PracaGrupypl.praca.dyskusje › ubezpieczenie zdrowotne...

  • 1. Data: 2002-11-07 10:54:17
    Temat: ubezpieczenie zdrowotne...
    Od: ErkA <B...@p...onet.pl>

    Witam

    pracuje na umowe o dzielo, ucze sie zaocznie ak wyglada sprawa z
    ubezpieczeniem zdrowotnym? Musze kombinowac? Czy jednak bedac "na
    utrzymaniu" mamy jestem ubezpieczony?

    pozdrawiam
    rafi

  • 2. Data: 2002-11-07 18:18:44
    Temat: Re: ubezpieczenie zdrowotne...
    Od: Korowiow <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 07 Nov 2002 11:54:17 +0100, ErkA
    <B...@p...onet.pl> oznajmił/a:

    >Witam
    >
    >pracuje na umowe o dzielo, ucze sie zaocznie ak wyglada sprawa z
    >ubezpieczeniem zdrowotnym? Musze kombinowac? Czy jednak bedac "na
    >utrzymaniu" mamy jestem ubezpieczony?

    Żeby podlegać obowiązkowemu ubezpieczeniu zdrowotnemu musisz mieć
    tytuł podlegania ubezpieczeniom społecznym (umowa o pracę, działalność
    gospodarcza, studnia, stypendium, itp.).
    Wykonywanie tylko umowy o dzieło nie rodzi obowiązku podlegania
    ubezpieczeniom społecznym, a w konsekwencji - ubezpieczeniu
    zdrowotnemu.
    Jeżeli zostałeś/łaś zgłoszona w zakładzie pracy mamy jako członek jej
    rodziny na formularzu ZUS ZCZA to korzystasz z ubezpieczenia
    zdrowotnego (składki płaci mama).
    W pewnych wypadkach można się ubezpieczyć dobrowolnie, ale składki są
    baaaaaardzo duże.
    To tyle w telegraficznym skrócie ;-)

    Sławek
    GG#1397619