PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo robic na studiach? ( IT ) › Re: Co robic na studiach? ( IT )
    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co robic na studiach? ( IT )
    Date: Sat, 25 Aug 2007 10:27:20 +0200

    Nothingman napisał(a):
    > No to niby wszystko wydaje sie oczywiste... Na studiach szukac praktyki...
    > No to szukamy... Na www.infopraca.pl w moim wojewodztwie (Dolny Slask)
    > ostatnie 2 miesiace, praktyki w IT:

    Hmm... jesli znalazles tylko jeden portal z ofertami pracy to lepiej
    zmien swoje plany i studiuj cos co nie wymaga szukania informacji w
    internecie.

    > Moje pytanie ogolnie jest takie - co zrobic, zeby moje CV wybilo sie chociaz
    > troche nad tym stosem innych u jakiegos pracodawcy, gdy bede po studiach???

    Kto Ci broni szukac czegos wiecej niz praktyk? Szukaj pracy na niepelny
    etat. Teraz informatykow brakuje czesc firm przyjmuje studentow na
    umowe-zlecenie, na niepelny wymiar godzin - kwestia poszukania i
    dogadania sie.
    Zreszta - zalezy co bys konkretnie chcial robic. Jesli interesuje Cie
    grafika czy tworzenie stron to bez problemu powinienes znalezc (na
    poczatku kiepsko platne) zlecenia, ktore bedziesz robil w domu,
    wieczorami. Jesli administracja - zacznij od administrowania siecia w
    jakiejs malej firmie (jak wszystko dobrze skonfigurujesz to pozniej
    bedziesz sie tam rzadko pojawial), ewentualnie, jesli mieszkasz w
    akademiku, sprobuj sie wkrecic do osob zajmujacych sie siecia
    komputerowa w akademiku. Jesli programista - tez mozesz prpobowac szukac
    zlecen do robienia w domu lub pracy 'na miejscu', u
    pracodawcy/zleceniodawcy.
    Zawsze mozesz tez sie oglosic ze wykonujesz prace na zaliczenie dla
    innych lub sprobowac podpiac pod jakies projekty opensource. Na
    uczelniach bywaja kolka 'informatyczne', gdzie mozna troche ciekawych
    rzeczy porobic.
    Najwazniejsze zebys cokolwiek robil poza programem studiow. Ostatnio
    przeprowadzalismy rekrutacje - jak przychodzi delikwent po 3-4 roku
    studiow i na pytanie 'co Pan ciekawego robil, jakie programy pisal'
    wymienia tylko projekty uczelniane a na pytanie 'czy robil Pan cos poza
    uczelnia' odpowiada ze nie, no to sorry - kogos komu programowanie meczy
    nie potrzebujemy.

    > Czy certyfikaty jakos sie mocno licza (oczywiscie mowie tutaj o jakis
    > profesjonalnych microsoftu, cisco ibm itd.) ???

    Jesli sa poparte jakas wiedza (i najlepiej praktyka) to tak

    --
    badzio