PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co robic na studiach? ( IT )

  • 1. Data: 2007-08-24 21:01:14
    Temat: Co robic na studiach? ( IT )
    Od: "Nothingman" <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chodzi mi mianowicie o taki fakt, ze gdy wpisze w wyszukiwarke fraze podobna
    do np. "IT praca" wyskakuje mi pelno artykulow mowiacych o tym, ze dla
    informatykow nie bedzie brakowalo pracy w najblizszych latach... ALE osoby
    bez doswiadczenia tylko po studiach nawet na dobrej uczelni beda mialy
    ogromne trudnosci ze znalezieniem pracy... Czy tez opinie skarzacych sie
    pracodawcow, ze brakuje wykwalifikowanych absolwentow uczelni... Pisza o
    tym, ze uczelnie ogolnie sa do d..., bo nie ucza wiedzy praktycznej tylko
    teoretycznej... Ogolnie kazdy artykul konczy sie tym, ze na studiach trzeba
    miec pokonczone praktyki, bo bez tego to w IT bedzie strasznie ciezko
    zarobic na chleb...

    Zastanawiam sie co ma robic tak naprawde student, by potem nie byc w
    oplakanej sytuacji??? Na co Waszym zdaniem zwracaja uwage pracodawcy?

    No to niby wszystko wydaje sie oczywiste... Na studiach szukac praktyki...
    No to szukamy... Na www.infopraca.pl w moim wojewodztwie (Dolny Slask)
    ostatnie 2 miesiace, praktyki w IT:

    IT- bazy danych -> 0 ofert
    IT- Hardware -> 0 ofert
    IT- Konsulting -> 0 ofert
    IT Programowanie -> 2 oferty
    IT Project Managment -> 0 ofert

    Jak widac, ciezko z praktykami... A Dolny Slask to po za Mazowieckim ogolnie
    chyba najwiecej miejsc pracy ma..... A studentow informatyki i pasjonatow to
    z roku na rok przybywa....

    Moje pytanie ogolnie jest takie - co zrobic, zeby moje CV wybilo sie chociaz
    troche nad tym stosem innych u jakiegos pracodawcy, gdy bede po studiach???

    Czy certyfikaty jakos sie mocno licza (oczywiscie mowie tutaj o jakis
    profesjonalnych microsoftu, cisco ibm itd.) ???

    Czy postawic mimo wszystko na wiedze i samemu sie uczyc? I po prostu
    'popisac' sie wiedza w przyszlosci na rozmowie kwalifikacyjnej czy moze na
    jakis testach o ile takowe sa robione...

    Czy moze sa jakies typowo praktyczne szkolenia informatykow (tzn. w
    poszczegolnych dziedzinach)??? Ja moge sam placic za praktyki, nie wymagam
    tego, zeby jeszcze ktos mi placil, za malo umiem...

    Co wlasciwie powienienem robic? Nie jestem jeszcze na IV lub V roku, by
    startowac do pracy (zreszta tam tez wola, zeby juz ktos wczesniej pracowal
    lub mial praktyki) - bo juz od tych lat sie pokazuje ogloszenia - ale jak
    sie domyslam to tez dla bardziej doswiadczonych....

    Moze jestem za glupi, ale prosze o jakies wskazowki...

    Pozdrawiam i przepraszam za taki chaotyczny post..
    Nothingman

  • 2. Data: 2007-08-24 21:21:13
    Temat: Re: Co robic na studiach? ( IT )
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fangul$r5$1@news.onet.pl Nothingman
    <n...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > sie domyslam to tez dla bardziej doswiadczonych....
    > Moze jestem za glupi, ale prosze o jakies wskazowki...
    Czy masz jakąś ideę co chcesz robić?
    Czym ma być dla ciebie praca?
    Czy upatrujesz swoją przyszłość jako egzemplarz typowego firmoida -
    zaaplikuje se do młotoroli, syfmarcha, dupolandu ;))) itp., wyślę dziesiątki
    aplikacji, może przebiję się przez setki bałwanów robiących to samo, może
    gdzieś coś użebrzę?
    A może masz inne, wyższe aspiracje?
    Podstawą jest IMO uświadomić sobie czego chce się w życiu w ogóle. Potem się
    myśli o metodach.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-24 22:15:17
    Od: "Mariusz Mazurek" <j...@g...pl>

    > Podstawą jest IMO uświadomić sobie czego chce się w życiu w ogóle. Potem się
    > myśli o metodach.

