PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-30 01:47:25
    Temat: Re: Re: Co to są znajomości?
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    adherent wrote:

    > Dlaczego nikt nie
    > wysuwa pomysłu robót publicznych.
    > Właśnie sadzenie lasów, regulacja rzek, budowa autostrad
    > w USA skończyła wielki kryzys, budowa autostrad w
    > Niemczech, osuszanie błot we Włoszech przyczyniły się
    > do wyjścia z kryzysu - były to roboty publiczne. Oczywiście
    > wtedy były inne warunki. Jednak same zmiany przepisów,
    > kodeksu pracy wydają mi się najgorszym rozwiązaniem.
    > Roboty publiczne mogły by być rozwiazaniem systemowym
    > na 4-5 lata. Co stoi na przeszkodzie w rozpatrywaniu takiego
    > rozwiązania ?

    Tak tylko, ze w tamtych czasach udzial sily roboczej byl zdecydowanie
    wiekszy niz obecnie (mechanizacja, wysokowydajne technologie) i gro osob
    nie musialo posiadac kwalifikacji. Dodatkowo nie bylo tej p....
    globalizacji i pieniadze zaplacone za prace zostawaly w kraju a nie szly
    na konto spolek-matek w Europie Zach. i USA. Co z tego, ze wydasz
    powiedzmy miliard na budowe czegostam, skoro wiekszosc z tej kwoty
    zasili kadre kierownicza spolek i budzety innych krajow. Zostaje chyba
    jedynie sadzenie lasow i prace w trudnych terenach.
    Juz widze jak caly Slask leci robic drogi w gorach za place minimalna.

    Dodatkowo roboty publiczne stanowia konkurencje dla rynku pracy, chyba
    zeby znalesc dziedzine "nieobsadzona" przez dzialajace na rynku firmy.

    Flyer