PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to jest: system SAP R/3 ?

  • 1. Data: 2002-11-07 10:41:18
    Temat: Co to jest: system SAP R/3 ?
    Od: "Leszek.Pawlisz" <l...@p...pl>

    Witam

    Co to jest: system SAP R/3 ?

    --
    pozdrowienia
    Leszek Pawlisz, Krakow
    --
    Dicere non est facere

  • 2. Data: 2002-11-07 11:19:40
    Temat: Re: Co to jest: system SAP R/3 ?
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Leszek.Pawlisz" <l...@p...pl> wrote in message
    news:aqdh4h$9qi$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Co to jest: system SAP R/3 ?

    Zerknij na archiwum z wrzesnia
    pozdr
    /p

  • 3. Data: 2002-11-07 11:20:28
    Od: "manolo" <r...@i...pl>

    Najbardziej znany produkt firmy SAP A.G. . Zinegrowany system klasy klasy
    ERP.
    Poczytaj http://republika.pl/sapr3/index2.html

  • 4. Data: 2002-11-07 14:11:52
    Od: "Be" <b...@w...pl>

    > Witam
    >
    > Co to jest: system SAP R/3 ?

    No... to teraz troche krypciochy ;-) Mam nadzieje, ze grupowicze przezyja
    :-)

    "mySAP.com " i jego wcześniejsza wersja SAP R/3 jest światowym i krajowym
    liderem na rynku zintegrowanych systemów wspomagania zarządzania,
    przeznaczonych dla dużych przedsiębiorstw. W chwili obecnej jest ponad 51
    tysięcy instalacji różnych rozwiązań SAP wdrożonych u ponad 31 tysięcy
    klientów na całym świecie. Także w Polsce największe przedsiębiorstwa
    wykorzystują ten system. KGHM, PKN Orlen, Zakłady Energetyczne w Toruniu,
    Krakowie czy Bydgoszczy, polskie oddziały takich koncernów jak: Henkel,
    Volkswagen, Pirelli czy Invensys, Carlsberg Okocim, Elbrewery, Aventis
    Pharma, GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A., Hexal Pharma Polska, Orfe
    S.A., Roche Witaminy Polska Sp. z o.o. są tylko wybranymi przykładami z
    listy ponad 150 przedsiębiorstw, które zdecydowały się na rozwiązania
    oferowane przez SAP AG.

    ERP (Enterprise Resources Planning)
    Systemy te noszą miano zintegrowanych m.in. dlatego, że posiadają wspólną
    bazę danych, informacje wprowadzone w określonym dziale firmy są dostępne
    dla innych pionów. Dla przykładu: informacje wprowadzone w działach zakupu
    czy sprzedaży mogą być wykorzystywane przez działy odpowiedzialne np. za
    produkcję czy finanse firmy oraz przez kadrę menedżerską. Jeden system i
    jedna baza danych obsługują wszystkie obszary działalności firmy: Produkcję,
    sprzedaż, dystrybucję, finanse, kadry, inwestycje, planowanie i analizę
    ekonomiczną.

    Korzyści z zastosowania ERP są następujące:
    ? Obniżka kosztów realizowanych usług czy produkowanych dóbr,
    ? Zwiększenie zyskowności sprzedaży,
    ? Poprawa płynności finansowej,
    ? Zmniejszenie zatrudnienia,
    ? Podniesienie wydajności pracy,
    ? Obniżka kosztów operacyjnych,
    ? Dokładna identyfikacja i kontrola wszelkich procesów zachodzących w
    przedsiębiorstwie,
    ? Przejrzysty system raportowania i natychmiastowy dostęp do wszelkich
    niezbędnych informacji,
    ? Poprawa organizacji przedsiębiorstwa,
    ? Szybkość obiegu dokumentacji.

    Jak bedziesz mial jakies pytania to wal na priv. A ci, ktorzy maja zamiar
    poujadac na temat SAP-a czy postu proszeni sa o .... ;-)

    pzdr.
    Bart

  • 5. Data: 2002-11-07 14:23:06
    Od: "Be" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Be" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jak bedziesz mial jakies pytania to wal na priv. A ci, ktorzy maja zamiar
    > poujadac na temat SAP-a czy postu proszeni sa o .... ;-)

    P.S.
    Te znaki zapytania "same" sie zrobily. To mailo byc zwykle wypunktowanie.

  • 6. Data: 2002-11-07 15:14:46
    Od: "mer" <b...@n...pl>

> [...]
    > bazę danych, informacje wprowadzone w określonym dziale firmy są dostępne

    Przeciez to potrafi kazdy w miare porządny program do obslugi firmy, który kosztuje
    na przyklad 4000
    zł a nie 14 tys. dolarów. W tym tanim też szef na zapleczu bedzie widział jak obrót
    zrobiłeś w
    sklepie od frontu, ile na tym zarobiłeś, co zamówić, itp.
    Gdzie jest różnica? Może dasz jakiś jeden przykład?

> [...]
    > przedsiębiorstwie,
    > ? Przejrzysty system raportowania i natychmiastowy dostęp do wszelkich

    Ty chyba też przesadzasz. Aby to mieć to trzeba podjąć właściwą decyzje na podstawie
    interpretacji
    informacji jakie daje chyba każdy system sprzedaży.
    A to juz jest zasługa odpowiedniego człowieka na odpowiednim miejscu a nie maszyny.

