PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kanada

  • 1. Data: 2007-05-26 08:02:24
    Temat: Kanada
    Od: Arek <A...@o...pl>

    Czy moze ktos podzielic sie informacjami na temat pracy i zycia w Kanadzie.
    Szczegolnie interesuje mnie praca w zawodziach budowlanych.

    W tej chwili mam prace w Polsce ale zastanawiam sie nad wyjazdem.
    Zarabiam tu jak na warunki Polskie sporo bo 3.5k-4K/miesiac(po oplaceniu
    wszystkich podatkow) na kontrakcie.

    Oczywiscie wiekszosc ludzi odradza mi wyjazd. "Przeciez zarabiasz tyle
    kasy, po co ci Kanada".

    Ja jednak chcialbyc cos zmienic w zyciu. Wyjechac z zona i dzieckiem,
    zaczac nowe, inne zycie.

  • 2. Data: 2007-05-26 08:13:37
    Temat: Re: Canadian Job
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Arek wrote a message concerning to following matters on 2007-05-26 10:02:
    > Ja jednak chcialbyc cos zmienic w zyciu. Wyjechac z zona i dzieckiem,
    > zaczac nowe, inne zycie.

    hmm ... wystarczy wyjechac do innego miasta, do innej pracy...
    kanada to troche drastyczna zmiana, szczegolnie ze nie myslisz tylko o sobie,
    ale i o zonie i dziecku ...
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 3. Data: 2007-05-26 09:27:54
    Temat: Re: Kanada
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 May 2007 10:02:24 +0200, Arek <A...@o...pl> wklepał(-a):

    >Czy moze ktos podzielic sie informacjami na temat pracy i zycia w Kanadzie.
    >Szczegolnie interesuje mnie praca w zawodziach budowlanych.

    Wiem tyle, że służba zdrowia równie kiepska jak u nas. Kto może, leczy sie w
    USA.

  • 4. Data: 2007-05-26 09:38:53
    Od: Arek <A...@o...pl>

    Phyt0n pisze:

    > hmm ... wystarczy wyjechac do innego miasta, do innej pracy...
    Swego czasu sporo wyjezdzalem w delegacje. Jak dla mnie wszystkie
    Polskie miasta sa takie same. Jedne wieksze inne mniejsze. Ale wszedzie
    ten sam balagan i syf.
    Inna praca, nie w zawodzie? W Polsce to oznacza zarobki ok. 1000zl, nie
    utrzymam za to rodziny :)

    > kanada to troche drastyczna zmiana, szczegolnie ze nie myslisz tylko o
    > sobie, ale i o zonie i dziecku ...
    Kto nie ryzykuje ten nic nie ma.
    Mysle, ze Kanadyjczy(mysle o dziecku) ma latwej w zyciu od Polaka

  • 5. Data: 2007-05-26 13:12:50
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Phyt0n wrote:

    > hmm ... wystarczy wyjechac do innego miasta, do innej pracy...
    > kanada to troche drastyczna zmiana, szczegolnie ze nie myslisz tylko o
    > sobie, ale i o zonie i dziecku ...

    Jesli on mysli o zonie i dziecku, to wyjazd jest bardzo sensowna opcja,
    jesli jest w stanie znalezc sie w bogatszym kraju legalnie i miec tam
    dobra prace. Szczegolnie, jesli chodzi o dziecko, danie mu drugiego
    doskonale opanowanego jezyka (dzieci sie ucza blyskawicznie poprzez
    "zanurzenie") i pokazanie w mlodym wieku innej mentalnosci niz polska to
    najlepsza edukacja, jaka mozna mu zapewnic, bardzo poszerzajaca zakres
    mozliwosci w pozniejszym zyciu.

    Do Arka: ppd sluzy dyskusji o polskim rynku pracy i nie jest najlepszym
    miejscem do szukania informacji o zyciu w Kanadzie. Poszukaj w Googlu
    stron i blogow ludzi zyjacych w Kanadzie, na gazeta.pl na forach
    widzialam tez forum Polonii kanadyjskiej.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 6. Data: 2007-05-26 20:12:59
    Od: exit <j...@w...pl>

    On 26 Maj, 11:38, Arek <A...@o...pl> wrote:

    > Kto nie ryzykuje ten nic nie ma.
    > Mysle, ze Kanadyjczy(mysle o dziecku) ma latwej w zyciu od Polaka

    Ale Twoje dziecko nigdy nie bedzie Kanadyjczykiem i zawsze bedzie
    emigrantem.
    Jesli myslisz i zrobieniu ,,kariery,, w Kanadzie to mozesz sie
    rozczarowac jak i rozczarowac sie sama Kanada.

    Budowanie domow z plyty MDF i nie wieszanie firanek w oknach to w
    Kanadzie norma jak i wszedobylski ,,beton,, w otaczajacym ciebie
    krajobrazie.

    Moze warto pomyslec o bardziej ,, cywilizowanych,, krajach?:-)

    pozdrawiam
    exit

  • 7. Data: 2007-05-27 05:50:54
    Od: Arek <A...@o...pl>

    exit pisze:

> [...]
    > krajobrazie.
    >
    > Moze warto pomyslec o bardziej ,, cywilizowanych,, krajach?:-)
    Np ?

