PracaGrupypl.praca.dyskusje › Być szefem swojego kolegi...

  • 21. Data: 2008-04-29 17:57:08
    Temat: Re: Być szefem swojego kolegi...
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    tbird wrote:
    > Ale w końcu wykonuje polecenie, czy tak?
    > Jeżeli tak to masz problem ze sobą (nerwica?) jeżeli nie podobają ci
    > się czyjeś miny:)
    > Nie każdy potrafi/chce mieć banana na twarzy przez cały tydzień.

    Racja, ale nieraz widać po kimś i nie musi tego artykułować,
    że jest z jakiejś sytuacji lub kogoś niezadowolony. Ja też nie
    potrafię być miły i uprzejmy w każdej sytuacji, mieć dobrą minę
    do złej gry i każdy o tym wie, ale zachowanie niezadowolenia
    nieraz po prostu się odczuwa i tutaj mamy do czynienia pewnie
    z takim przypadkiem.

  • 22. Data: 2008-04-29 18:24:26
    Od: "Robertos" <r...@w...eee>

    Jackare, dzięki wielkie za ten wywód, aż sobie wydrukowałem i będę
    do tego wracać w chwilach zwątpienia.

    Wydaje mi się, że problem mam sam ze sobą: jak gadam z kumplem,
    sam czuję się spięty, jak gadam z nowymi pracownikami, bez problemu
    wydaję im polecenia, słucham, doradzam, prowadzę konwersację bez
    spinania. To pewnie też kwestia mojej niskiej samooceny: chciałbym
    po prostu, aby ze mnie wszyscy, łącznie z kumplem byli zadowoleni,
    żeby mówili, że jestem dobrym szefem. Chyba za bardzo tego wymagam
    od siebie i stąd te niezadowolenie z kierowania kumplem.
    Tu jeszcze jedna kwestia: gdy otrzymuję emaila lub telefon z nowym
    zadaniem, rozmyślam długo w myślach, zanim np. przekażę je kumplowi,
    analizuję jak to powiedzieć, czy zacząć od "słuchaj, zrób proszę..."
    albo może "jest do zrobienia kolejna rzecz:...".. i dopiero po kilku
    minutach mówię, co jest grane.

    Ostatnio przytłacza mnie też ogrom obowiązków.. operacyjnych. Niestety,
    ale w zespole mam tylko trzech pracowników ( w tym kumpla) i niekiedy
    aż mi żal dawać im nowe zadanie, jak widze że jeszcze nie skończyli
    kilku rzeczy, więc biorę się za to sam (a wiem że prezestostwo nie zatrudni
    kolejnej osoby do mojego działu - wiem, bo nie raz prosiłem). Tzn. łatwiej
    mi zlecać kolejne zadania tym świeżynkom, gorzej z kumplem, który
    po prostu samą miną daje mi do zrozumienia, żebym wyluzował, bo i tak
    nie zrobi tego prędzej, jak nie skończy pozostałych rozpoczętych
    rzeczy. A potem mi się dostaje po dupie od prezesostwa, bo było to
    do zrobienia i tamto, a wykonaliśmy tylko 50% planu.

  • 23. Data: 2008-04-29 19:17:02
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > rzeczy. A potem mi się dostaje po dupie od prezesostwa, bo było to
    > do zrobienia i tamto, a wykonaliśmy tylko 50% planu.

    Tak mi się dopiero teraz nasunęło: a czy Ty w ogóle masz tam jakiś
    system do zarządzania/koordynacji zadań? Bo wygląda na to, że nie.