    A tak wogóle to ciekawi mnie SAP, ale nie mialem z nim kontaktu i może dlatego nie
    chce mi sie
    wierzyć, że jest naprawde wart tyle ile kosztuje.

    mer

  • 7. Data: 2002-11-07 22:24:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 7 Nov 2002 15:11:52 +0100, "Be" <b...@w...pl>
    zakodował:

    >ERP (Enterprise Resources Planning)
    >Systemy te noszą miano zintegrowanych m.in. dlatego, że posiadają wspólną

    Jeżeli to miała być definicja systemu ERP, to wracaj po nauki

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-11-08 07:56:34
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > Jak bedziesz mial jakies pytania to wal na priv. A ci, ktorzy maja zamiar
    > poujadac na temat SAP-a czy postu proszeni sa o .... ;-)

    Ech, ja rozumiem, że t-systems żyje z SAP-a, ale to nie znaczy, że ja nie
    mogę mieć na jego temat innego zdania.
    Pracuję w dużej firmie, gdzie mamy to cudo. Moje odczucia są subiektywnie
    inne, niestety:

    > ? Obniżka kosztów realizowanych usług czy produkowanych dóbr,
    - można z tym polemizować, zwłaszcza gdy uwzględni się cenę zakupu i
    utrzymania tego molocha, koszty te muszą rozłożyć się na sprzedane produkty

    > ? Zwiększenie zyskowności sprzedaży,
    - patrz wyżej

    > ? Poprawa płynności finansowej,
    - patrz wyżej

    > ? Zmniejszenie zatrudnienia,
    - chwilowo tak, tyle że w zamian trzeba zatrudnić specjalistów, którzy za
    grube pieniądze będą opowiadać, jak to będzie wspaniale, gdy już zrobią te
    moduły, które zamówiliśmy... :-)

    > ? Podniesienie wydajności pracy,
    - to zależy, czy dany raport da się wykonać tak jak chcemy, czy nie
    (przeważnie się nie da)

    > ? Obniżka kosztów operacyjnych,
    - to pobożne życzenia

    > ? Dokładna identyfikacja i kontrola wszelkich procesów zachodzących w
    > przedsiębiorstwie,
    - no, z tym się można zgodzić

    > ? Przejrzysty system raportowania i natychmiastowy dostęp do wszelkich
    > niezbędnych informacji,
    - patrz punkt "podniesienie wydajności pracy"

    > ? Poprawa organizacji przedsiębiorstwa,
    - nie zauważyłem, żeby SAP jakkolwiek poprawiał organizację przedsiębiorstwa

    > ? Szybkość obiegu dokumentacji.
    - z tym też się można zgodzić

    ... tyle że dokładną identyfikację procesów i obieg dokumentów zapewniają
    inne, o wiele tańsze programy, do których nie trzeba wynajmować armii
    konsultantów i płacić gigantycznych sum za support techniczny.
    Ponadto systemy typu SAP nie są przystosowane do polskich realiów. Kadry i
    płace oraz różne ZUS-y są w mojej firmie obsługiwane przez inne programy,
    gdyż SAP wymięka. Znam przypadek wdrożenia innego molochowatego systemu ERP,
    w którym firma wdrażająca stwierdziła, że amerykańscy programiści nie są w
    stanie zrozumieć polskiego systemu rozliczeń z ZUS-em i takiego modułu nie
    zrobią.
    Zupełnie nie rozumiem, za co płaci się te setki tysięcy dolarów.

    pzdr.
    SławekM

  • 9. Data: 2002-11-08 08:39:49
    Od: "Be" <b...@w...pl>

    > Pięknego dnia Thu, 7 Nov 2002 15:11:52 +0100, "Be" <b...@w...pl>
    > zakodował:

    > Jeżeli to miała być definicja systemu ERP, to wracaj po nauki

    To nie definicja tylko marketingowa zacheta do zainteresowania sie tematem
    ;-) hi hi hi

    Bart

  • 10. Data: 2002-11-08 11:45:27
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    "mer" <b...@n...pl> wrote in message
> [...]
    kosztuje na przyklad 4000
    > zł a nie 14 tys. dolarów. W tym tanim też szef na zapleczu bedzie widział
    Chlopie zejdz na zemie 14k$ kosztuje 28 dni konsultanta po szmacianych
    stawkach bez kosztow. Sam system, tak dokladnie to poszczegolne rozwiazania
    SAP to grube 100ki K$ na licencje(jedna na uzytkownika) i na wdrazanie.

    > A tak wogóle to ciekawi mnie SAP, ale nie mialem z nim kontaktu i może
    dlatego nie chce mi sie
    > wierzyć, że jest naprawde wart tyle ile kosztuje.
    Sa 2 najwazniesze punkty dotyczace przewagi R3 w tym wypadku. Po 1sze jest
    praktycznie jedyny, po 2gie zaden ten ktory z nim konkuruje nawet nie jeczy
    do ilosci i jakosci rozwiazan ktore SAP wprowadzil w zycie.

    Pzdr.