PracaGrupypl.praca.dyskusje › [press] Atmosfera w pracy ważniejsza niż pieniądze

  • 1. Data: 2008-04-27 11:34:36
    Temat: [press] Atmosfera w pracy ważniejsza niż pieniądze
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Z pozdrowieniami dla Any Usera. ;>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Atmosfera-pracy-wazn
    iejsza-niz-pieniadze-1756272.html

    Kilka cytatów:

    [...]

    Tylko tacy pracownicy, którzy czują się doceniani , są w stanie
    zrobić coś ekstra, co wykracza poza ich zwykłe obowiązki i co przyniesie
    firmie dodatkowy zysk - dodaje Monika Dawid-Sawicka, ekspertka zajmująca
    się badaniem postaw pracowniczych.

    [...]

    Najbardziej zadziwiające jest to, że choć tylko 46 proc. pracowników
    zatrudnionych u najlepszych pracodawców jest zadowolonych z pensji, to
    wcale nie chcą zmienić pracy. Z raportu wynika, że aż 3/4 z nich
    deklaruje, że musiałoby mieć naprawdę ważne powody, żeby zacząć szukać
    innego zajęcia. Natomiast w firmie, która specjalnie nie dba o
    pracowników, o zmianie pracy myśli co druga osoba.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-04-27 12:06:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Z pozdrowieniami dla Any Usera. ;>
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Atmosfera-pracy-wazn
    iejsza-niz-pieniadze-1756272.html

    To może ja dam inny cytat z tego artykułu:

    "a ekonomiści ostrzegają, że wzrost wynagrodzeń może powiększyć inflację
    i pogorszyć konkurencyjność polskich firm"

    Tak się bowiem składa, że w przypadku biznesów opartych nie na wiedzy i
    technologii, a na pracy fizycznej, względnie bardzo prostej pracy
    umysłowej, wzrost pensji prowadzi do tego, że firmie albo taki biznes
    przestaje się opłacać, albo do wzrostu cen i właśnie pogorszenia
    konkurencyjności.

    A nie wszyscy mogą pracować przy hiper technologiach. Ktoś w takim
    McDonaldzie *musi* pracować. Albo w Pizzy Hut. Albo w Tally Weill (to
    już odzieżówka). Itd.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-04-27 13:00:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 27.04.2008 Any User <u...@a...pl> napisał/a:

    [...]

    > "a ekonomiści ostrzegają, że wzrost wynagrodzeń może powiększyć inflację
    > i pogorszyć konkurencyjność polskich firm"

    Może, ale nie musi.

> [...]
    > umysłowej, wzrost pensji prowadzi do tego, że firmie albo taki biznes
    > przestaje się opłacać, albo do wzrostu cen i właśnie pogorszenia

    Z tym, że artykuł pokazuje, że mimo iż pensje nie są zadowalające, to
    jednak ludzie z firm dobrze zarządzanych *nie uciekają*. Czyli zupełne
    przeciwieństwo do prezentowanych przez Ciebie 'za mordę go i krótko
    trzymać'.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-04-27 13:05:45
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

> [...]

    "w przypadku biznesów opartych nie na wiedzy i
    technologii, a na pracy fizycznej, względnie bardzo prostej pracy

    andreas

  • 5. Data: 2008-04-27 13:29:36
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > jednak ludzie z firm dobrze zarządzanych *nie uciekają*. Czyli zupełne
    > przeciwieństwo do prezentowanych przez Ciebie 'za mordę go i krótko

    Widać absolutnie nie rozumiesz, jacy ludzie pracują w takich firmach, o
    jakich tu pisałem.

    Zapewniam Cię, że w przypadku takich ludzi wszystkie inne metody po
    prostu zawodzą. Owszem, zdarzają się wyjątki, ale są to właśnie wyjątki,
    a 90-95% załogi można zmusić do efektywnej pracy tylko i wyłącznie
    metodą "za mordę".

    I owszem, można takich ludzi nie zatrudniać, tylko że "lepsi" nie
    przyjdą do pracy za takie pieniądze. A gdyby hipotetycznie dać im więcej
    kasy, to biznes przestaje się opłacać. I kółko się zamyka.

  • 6. Data: 2008-04-27 15:00:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]

    > przyjdą do pracy za takie pieniądze. A gdyby hipotetycznie dać im więcej
    > kasy, to biznes przestaje się opłacać. I kółko się zamyka.

