PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Re: Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-30 01:33:18
    Temat: Re: Re: Re: Co to są znajomości?
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pollak wrote:

    > To jest firma prywatna, zarobki i sposób ich ustalania są jej wewnętrzną
    > sprawą.

    W takim razie Enron i Worldcom tez byly (sa) prywatnymi firmami. Ciekawe
    dlaczego super liberalne USA czepiaja sie ich prezesow? Przeciez
    wykazali sie tylko przedsiebiorczoscia ;)

    > Z których to usług nie musisz korzystać.

    Nie musze, tak samo jak nie kupowalem akcji firm internetowych. Co nie
    oznacza, ze nie moge stwierdzic, ze obserwuje ciekawa zbieznosc wzrostu
    pensji prezesow i w/w firm, w zupelnym oderwaniu od rzeczywistosci.

    Drugim powodem jest to, ze banki zwalniaja ludzi ze wzgledu na koszty,
    ale prezesom krzywda sie nie dzieje - w moim przypadku nazwalbym to
    pragnieniem, zeby prezesi mieli chociaz poczucie przyzwoitosci
    zwalniajac innych. I mam prawo miec zdanie na ten temat.

    Trzecimi, bardzo socjalistycznym, jest obawa o to, ze zarobki prezesow i
    innyszej zwierzyny, sa finansowane kosztem innych ludzi. Jakos nie
    podoba mi sie, ze za ciezka prace bede dostawal marne ochlapy i
    finansowal prezesow. A wyglada na to, ze tendencja rozwarstwiania
    zarobkow nie znika.

    > Firma prywatna zatrudnia, kogo chce, za ile chce i ona określa wymagania.
    > Może prezesowi płacić nawet milion tylko za to, że ten będzie umiał gdakać.

    Z punktu widzenia logiki i liberalnego podejscia do rynku pracy jest to
    idiotyzm. Skoro nie wartosc wiedzy czlowieka wyznacza jego cene, ale
    ilosc chetnych na stanowisko, to wg. tej pseudoekonomiczej teorii
    (powtarzanej do znudzenia) prezesi powinni byc najgorzej oplacana grupa
    pracownikow :).

    > Jak rozumiem, również nie jadasz (VAT na żywność 22%), nie rozmawiasz przez
    > telefon (też VAT), a komputer masz na korbkę (akcyza na prąd)?

    Nawet oplacam im sluzbe zdrowia, bo place dobrowolne zdrowotne
    (oczywiscie minimalne) i z niego nie korzystam.

    Ale moj vat i akcyze za prad (i czasami za piwo) prosze zostawic w
    spokoju, bo przygotowuje sie do zafundowania kolejnego Prokom Openu w
    ramach informatyzacji PZU lub/i PKO ;).

    > No to podaj, jakie to nierentowne prywatne przedsiębiorstwa utrzymywane są
    > przez państwo (czyli podatników).

    Dlaczego zaraz nierentowne - nieplacace zus, zdrowotnego, podatkow, cel
    itd. Chyba nie wierzysz, ze Kolodko oglaszajac odpuszczenie win
    przedsiebiorcom liczyl na to, ze kilkadziesiat nierentownych kopalni
    zrzuci sie na 1 mld samych (podkreslam) podatkow i cel. Co daje ponad 7
    mld zadluzenia firm wobec Panstwa i nas wszystkich. Nie liczac ZUS i Kas
    Chorych. Oczywiscie Kolodko nie bral pod uwage wszystkich dluznikow a
    tylko tych, ktorzy byli w stanie spelnic kryterium ustawy.
    Zaloze, ze pelne dlugi wobec Skarbu Panstwa (zus itd) wszystkich firm
    beda wynosic 3x7 = 21 mld

    Dalsza czesc pomine, poniewaz musialbym w celu wymiany mysli na linii
    socjalistyczno-liberalnej, troche poslenczec nad rocznikiem
    statystycznym a nie tygodnikiem Polityka.

    Ale musze wyznac, ze argumenty mnie przekonaly. W zwiazku z powyzszym
    nie godze sie dawac swoich podakow na:

    - rolnikow (doplaty do mleka, zboza, masla, cukru itd.) - niedochodowi -
    a niech se sami znajda pieniadze
    - autostrady - niedochodowe - a niech se sami znajda pieniadze
    - wojsko - niedochodowe - a niech se sami znajda pieniadze
    - nauke i szkolnictwo - niedochodowe - a niech se sami znajda pieniadze
    - inne wojewodztwa - niedochodowe - a niech se sami znajda pieniadze
    - bezrobotnych - niedochodowi - a niech se sami znajda pieniadze
    - .....

    Flyer