PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-29 23:57:50
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: "adherent" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:as8ob1$ao6$1@news.onet.pl...

    > Ale jeśli chodzi konkretnie o górników, to uważam,
    > że nadal można im płacić, tylko żądać za to wykonywania
    > bardziej pożytecznej pracy, np. budowania autostrad.

    Przeczytałem gdzieś że górnikom lepiej (taniej) było by płacić
    bezrobocie i zamknąć kopalnie niż utrzymywać je w ruchu.
    Oczywiście to są dyskusje teoretyczne.
    Chcę zwrócić uwagę że gorszym rozwiązaniem jest płacić
    ludziom świadczenia i nie dawać im zajęcia. Zawsze gdy
    ktoś otrzymuje świadczenie za bezrobocie czy już je stracił
    i tak tego człowieka trzeba utrzymać dać mu jeść, ubrać.
    W sumie społeczeństwo czy to wprost, czy jakąś drogą
    okrężną, poprzez rodzinę, pomoc społeczną, datki żebrakom
    itp itd musi dostarczyć każdemu człowiekowi minimum środków
    na egzystencję. Samo płacenie zasiłku jest najprostszym
    i najmniej korzystnym rozwiązaniem. Dlaczego nikt nie
    wysuwa pomysłu robót publicznych.
    Właśnie sadzenie lasów, regulacja rzek, budowa autostrad
    w USA skończyła wielki kryzys, budowa autostrad w
    Niemczech, osuszanie błot we Włoszech przyczyniły się
    do wyjścia z kryzysu - były to roboty publiczne. Oczywiście
    wtedy były inne warunki. Jednak same zmiany przepisów,
    kodeksu pracy wydają mi się najgorszym rozwiązaniem.
    Roboty publiczne mogły by być rozwiazaniem systemowym
    na 4-5 lata. Co stoi na przeszkodzie w rozpatrywaniu takiego
    rozwiązania ?
    Pozdrawiam
    ad