PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy

  • 51. Data: 2006-05-01 14:09:37
    Temat: Re: Brak pracy
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    camel napisał(a):

    > :) O słodka naiwności... Polacy, będący właścicielami państwowych firm,
    > też podziewali się, że "Polska będzie rosła w siłę..." Jaki wpływ ma
    > rozproszony akcjonariat na działania zarządu?

    A musi mieć jakiś wpływ inny niż 'pójdę sobie ze swoimi pieniędzmi tam gdzie
    zarobię'?

    > Obstawiasz "to drugie"? OK. Haczyk w tym, żebyś udowodnił, że to
    > *norma*.

    Działanie na szkodę spółki jest o ile wiem karalne, a Ty zdaje się wysunąłeś
    tezę że tak robi co najmniej znakomita większość zarządów. To miej tą odwagę
    to udowodnić jakoś może, co? :> Ja póki co, pozwolę sobie żyć w
    przeświadczeniu że normą jest przestrzeganie prawa.

    > Natomiast dykusja dla mnie to nie gra, którą się wygrywa lub
    > nie. To wymiana poglądów. Do mnie poglądy innych niekiedy trafiają,
    > potwierdzają je fakty i zaczynam wiedzieć więcej, lepiej się
    > orientować. Też tak postępuj.

    Ależ ja tak postępuje. Ale nie w momencie, gdy ktoś generalizuje.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 52. Data: 2006-05-02 00:08:39
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    camel wrote:

    > :) O słodka naiwności... Polacy, będący właścicielami państwowych firm,
    > też podziewali się, że "Polska będzie rosła w siłę..." Jaki wpływ ma
    > rozproszony akcjonariat na działania zarządu?

    A czy owi Polacy mogli swoj kawalek majatku narodowego sprzedac?
    Jak jakiejs wlasnosci nie wolno sprzedac, to nie jest to zadna wlasnosc.
    Nie wciskaj wiec, ze za czasow, gdy Polska miala "rosnac w sile", a
    ludzie "zyc dostatniej" ktokolwiek ze zwyczajnych obywateli byl
    rzeczywistym wlascicielem jakiejs czesci majatku narodowego.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii

  • 53. Data: 2006-05-02 20:40:26
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 28 Apr 2006 15:26:58 +0200, użyszkodnik "kriss"
    <k...@p...onet.pl> napisał:

    > No to co ? policjant, strażak,... adwokat - prawnik jeśli potrzeba więcej to
    > co w tym dziwnego ?

    komornicy nic nie produkują a jedynie przekładają papierki

    --
    futszaK
    Biorąc pod uwage obecny stan polskiego spoleczeństwa to bycie

  • 54. Data: 2006-05-02 21:03:54
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-05-02 02:08:39 +0200, Immona <c...@n...gmailu> said:

> [...]
    > ludzie "zyc dostatniej" ktokolwiek ze zwyczajnych obywateli byl
    > rzeczywistym wlascicielem jakiejs czesci majatku narodowego.

    NIgdzie tak nie twierdzę, a Ty nie rozumiesz tekstów pisanych. No
    dobrze, nie generalizujmy. Nie zrozumiałaś tego jednego...

    camel[OT]

  • 55. Data: 2006-05-02 21:07:26
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-05-01 16:09:37 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> said:
    (...)

    > Działanie na szkodę spółki jest o ile wiem karalne, a Ty zdaje się
    > wysunąłeś tezę że tak robi co najmniej znakomita większość zarządów. To
    > miej tą odwagę to udowodnić jakoś może, co? :>

    Gdzie ci się tu odwaga zaplątała? W jakim celu? I przypominam: nadal mi
    nie udowodniłeś, że nie mam racji. Panie gołosłowny.

    > Ja póki co, pozwolę sobie żyć w
    > przeświadczeniu że normą jest przestrzeganie prawa.

    No comments :)))

    > Ależ ja tak postępuje. Ale nie w momencie, gdy ktoś generalizuje.

    Serio? Ale masz jakieś przykłady? :) Choć jeden.

    camel[OT]

  • 56. Data: 2006-05-03 01:31:08
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    camel wrote:

    > NIgdzie tak nie twierdzę, a Ty nie rozumiesz tekstów pisanych. No
    > dobrze, nie generalizujmy. Nie zrozumiałaś tego jednego...

    To mi wyjasnij, czego nie zrozumialam.
    Twierdzisz, ze zbyt rozproszony akcjonariat czyni firme "ziemia niczyja"
    i kontrola tego, co sie w niej dzieje, jest wtedy slaba.
    Tak sie moze dziac w specyficznym przypadku - rozproszenia tego
    akcjonariatu miedzy ludzi, ktorzy nie znaja sie na rzeczy i dla ktorych
    ich czesc akcjonariatu jest za mala, zeby inwestowac czas i
    zainteresowanie w wysokosc zyskow z tego. Jakbym dostala w prezencie
    jedna akcje o wartosci 10 zl jakiegos molocha, nie majac mozliwosci
    nabycia wiecej, to albo bym sprzedala, albo - nie mogac sprzedac -
    olalabym to, bo nawet jakbym mogla na tym zarobic w ciagu roku drugie 10
    zl, to za malo, zeby sie chcialo lazic na zebrania akcjonariuszy i
    wnikac w to, co sie dzieje - i tak nie majac na to zbytniego wplywu.
    W rzeczywistosci dokonuje sie koncentracja akcji i prawie zawsze jeden
    podmiot ma albo pakiet wiekszosciowy, albo pakiet na tyle duzy, ze ma
    powod zywo sie interesowac tym, co sie dzieje w firmie.

    I.