PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to jest: system SAP R/3 ?

  • 31. Data: 2002-11-12 15:13:55
    Temat: Re: Co to jest: system SAP R/3 ?
    Od: "Robiz" <w...@b...spamu.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "R-nee" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aqqts5$krb$1@news.onet.pl
    > Bogus obydwa posty sa dla Cebie ale ten najbardziej!!!

    A dla Ciebie uwag by ciac cytaty i pisac pod nimi "specu" od ERP :)

    PZDR;

  • 32. Data: 2002-11-12 20:34:42
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    "Robiz" <w...@b...spamu.poczta.onet.pl> wrote in message

    > A dla Ciebie uwag by ciac cytaty i pisac pod nimi "specu" od ERP :)
    >
    > PZDR;
    Mistrzu, to byl tytul. Widziales gdzies tytuly pod trescia?

    Pzdr.

  • 33. Data: 2002-11-12 21:33:07
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    R-nee wrote:

    > Chlopie zejdz na zemie 14k$ kosztuje 28 dni konsultanta po szmacianych
    > stawkach bez kosztow. Sam system, tak dokladnie to poszczegolne
    rozwiazania
    > SAP to grube 100ki K$ na licencje(jedna na uzytkownika) i na wdrazanie.

    Cos zes tanio wycenil ;).

    > Sa 2 najwazniesze punkty dotyczace przewagi R3 w tym wypadku. Po 1sze
    jest
    > praktycznie jedyny, po 2gie zaden ten ktory z nim konkuruje nawet nie
    jeczy
    > do ilosci i jakosci rozwiazan ktore SAP wprowadzil w zycie.

    Jest jeszcze Teta (Oracla) i Baan (a raczej byl). Upraszczajac - bylem
    adminem oprogramowania firmowego polskiej produkcji. Moge szczerze
    powiedziec, ze dzieki mozliwosci zmiany kodu oraz wlasnej pomyslowosci,
    moglem calkiem sporo wycisnac z tego oprogramowania np. raporty w html
    zwiazane byly tylko i wylacznie z tym, zeby mi sie chcialo cos takiego
    wymyslic. Oczywiscie - z racji zastosowania i rozwiazan - takie programy
    sa "sztywne" i nie sa w stanie podolac "wynalazkom" kierownikow. To nie
    jest Excel, gdzie mozna sobie dolozyc dodatkowa kratke w 2 sekundy i
    zapomniec o tym. Ale na moje pytanie zadane przedstawicielowi SAPa - jak
    ma sie mozliwosc samodzielnej modyfikacji struktur bazy danych do ich
    (SAPowskich) pakietow aktualizacyjnych - Pan zaniemowil - co jak mniemam
    potwierdzilo moje przekonanie, ze cudow nie ma. Jak sie chce miec
    bajer program dostosowany nie tylko do prawa kraju ale takze do roznych
    wynalazkow danej firmy (gdzie program jest zainstalowany) to trzeba caly
    czas bulic - czy to polski program czy zachodni. O tym, oceniajac
    polskie programy czesto sie zapomina.

    Flyer

  • 34. Data: 2002-11-12 23:27:23
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    "flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message
    [................]
> [...]
    > (SAPowskich) pakietow aktualizacyjnych - Pan zaniemowil - co jak mniemam
    > potwierdzilo moje przekonanie, ze cudow nie ma. Jak sie chce miec

    No to powiem Ci ze pytanie Twoje jest dziwne. Co to znaczy modyfikacja
    struktur bazy danych? To znaczy ze chcesz pozmieniac model oryginalnej bazy
    danych? To znowu po co? Chcesz pozmieniac strukture konkretnej SAP'owej
    tabeli? To jak obslugujesz te pola poprzez "user exity", to nie sadze by
    patche jakos na to wplywaly. Jesli obslugujesz to swoimi programikami, to
    tym bardziej.... W R3 mozna naprawde duzo, a standard jest tak rozbudowany
    ze tak naprawde nie wielu go zna w calosci, i czesto pisze sie nowa
    funkcjonalnosc ktora juz istnieje w standarzie, ale nikt o niej nie slyszal.

> [...]
    > wynalazkow danej firmy (gdzie program jest zainstalowany) to trzeba caly
    > czas bulic - czy to polski program czy zachodni. O tym, oceniajac

    Tez sie nie zgodze takie moduly jak materialowka czy ksiegowosc czy sprzedaz
    w R3 w Polsce sa przeorane wzdluz i wszerz wiec nie ma cudow wszystko tam
    jest. Co innego ze na bank zdazaja sie jeszcze instalacje wersji 3.0 w
    ktorej nawet Help jest w wiekszosci po niemiecku :)

    Pzdr.

  • 35. Data: 2002-11-14 10:43:01
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Przeciez to potrafi kazdy w miare porządny program do obslugi firmy, który kosztuje
    na przyklad 4000
    > zł a nie 14 tys. dolarów. W tym tanim też szef na zapleczu bedzie widział jak obrót
    zrobiłeś w
    > sklepie od frontu, ile na tym zarobiłeś, co zamówić, itp.
    > Gdzie jest różnica? Może dasz jakiś jeden przykład?
    (...)

    Wadą programów za 4000 zł jest np. to, że analiza finansów jest w nich
    zazwyczaj utrudniona o ile wogóle możliwa. Nadają się więc do rozliczeń
    z Urzędem Skarbowym, ale nie do podejmowania decyzji gospodarczych, tzn.
    mających firmie przynosić dochody.
    Absolutnym minimum powinna być możliwość wyeksportowania danych do np.
    Excel'a - okazuje się, że dla wielu programów jest to możliwość czysto
    teoretyczna.
    Kolejną wadą jest ograniczona możliwość selektywnego nadawania uprawnień
    - użytkownik ma ich albo za dużo, albo za mało, bo nie da się ich
    ustawić precyzyjnie.
    Inną wadą jest niemożność lub duże utrudnienie rozproszenia operacji np.
    jednoczesnego wystawiania faktur w kilku miejscach kraju, odwołujących
    się do jednego magazynu.
    Dobrym rozwiązaniem jest program, który umożliwia pracę komputerów np. w
    oddziałach firmy jako terminali - w przypadku kradzieży czy uszkodzenia
    przynosi się nowe urządzenie, konfiguruje i wszystko działa po
    kilkugodzinnej przerwie. Tanie programy zwykle nie oferują takiej
    możliwości w sposób skuteczny.
    Kolejną wadą jest to, że wiele z takich programów zakończyło swój żywot
    i nie będzie rozwijanych i poprawianych, co jest szczególnie dotkliwe,
    gdy takie wady są.
    Po pracy z tanimi programami wie się, czego oczekiwać od droższych -
    spełnienie tych oczekiwań na w miarę przyzwoitym poziomie zaczyna się od
    50 do 100K USD.

    Pzd: Dogbert