    Amen. :)

  • 4. Data: 2007-08-24 22:23:10
    Od: "tim" <b...@p...onet.pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
> [...]
    > zaaplikuje se do młotoroli, syfmarcha, dupolandu ;))) itp., wyślę
    > dziesiątki aplikacji, może przebiję się przez setki bałwanów robiących to
    Hmm, powiem Ci, ze z ciekawoscia czytalem Twoje odpowiedzi na wszelkie posty
    tyczace sie kodeksu pracy. Ale tak zwana przez Ciebie Mlotorola zamierza
    zwolnic 200 osob(wiec po co ma aplikowac) w bardzo bliskiej przyszlosci, w
    tak zwanym przez Ciebie syfmarchu ciezko jest znalezc ludzi 2 lata po
    studiach (a robia czesto cieakwe projekty gdzie mozna sie sporo nauczyc), a
    tak zwany przez Ciebie dupoland robi czesto calkiem ciemkawe projektz za
    calkiem niezle pieniadze. A poza tym jest wiele tak zwanych przez Ciebie
    firmoidow w ktorych robi sie calkiem ciekawe rzeczy i zarabia przyzwoite
    pieniadze. I tak sobie mysle, ze jesli Twoja wiedza na temat IT jest taka
    sama jak na temat kodeksu pracy, to przestane Cie traktowac powaznie na tej
    grupie

    > A może masz inne, wyższe aspiracje?
    Ze niby co? Ja pracuje w tak zwanym przez Ciebie firmoidzie, skonczylem
    studia podoyplomowe i robie doktorat i ciekawy jestem co to sa wyzsze
    aspiracje

    > Podstawą jest IMO uświadomić sobie czego chce się w życiu w ogóle.
    ja wiem i co?

    pzdr.
    tim

  • 5. Data: 2007-08-24 22:43:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fanm2o$7it$1@nemesis.news.tpi.pl tim
    <b...@p...onet.pl> pisze:

    > Hmm, powiem Ci, ze z ciekawoscia czytalem Twoje odpowiedzi na wszelkie
    > posty tyczace sie kodeksu pracy.
    Po to je pisałem, żeby je czytano.
    Ale nigdy na to nie nalegałem.

    > A poza tym jest
    > wiele tak zwanych przez Ciebie firmoidow w ktorych robi sie
    W firmoidach się nie robi. Formoid to upośledzony osobnik nie wyobrażający
    sobie pracy nigdzie indziej niż w tzw. "firmie".
    Podobnie jak marketoid - upośledzony osobnik nie umiejący wyobrazić sobie
    zakupów nigdzie indziej jak w super- hiper- markecie.

    > I tak sobie mysle,
    Nie kłam.

    > ze jesli Twoja wiedza na temat IT jest taka sama jak na temat kodeksu
    > pracy, to przestane Cie traktowac powaznie na tej grupie
    No to co z tego? Cóż mi to zaszkodzi? Mam sobie dać po kanałach?

    > Ze niby co? Ja pracuje w tak zwanym przez Ciebie firmoidzie, skonczylem
    > studia podoyplomowe i robie doktorat i ciekawy jestem co to sa wyzsze
    > aspiracje
    Sam sobie określ, a przede wszystkim nie chwal się. Nie ma czym, nic
    nadzwyczajnego, jak dla mnie.

    > ja wiem i co?
    I nic. Twoja sprawa.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-08-24 23:57:19
    Od: jerry <...@i...pl>

    > Na www.infopraca.pl

    buahahahahahah
    a co to, ten serwis - jakiś wyznacznik trendu rynku pracy?
    Coś ty sie z choinki urwał człowieku?

  • 7. Data: 2007-08-25 07:49:33
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    w IT jest wiele specjalności , a głównie liczy się otwarty umysł i
    doświadczenie (niekoniecznie biznesowe wszystko zależy od stanowiska)
    w skórcie jeśli lubisz pracę stacjonarną (programista,administrator) w
    terenie z ludzmi (konsultant,wdrożeniowiec)
    Na początku drogi nikt nie wie co jest dobre, w ramach nauki zgłoś się do
    paru firm na praktyki , zobaczysz - usłyszysz co się z czym je .

    A na studiach co robić ? odpoczywć ,zwiedzać , poznawać ludzi ;
    chyba ze w wieku 30 lat chcesz być siwym kierownikiem projektu przed drugim
    zawałem.

    Są ciekawe (kwestja gustu ) specjalizacje np. związane z bezpieczeństwem ;
    wyjazd raz na jakiś czas na audyt , dużo raportów do napisania , i kasa na
    koncie.
    W IT można zrobić sobie wąską specjalizacje i na początku mieć problemy ze
    znalezieniem pracy , ale dobre j pracy .
    Ewentualnie mieć uniwerslane zdolności które prowadzą do szybszej pracy za
    małe pieniądze.

