PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-30 10:48:29
    Temat: Re: Re: Co to są znajomości?
    Od: "adherent" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:3DE818AD.7010303@poczta.gazeta.pl...

    > Tak tylko, ze w tamtych czasach udzial sily roboczej byl zdecydowanie
    > wiekszy niz obecnie (mechanizacja, wysokowydajne technologie) i gro osob
    > nie musialo posiadac kwalifikacji.

    Oczywiście, postęp jest wtedy industrializacja, dzisiaj internetyzacja.
    Wniosek z tego że pracy będzie coraz mniej - inaczej ludzie nie
    są w stanie skonsumować tego co wytworzą. Roboty publiczne nie
    koniecznie w takim kształcie jak wówczas mogą zmniejszyć podaż
    siły roboczej. Czy możliwe jest by na przykład ten ograniczony czas
    uczestnictwa w "robotach publicznych" wykorzystać w równych
    częściach na naukę pracę i zabawę nie oczekując korzyści finansowych.
    Na przykład USA w latach 60-70 oprócz wykorzystania nadmiaru
    siły roboczej (brzydka nazwa) w Wietnamie utworzyły Korpus Pokoju.
    Gdzie można coś znaleźć na ten temat ?

    > Dodatkowo nie bylo tej p....
    > globalizacji i pieniadze zaplacone za prace zostawaly w kraju a nie szly
    > na konto spolek-matek w Europie Zach. i USA.

    Globalizacja dla mnie wiąże się wyrównywaniem z poziomu biedy do tych
    najbogatszych krajów. W mikroskali łatwiej przeżyć biednemu wśród
    bogatych niż bogatemu wśród biednych.

    > Dodatkowo roboty publiczne stanowia konkurencje dla rynku pracy, chyba
    > zeby znalesc dziedzine "nieobsadzona" przez dzialajace na rynku firmy.

    Wolę by problemy mieli liberałowie z brakiem siły roboczej mającej
    na nich pracować, niż większość z znalezieniem pracy.

    Pozdrawiam
    ad