PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy

  • 31. Data: 2006-04-28 06:00:36
    Temat: Re: Brak pracy
    Od: Izza <i...@c...poczta.onet.pl>

    On 28 Apr 2006 01:01:07 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]

    heh, ja znam prywatna firme, w ktorej jestes w stanie poznac osobe z
    rodziny po stazu pracy w tej firmie:) przy czym byl wyjatek, ze jedna
    kobita wyleciala, ale dlatego, ze byla tylko rodzina prezesa, a nie "szarej
    eminencji" :)

    --
    Izza

  • 32. Data: 2006-04-28 06:22:27
    Od: "kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Już może bajek nie opowiadaj. Jak 30 lat temu w Polsce było dla ciebie
    > lepiej to raczej " go East"
    > Każdy mamrocze coś o wyjazdach, wierząc w mityczne przepowiednie o szybkim
    > zysku. Za darmo nic nie ma , a ilu wrócił z długami tych się policzyć
    > chyba
    > już nie da.

    Ale Polska i Polacy nie są "skazani" na sukces. Dogonić Europę będzie nam
    ciężko. Bo przecież oni też nie stoją w miejscu. A oglądając co dziennie TV
    to jakoś nie widać wielkich szans. No może Ziobro - coś usiłuje zmienić ;-)

    Pozdr
    Kriss

  • 33. Data: 2006-04-28 06:29:32
    Od: "mydebugger50" <d...@h...com>

    Moim skromnym zdaniem powodow jest conajmniej kilkadziesiat ale
    najwazniejsze ( powody ) to:

    1. Brak praktyk podczas studiow ( absolwenci nie maja pojecia, jak
    poruszac sie w aktualnej rzeczywistosci ).
    5, 6 lat studiow ( czesto pewnego rodzaju przedluzenie dziecinstwa )
    powoduje, ze "zderzenie" z realiami jest wyjatkowo brutalne.

    2. Brak specjalnego rzadowego programu ( ulg podatkowych )
    wspierajacego zatrudnienie absolwentow. W nowej pracy ( pierwszej) ,
    okres adaptacji zawodowej to minimum rok. Prosze obejrzec dowolny
    portal solidnej firmy - prace dla absolwentow to zwykle odrebny dzial.

    3. Pewnego rodzaju " wygodnictwo " pracodawcow ( wniosek z wlasnych
    doswiadczen ),
    Jaki jest sens zatrudniania kogos calkiem nowego, ktoremu trzeba
    poswiecac sporo czasu i energii o ile jest mozliwosc zatrudnienia
    doswiadczonego pracownika ?

    4. Bariery administracyjne - na pewnego rodzaju stanowiska wymagana
    jest praktyka
    zawodowa n.p. min. 2, 5, 10 lat.

    W sumie o ile firma ( typu " kogucik " - niestety takich jest bardzo
    duzo ) nie prowadzi polityki " dlugoletniej " a zawiazuje sie tylko do
    wykonania pojedynczego projektu ( i musi jeszcze na tym zarobic )
    absolwenci nie maja szans.

    Pozdrowienia

  • 34. Data: 2006-04-28 11:29:56
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 28 Apr 2006 08:22:27 +0200, użyszkodnik "kriss"
    <k...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > to jakoś nie widać wielkich szans. No może Ziobro - coś usiłuje zmienić ;-)

    ta, ostatnio ziobro wymyśliło więcej etatów dla komorników :>

    ---
    futszaK
    Biorąc pod uwage obecny stan polskiego spoleczeństwa to bycie
    wrzodem na jego dupie to najmądrzejsza rzecz jaką można zrobić.
    (c)dushowap

  • 35. Data: 2006-04-28 13:26:58
    Od: "kriss" <k...@p...onet.pl>

    > ta, ostatnio ziobro wymyśliło więcej etatów dla komorników :>

    No to co ? policjant, strażak,... adwokat - prawnik jeśli potrzeba więcej to
    co w tym dziwnego ?

    Kriss

  • 36. Data: 2006-04-28 17:43:56
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    > W wiadomości <news:e2s5o1$u4h$1@news.onet.pl>

    > 1.) co masz na myśli pisząc - firma państwowa?
    > 2.) czym jest spółka jeśli nie firmą prywatną kilku osób?

    Państwowa - taka w większości z kapitałem państwowym.
    spólka- są spółki pańswowe i spólki prywatne i mieszane też mogą być. Mój
    ojciec pracuje np. w zakładzie który nazywa się spółką bo skarb państwa
    "spółkuje" z urzędem miasta ...
    W większości zatrudnianie "swoich" wysępuje w każdych molochach którzy
    "spólkują" z państwem - przykład Telekomuna. Choć znam z własnych
    doświadczeń poszukiwania pracy że nawet w więksdzych prywatnych firmach w
    których zarządza dyrektor czy prezes a nie właściciel często na rekrutacji
    są dwie listy: ta oficjalna i ta nie oficjalna z tymi którzy mają być
    przyjęci. Jak dasz głowe że jesteś pewien że to nier możliwe żeby było w
    Polsce to uznam że jesteś z kosmosu ...

  • 37. Data: 2006-04-28 17:46:00
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Każdy wie że mowa tu o firmach państwowych albo spółkach.

    > Masz racje. Przecież każdy wie, że w Polsce prywatnych firm jest jak na
    > lekarstwo i dlatego przez brak znajomości prawdziwi fachowcy nie mogą
    dostać
    > pracy :)
    >
    > A pisząc poważnie to jak ci takie narzekanie pomaga w samoocenie to
    narzekaj
    > dalej, ale nie oczekuj, że ci to w "dostaniu roboty" pomoże.

    Ty nie narzekaj tylko idź poszukaj. Sam szukałem i wiem jak jest, powiem
    więcej sam miałem mieć prace załatwioną i wszystko by grało gdyby nie
    odgórne zarządzenie żeby nie przyjmować studentów.

  • 38. Data: 2006-04-28 18:20:30
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sam szukałem i wiem jak jest, powiem więcej sam miałem mieć prace załatwioną i
    wszystko by grało gdyby nie odgórne zarządzenie żeby nie przyjmować studentów.

    Nie wstydzisz sie przyznawać do tego, że nic przydatnego dobrze nie umiesz i
    musisz tylko na znajomości liczyć?

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 39. Data: 2006-04-28 20:37:04
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CZYŚCIWO" <czysciwo@@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    studentów.

    > Nie wstydzisz sie przyznawać do tego, że nic przydatnego dobrze nie umiesz

    Nie wstydze się powiedzieć że normalnie zapieprzam za 700 zł, po znajomości
    za jazde na wózku miabym 1100 ...

  • 40. Data: 2006-04-29 10:32:47
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > Nie wstydze się powiedzieć że normalnie zapieprzam za 700 zł, po znajomości
    > za jazde na wózku miabym 1100 ...

    On napisał dokładnie to samo, tylko innymi słowami. :)
    Wybacz, ale jak pracownik coś przydatnego umie i jest coś wart, to mu się
    nie płaci 700 zł za 'zapieprzanie'.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl