PracaGrupypl.praca.dyskusjeKanada › Re: Kanada
    From: yale <N...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kanada
    Date: Sun, 27 May 2007 09:25:09 +0200

    Arek wrote:
    > Czy moze ktos podzielic sie informacjami na temat pracy i zycia w Kanadzie.
    > Szczegolnie interesuje mnie praca w zawodziach budowlanych.
    >
    > W tej chwili mam prace w Polsce ale zastanawiam sie nad wyjazdem.
    > Zarabiam tu jak na warunki Polskie sporo bo 3.5k-4K/miesiac(po oplaceniu
    > wszystkich podatkow) na kontrakcie.
    >
    > Oczywiscie wiekszosc ludzi odradza mi wyjazd. "Przeciez zarabiasz tyle
    > kasy, po co ci Kanada".

    Nie napisałeś paru IMHO istotnych faktów: ile macie lat, w jakim wieku
    jest Twoje dziecko, czy dobrze czułeś zagranicą podczas delegacji, jak
    dobrze znasz język angielski, co tak de facto potrafisz robić?

    Na pewno łatwiej młodemu małżeństwu z małym dzieckiem zaadoptować się w
    nowych warunkach. Ludzie z "bagażem doświadczeniem" i z dzieckiem w
    wieku 10 lat mają już znacznie trudniej. Z doświadczenia znajomych
    doradzę tylko że bardzo ważne jest w 100% pozytywne nastawienie żony i
    to aby po przyjeździe miała co robić (nie chodzi o $ tylko o zajęcie się
    czymś) jeśli jest osobą niekontaktową i na dodatek ma bardzo nietypowy
    fach mogą być kłopoty, które wyjdą na wierzch po kilku latach (moi
    pradziadkowie tak wrócili po kilkunastu latach pobytu we Francji pomimo
    bardzo dobrego ustawienia się pradziadka jednak prababka nie chciała się
    asymilować) :p
    Wiele osób szumnie gada "szef płaci mi groszę, p**** IV RP wyjade do UK"
    wracają często jak bumerang bo okazuje się że nie potrafią żyć w innym
    kraju, są poprostu nieprzystosowani. Jeżeli wyjazd na delegacje był dla
    Ciebie katorgą to pomyśl sobie że wyjazd z całą rodziną będzie
    trudniejszy dla Ciebie kilkakrotnie bardziej.

    Ostatnio coraz częściej mam praktyczną możliwość weryfikacji znajomości
    języka angielskiego innych Polaków. Niestety pomimo tego co się gada
    znaczna część ludzi pomimo tego że piszą sobie bdb nie zasługują nawet
    na ocene "komunikatywna". W Kanadzie dochodzi Ci jeszcze francuski,
    owszem języka można się nauczyć jak się chce lub musi jednak pamiętaj o
    tym i oceń realnie swoje umiejętności...

    Zmartwię Cię: 3.5-4k to nie jest strasznie dużo dla człowieka mającego
    poukładane w głowie i mającego fach w rękach.

    > Ja jednak chcialbyc cos zmienic w zyciu. Wyjechac z zona i dzieckiem,
    > zaczac nowe, inne zycie.

    Tu Cię doskonale rozumiem, sam mam ochotę wyjechać ale z nastawieniem
    "przewietrzenia się" a nie z chęcia pozostania na stałe. Może jednak
    warto najpierw uderzyć w oblegany rynek UK/Irlandia jeśli jesteś
    fachowcem i nie mierzysz tak nisko jak większość Polaków (konserwatorzy
    powierzchni płaskich i praca na zmywaku) miejsce zawsze się znajdzie.

    Na koniec reasumując, jeżeli czujesz się na siłach to jedynym słabym
    ogniwem może być małżonka. I nie pytaj na grupie czy jechać czy nie :)
    tylko poważnie porozmawiaj z Nią.

    Regards
    :)