  • 8. Data: 2007-05-27 05:59:16
    Od: Arek <A...@o...pl>

    Immona pisze:

> [...]
    > "zanurzenie") i pokazanie w mlodym wieku innej mentalnosci niz polska to
    > najlepsza edukacja, jaka mozna mu zapewnic, bardzo poszerzajaca zakres
    Wiem, ze wyemigrowalas do NZ. Nie zalujesz? :)
    Z Polski do Kanady jest rownie dalego jak do NZ.
    Rodzine zapewne bede widzial raz na pare lat. Troche to przygnebiajace

> [...]
    > stron i blogow ludzi zyjacych w Kanadzie, na gazeta.pl na forach
    > widzialam tez forum Polonii kanadyjskiej.

    Dzieki za odpowiedz. Oczywicie wykorzystalem juz wczesniej google by mi
    pomogl w decyzji - jechac czy nie do Kanady, ale na liscie byc moze tez
    sie czegos dowiem

  • 9. Data: 2007-05-27 06:41:36
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Arek wrote:

    > Wiem, ze wyemigrowalas do NZ. Nie zalujesz? :)

    Zaluje tego, ze spedzilam w Polsce o kilka lat za duzo.

    > Z Polski do Kanady jest rownie dalego jak do NZ.

    Blizej; do NZ leci się 26 godzin, do Kanady chyba nie dluzej niz pol doby.

    > Rodzine zapewne bede widzial raz na pare lat. Troche to przygnebiajace

    To, jak czesto bedziesz widzial rodzine, zalezy wylacznie od tego, ile
    Ty i oni bedziecie miec kasy (i urlopu). Tu w NZ ludzie sie tez bardzo
    rozjezdzaja po swiecie. Znam rodzine, ktorej syn siedzi w USA i widuja
    sie z nim raz na dwa, trzy miesiace - raz oni leca tam, raz on
    przylatuje tu.

    Jesli widywanie rodziny ma dla Ciebie wysoki priorytet, to powinienes
    sie realistycznie zastanowic, czy bedziesz miec tam zarobki pozwalajace
    lekka reka wydac tyle, ile kosztuje bilet lotniczy, tak czesto, jak Ci
    potrzeba do czucia sie komfortowo. Jesli nie bedziesz, a nadaj chcesz
    wyjechac, to pomysl nad jakims blizszym krajem.

    I.

  • 10. Data: 2007-05-27 07:25:09
    Od: yale <N...@g...com>

    Arek wrote:
> [...]
    > wszystkich podatkow) na kontrakcie.
    >
    > Oczywiscie wiekszosc ludzi odradza mi wyjazd. "Przeciez zarabiasz tyle

    Nie napisałeś paru IMHO istotnych faktów: ile macie lat, w jakim wieku
    jest Twoje dziecko, czy dobrze czułeś zagranicą podczas delegacji, jak
    dobrze znasz język angielski, co tak de facto potrafisz robić?

    Na pewno łatwiej młodemu małżeństwu z małym dzieckiem zaadoptować się w
    nowych warunkach. Ludzie z "bagażem doświadczeniem" i z dzieckiem w
    wieku 10 lat mają już znacznie trudniej. Z doświadczenia znajomych
    doradzę tylko że bardzo ważne jest w 100% pozytywne nastawienie żony i
    to aby po przyjeździe miała co robić (nie chodzi o $ tylko o zajęcie się
    czymś) jeśli jest osobą niekontaktową i na dodatek ma bardzo nietypowy
    fach mogą być kłopoty, które wyjdą na wierzch po kilku latach (moi
    pradziadkowie tak wrócili po kilkunastu latach pobytu we Francji pomimo
    bardzo dobrego ustawienia się pradziadka jednak prababka nie chciała się
    asymilować) :p
    Wiele osób szumnie gada "szef płaci mi groszę, p**** IV RP wyjade do UK"
    wracają często jak bumerang bo okazuje się że nie potrafią żyć w innym
    kraju, są poprostu nieprzystosowani. Jeżeli wyjazd na delegacje był dla
    Ciebie katorgą to pomyśl sobie że wyjazd z całą rodziną będzie
    trudniejszy dla Ciebie kilkakrotnie bardziej.

    Ostatnio coraz częściej mam praktyczną możliwość weryfikacji znajomości
    języka angielskiego innych Polaków. Niestety pomimo tego co się gada
    znaczna część ludzi pomimo tego że piszą sobie bdb nie zasługują nawet
    na ocene "komunikatywna". W Kanadzie dochodzi Ci jeszcze francuski,
    owszem języka można się nauczyć jak się chce lub musi jednak pamiętaj o
    tym i oceń realnie swoje umiejętności...

    Zmartwię Cię: 3.5-4k to nie jest strasznie dużo dla człowieka mającego
    poukładane w głowie i mającego fach w rękach.

    > Ja jednak chcialbyc cos zmienic w zyciu. Wyjechac z zona i dzieckiem,
    > zaczac nowe, inne zycie.

    Tu Cię doskonale rozumiem, sam mam ochotę wyjechać ale z nastawieniem
    "przewietrzenia się" a nie z chęcia pozostania na stałe. Może jednak
    warto najpierw uderzyć w oblegany rynek UK/Irlandia jeśli jesteś
    fachowcem i nie mierzysz tak nisko jak większość Polaków (konserwatorzy
    powierzchni płaskich i praca na zmywaku) miejsce zawsze się znajdzie.

    Na koniec reasumując, jeżeli czujesz się na siłach to jedynym słabym
    ogniwem może być małżonka. I nie pytaj na grupie czy jechać czy nie :)
    tylko poważnie porozmawiaj z Nią.

    Regards
    :)