowych.
    >
    > A jezeli mowimy znow o gornictwie. Wydaje mi sie, ze jednym z zadan
    > Spolek Weglowych (nie prezesow) bylo zmniejszenie kosztow poprzez
    > wykorzystanie efektu ekonomii skali zamowien, sprzedazy i administracji.
    > Nie wiem jak sie z tego wywiazaly, ale do tego rowniez nie potrzeba
    > wysokooplacanego prezesa tylko kilku analitykow i dobrych negocjatorow.
    > Taki sam efekt mozna osiagnac tworzac spoldzielnie (nie mylic ze
    > spoldzielczoscia socjalistyczna i mieszkaniowa) bez wysokooplacanej czapy.

    Ktos grupa musi zarzadzac. Zreszta dobrzy analitycy i negocjatorzy zarbiaja
    kilkanascie tys. zauwaz ze sa to zarboki brutto wiec trzeba je podzielic
    przez 2 z haczykiem.

    > Wracajac do bankow - teoretycznie bank rowniez moze dobrze funkcjonowac
    > na zasadzie spoldzielni jednostek - ze szczatkowa centrala albo i bez. A
    > na przyklad projektowanie produktow bankowych zamawiac na zasadzie uslug
    > zewnetrznych. Tylko bedzie bardziej "bezwladny" niz bank posiadajacy
    > centrale - choc to tez jest wzgledne, bo wraz ze wzrostem centrali
    > wzrasta takze jej bezwladnosc.

    Gdyby tak bylo to by funkcjonowaly, jak widac nie wytrzymuja konkurencji.
    Choc zgodze sie z toba ze im wieksza instytucja tym mniej mobilna. Dlatego
    kazdy monopol jezeli nie jest ustawowy wreszcie sie zawali.