    Moja rada wyjechać za granice w celu podszkolenia języka i nabycie praktyki
    w IT za granicą , wrócisz z doświadczeniem i wspomieniami.

    Nie ma algorytmów na sukces w IT , można zrobić 3 kierunki , 7 certyfiaktów
    , 10 szkoleń i dostać 1000 brutto na państwowej posadzie.

    pozdrawiam

    rafal

  • 8. Data: 2007-08-25 08:27:20
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Nothingman napisał(a):
    > No to niby wszystko wydaje sie oczywiste... Na studiach szukac praktyki...
    > No to szukamy... Na www.infopraca.pl w moim wojewodztwie (Dolny Slask)
    > ostatnie 2 miesiace, praktyki w IT:

    Hmm... jesli znalazles tylko jeden portal z ofertami pracy to lepiej
    zmien swoje plany i studiuj cos co nie wymaga szukania informacji w
    internecie.

    > Moje pytanie ogolnie jest takie - co zrobic, zeby moje CV wybilo sie chociaz
    > troche nad tym stosem innych u jakiegos pracodawcy, gdy bede po studiach???

    Kto Ci broni szukac czegos wiecej niz praktyk? Szukaj pracy na niepelny
    etat. Teraz informatykow brakuje czesc firm przyjmuje studentow na
    umowe-zlecenie, na niepelny wymiar godzin - kwestia poszukania i
    dogadania sie.
    Zreszta - zalezy co bys konkretnie chcial robic. Jesli interesuje Cie
    grafika czy tworzenie stron to bez problemu powinienes znalezc (na
    poczatku kiepsko platne) zlecenia, ktore bedziesz robil w domu,
    wieczorami. Jesli administracja - zacznij od administrowania siecia w
    jakiejs malej firmie (jak wszystko dobrze skonfigurujesz to pozniej
    bedziesz sie tam rzadko pojawial), ewentualnie, jesli mieszkasz w
    akademiku, sprobuj sie wkrecic do osob zajmujacych sie siecia
    komputerowa w akademiku. Jesli programista - tez mozesz prpobowac szukac
    zlecen do robienia w domu lub pracy 'na miejscu', u
    pracodawcy/zleceniodawcy.
    Zawsze mozesz tez sie oglosic ze wykonujesz prace na zaliczenie dla
    innych lub sprobowac podpiac pod jakies projekty opensource. Na
    uczelniach bywaja kolka 'informatyczne', gdzie mozna troche ciekawych
    rzeczy porobic.
    Najwazniejsze zebys cokolwiek robil poza programem studiow. Ostatnio
    przeprowadzalismy rekrutacje - jak przychodzi delikwent po 3-4 roku
    studiow i na pytanie 'co Pan ciekawego robil, jakie programy pisal'
    wymienia tylko projekty uczelniane a na pytanie 'czy robil Pan cos poza
    uczelnia' odpowiada ze nie, no to sorry - kogos komu programowanie meczy
    nie potrzebujemy.

    > Czy certyfikaty jakos sie mocno licza (oczywiscie mowie tutaj o jakis
    > profesjonalnych microsoftu, cisco ibm itd.) ???

    Jesli sa poparte jakas wiedza (i najlepiej praktyka) to tak

    --
    badzio

  • 9. Data: 2007-08-25 23:14:14
    Od: "Nothingman" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerry" <...@i...pl> napisał w wiadomości

    > buahahahahahah
    > a co to, ten serwis - jakiś wyznacznik trendu rynku pracy?
    > Coś ty sie z choinki urwał człowieku?

    No oczywiscie, ze nie... Ale zazwyczaj (przynajmniej tak mi sie wydaje)
    pracy/praktyk szuka sie glownie w ogloszeniach. Podalem dla przykladu tylko
    jeden (chyba jeden z najbardziej popularnych) serwisow internetowych, ktory
    tym sie wlasnie zajmuje.
    Mialem podac Ci zestawienia wszystkich serwisow internetowych i skany
    wszystkich ogloszen z gazet z ostatnich 2 miesiecy? Podalem przykladowo
    jeden z najwiekszych serwisow, gdzie mozna szukac pracy/praktyk ...

    Pozdrawiam
    Nothingman

  • 10. Data: 2007-08-25 23:18:55
    Od: "Nothingman" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:faop5d$ftt$1@node1.news.atman.pl...

    > Hmm... jesli znalazles tylko jeden portal z ofertami pracy

    To byl przyklad tylko... Jesli na duzym portalu znalazlem 2 oferty pracy, to
    mozna chyba przyjac, ze na innych jest dosyc podobnie... A nawet na pewno
    jest bo sprawdzalem...

    Dzieki za dalsza czesc, duzo cennych rad.

    Pozdrawiam
    Nothingman