    Jeśli istotnie nie, to może przekonaj "górę", aby wybulili te 300 zł
    rocznie na porządny hosting (bo zakładam, że serwerów też tam nie masz)
    + ze 200 zł jednorazowo za instalację jakiegoś Mantisa, Traca, OTRS, czy
    dowolnego w zasadzie systemu ticketowego - zapewniam, że chociaż pracy
    właściwej od tego nie ubędzie, to jednak znacznie łatwiej będzie się
    połapać w tym, co już zostało zrobione, a co czeka.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 24. Data: 2008-04-29 19:33:29
    Od: "Robertos" <r...@w...eee>

    "Any User" <u...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > właściwej od tego nie ubędzie, to jednak znacznie łatwiej będzie się
    > połapać w tym, co już zostało zrobione, a co czeka.

    połapać się to ja nie mam problemu. Do tego celu używam pewnego darmowego
    systemu (nie webowego).

  • 25. Data: 2008-04-29 19:46:37
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > połapać się to ja nie mam problemu. Do tego celu używam pewnego darmowego
    > systemu (nie webowego).

    A jak rozwiązujesz kwestię niezaprzeczalności działań?

    Np. dajesz temu koledze zadanie na dzisiaj, poprzez system. Jego
    dodatkowym zadaniem jest odpowiedzenie *w tym systemie*, również
    dzisiaj, że je wykonał lub nie + opcjonalnie powód.

    Cała rzecz w tym, że w sensownym systemie webowym (czy ogólnie
    centralnym) nie ma możliwości takiej edycji swoich wpisów przez
    podwładnego, aby po poprzednich ich wersjach nie pozostał żaden ślad.

    Dzięki temu podwładny nie może się już wymigać od Twoich poleceń, co po
    pierwsze może pomóc w dokumentowaniu powodu zastosowania ewentualnych
    sankcji, a po drugie, niesamowicie stymulująco działa na psychikę.

  • 26. Data: 2008-04-29 21:04:51
    Od: VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Uzytkownik "Jackare" <1...@p...pl> raczyl wyrazic swoja opinie w

    > Kobitki realizują cele zarządu za wszelką cenę i po trupach
    > choćby były to cele najgłupsze (mały staż i niskie kompetencje nie
    > pozwalają tego ocenić a instynkt przetrwania pobudzony awansem
    > zawodowym (i w ich mniemaniu społecznym) każe wykonywac ślepo to co
    > zostało nakazane). Możecie mi wierzyć. Byłem świadkiem rozwalania
    > całych działów taką metodą. Poważni goście, wyjadacze w swoich
    > specjalnościach poczatkowo próbowali realizowac polecenia
    > "kierowniczek"

    Hehe, dobre.

    Musze to potwierdzic. Nigdy nie zwracalem na to uwagi "takim okiem", ale po
    przeczytaniu powyzszego stwierdzam, ze jest dokladnie tak jak napisales
    (oczywiscie nie dotyczy wszystkich kobiet).

    --
    pozdr. VanVonVen

  • 27. Data: 2008-04-29 21:06:21
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > "nie zdążyłem wykonać zadania, bo musiałem zarezerwować czas na napisanie
    > raportu z niewykonania zadania. A nie mogłem go pisać po godzinach, bo w
    > systemie nie było takiego zlecenia"

    Eee, w każdej większej firmie działają tego typu systemy, a jeszcze
    nigdzie takiej głupiej sytuacji nie spotkałem.

    Poza tym, powód jest opcjonalny - pracownik może po prostu wpisać "tak"
    lub "nie" - istotne jest to, aby nie mógł tego np. dzień później zmienić
    w sposób niewidoczny dla przełożonego.

  • 28. Data: 2008-04-29 21:11:04
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    Użytkownik "Robertos" <r...@w...eee> napisał w wiadomości

    To pewnie też kwestia mojej niskiej samooceny: chciałbym
    > po prostu, aby ze mnie wszyscy, łącznie z kumplem byli zadowoleni,
    > żeby mówili, że jestem dobrym szefem.

    To typowa przypadłość "nowych" kierowników - pragnienie miłości. Wyrośnij z
    tego szybko.