    Jestem w stanie całkowicie uwierzyć w to co piszesz. Z poprawką na to że
    równocześnie świadczy to tez o niekompetencji zarządzających, u których
    (co często opisywałeś) energia idzie na niepotrzebne przepychanki między
    działami, a nie na twórcze polepszenie procesu zarządzania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-04-27 16:01:22
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > innego zajęcia. Natomiast w firmie, która specjalnie nie dba o
    > pracowników, o zmianie pracy myśli co druga osoba.

    ja sie wcale nie dziwie:)
    sam sie dluuugo zastanawialem nad zmiana pracy mimo ze mozliwosci rozwoju i
    pensja nie byly super.
    ale atmosfera pracy byle swietna, nie mialem nawet specjalnie mysli rano ze
    mi sie nie chce isc do pracy:)
    poprostu cisza i spokoj, luz, fajni ludzie jednym slowiem sielanka. az sie
    chcialo tam pracowac:)

    w koncu skusila mnie praca w innej firmie, mocno zwiazana z tym czym sie
    zajmuje i za lepsza kase.
    na poczatku bylo troche gorzej, ale teraz atmosfera jest juz tez znosna i
    nie mysle o zmianie pracy poki co:)
    jak by atmosfera nadal byla srednia to bym pewnie myslal i wiele bym w tej
    firmie nie posiedzial.

    w pracy spedza sie sporo czasu wiec tez trzeba myslec o tym jak w niej jest.
    czasem lepiej odpuscic niewielka podwyzke i zostac w starej pracy gdzie jest
    mila atmosfera niz trafic do firmy gdzie sa ciagle konflikty i darcie mordy
    na pracownikow.
    niema co sobie marnowac zdrowia na prace, praca jest po to zeby zarabiac
    pieniadze na zycie a nie zycie jest dla pracy :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 8. Data: 2008-04-27 17:43:00
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    Any User pisze:

    > Widać absolutnie nie rozumiesz, jacy ludzie pracują w takich firmach, o
    > jakich tu pisałem.

    szkoda, ze ty tez, zadowolony pracownik ma wieksza wydajność a na
    produkcji wieksza wydajnosc przeklada sie na kase, natomiast
    niezadowolny zawsze zrobi tyle i chcesz i nic wiecej. Dziala to mniej
    wiecej tak ze jakis czlowiek ustala norme i nawet jezeli mozna zrobic
    wiecej to ten w twoim mniemaniu "motloch" jest na tyle inteligenty ze
    nikt sie nie wychyli bo nie jest dobrze oplacany i czy zrobi wiecej czy
    mnie dostanie tyle samo.

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT
    cennik Action do osCommerce

  • 9. Data: 2008-04-27 17:50:47
    Temat: Re: Atmosfera w pracy ważniejsza niż pieniądze
    Od: marcela <m...@o...pl>

    On 27 Kwi, 13:34, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > innego zajęcia. Natomiast w firmie, która specjalnie nie dba o
    > pracowników, o zmianie pracy myśli co druga osoba.

    Dla mnie najważniejsze są pieniądze.Pracowałam w firmie, gdzie była
    atmosfera rodzinna, dużo było mi wolno, szef do rany przyłóż ale
    niestety - małe pieniądze.
    Przeszłam do innej firmy, gdzie jest atmosfera trudna i ciężka.Szef
    właśnie - drze twarz na pracowników.Nie zniechęciło mnie to, pieniądze
    są takie o jakich kiedyś mogłam pomarzyć.
    Z konfliktami nauczyłam się żyć, rozmawiam, zarażam dobrą
    atmosferą.Szef przy mnie od pewnego czasu bardzo się zmienił - tak mi
    mówią koledzy i koleżanki, którzy znają go dłużej.
    Oczywiście przeżyłam dużo przykrości i nie raz dostałam przysłowiowego
    kopa.Większość ludzi o słabej psychice zostawili by to z płaczem,
    poddali się - ale ja nie, duże pieniądze to dla mnie główny
    wyznacznik, jestem twarda i nie ulegam emocjom

  • 10. Data: 2008-04-27 21:28:12
    Od: VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Uzytkownik Any User <u...@a...pl> raczyl wyrazic swoja opinie w

    > Widać absolutnie nie rozumiesz, jacy ludzie pracują w takich firmach,
    > o jakich tu pisałem.

    Prosze powiedz, jacy ludzie pracuja? Masz na mysli jakies zmodyfikowane
    istoty?

    > Zapewniam Cię, że w przypadku takich ludzi wszystkie inne metody po
    > prostu zawodzą.

    A jak Ty jestes traktowany przez Twojego szefa? Tez trzama Cie "za morde",
    abys wykazywal sie odpowiednimi efektami?

    Badz co badz, przyklad zawsze idzie z gory, jesli przelozony traktowalby
    Cie dobrze i odpowiednio motywowal, tym samym i Ty w podobny sposob
    odnosilbys sie do podwladnych. Wazne jest rowniez, aby w miejscu pracy byly
    jasne i scisle okreslone zasady.
    Wedlug mnie "zamordyzm" jest oznaka slabosci i nieporadnosci.

    > I owszem, można takich ludzi nie zatrudniać, tylko że "lepsi" nie
    > przyjdą do pracy za takie pieniądze. A gdyby hipotetycznie dać im
    > więcej kasy, to biznes przestaje się opłacać. I kółko się zamyka.

    Mozna przebierac ziarna, ale zawsze trafi sie na to zlote.
    System, o ktorym Ty piszesz nie ma zadnej wartosci dodanej, poniewaz nie
    inwestujac w pracownika nie rozwijasz firmy.

    --
    pozdr. VanVonVen