    > analizuję jak to powiedzieć, czy zacząć od "słuchaj, zrób proszę..."
    > albo może "jest do zrobienia kolejna rzecz:...".. i dopiero po kilku
    > minutach mówię, co jest grane.

    Musisz nauczyś się panować nad emocjami, Bądź zawsze uprzejmy ale miej
    kamienną twarz i nie epatuj emocjami.
    "Chiałbym Cię prosić o zrobienie tegi i tego"- koniec kropka, bez tłumaczeń,
    uzasadnień, dwanbia się wciągac w problemy kolegi itp. To po prostu w miarę
    sympatyczna forma przekazania polecenia służbowego. Jeżeli on ma problem -
    musisz mu dać szansę powiedzieć o tym problemie, ale jako o problemie
    ogólnym a nie dotyczącym każdego zadania z osobna. Jezeli złapiesz istotę
    tego problemu - znajdziesz metodę jego rozwiązania

> [...]
    > zatrudni
    > kolejnej osoby do mojego działu - wiem, bo nie raz prosiłem).

    źle, źle, źle. Po prostu wylicz i przekaż w postaci liczbowo-graficznej
    obecnej sytuacji przewidywany efekt ztrunienia nowego człowieka i nie bój
    się postawić sprawy jasno: albo zarządzasz i ten dział będzie szedł do
    przodu, albo pracujesz operacyjnie i niech kto inny zarządza. Jeżeli łączysz
    te dwie sprawy, powinieneś otrzymywać wynagrodzenie za dwa etaty, ale nie
    sądzę aby udało ci się obie rzeczy robić dobrze.
    Ty pozycjonujesz problem i przedstawiasz przełożonym sposób jego rozwiązania
    do zatwierdzenia. Jak są mocno dociekliwi to dajesz rozwiązanie
    alternatywne,ale w taki sposób aby wybrali tą opcję którą chcesz by była
    wybrana. Jeżeli nie chcą rozwiązać tego problemu, to najgorsze co możesz
    zrobić to powiedzieć że Ty to wszystko sam nadgonisz. Stary, jesteś
    kierownikiem i masz zarządzać. Jakbyś to rozwiązał gdybyś był absolwentem
    zarządzania bez przedmiotowej wiedzy merytorycznej? Tobie płaci się za
    optymalne zarządzanie zasobami a nie pracę nakładczą.

    >. A potem mi się dostaje po dupie od prezesostwa, bo było to
    > do zrobienia i tamto, a wykonaliśmy tylko 50% planu.

    a to już pisałem o miękkim sercu i twardym tyłku. Albo jest źle
    (hurraoptymistycznie) opracowany plan, albo nie jest na bieżąco weryfikowany
    i korygowany albo brakuje zasobów (ludzkich, finansowych, innych). Nie bój
    się mówić o problemach - od razu widać że one są. Nie możesz jednak
    narzekać. O problemach możesz mówić przełożonym ale w kontekście ich
    rozwiązania a nie tylko pokazania że są, bo to potrafi byle ciura pokładowy.
    Coś mi się wydaje że to typowy nasz pierdolniczek: układamy nierealne plany
    które są NIENARUSZALNE (wiedząc że ich nie zrealizujemy, ale szef chciał
    plan to go na razie ma), potem zbieramy się biadolimy że plan niewykonany i
    wyciągamy konsekwencje wobec pracowników, potem mamy 2/3 stanu załogi na L4
    i na koncu kierownik kończy z zawałem w wieku 30 lat

    --
    Jackare

  • 29. Data: 2008-04-29 21:21:24
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    raportu z niewykonania zadania. A nie mogłem go pisać po godzinach, bo w

    :)

    e.

  • 30. Data: 2008-04-29 21:23:55
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    > Ostatnio przytłacza mnie też ogrom obowiązków.. operacyjnych. Niestety,
    > ale w zespole mam tylko trzech pracowników ( w tym kumpla) i niekiedy

    czyli młot i kowadło są zadowolone :)

    e.