PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy

  • 41. Data: 2006-04-29 10:34:29
    Temat: Re: Brak pracy
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > "spólkują" z państwem - przykład Telekomuna. Choć znam z własnych
    > doświadczeń poszukiwania pracy że nawet w więksdzych prywatnych firmach w
    > których zarządza dyrektor czy prezes a nie właściciel często na rekrutacji
    > są dwie listy: ta oficjalna i ta nie oficjalna z tymi którzy mają być
    > przyjęci. Jak dasz głowe że jesteś pewien że to nier możliwe żeby było w
    > Polsce to uznam że jesteś z kosmosu ...

    Możliwe to jest dużo rzeczy. Ale tłumaczenie bezrobocia i własnych
    niepowodzeń niejako ,,powszechnym'' zatrudnianiem poprzez znajomości i
    tłumaczenie, że tylko poprzez takowe można znaleźć dobrą pracę, to już
    jest naginanie rzeczywistości do własnych wyobrażeń. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2006-04-29 15:04:17
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > On napisał dokładnie to samo, tylko innymi słowami. :)
    > Wybacz, ale jak pracownik coś przydatnego umie i jest coś wart, to mu się
    > nie płaci 700 zł za 'zapieprzanie'.

    Zaraz ci Kira napisze że po co ma płacić więcej skoro za więcej nic więcej
    nie dostanie.

  • 43. Data: 2006-04-29 16:50:03
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > Zaraz ci Kira napisze że po co ma płacić więcej skoro za więcej nic więcej
    > nie dostanie.

    Jeżeli marzeniem dla Ciebie jest cyt. 'jazda na wózku', to całkiem to
    prawdopodobne. Jeżeli jednak mówimy o cokolwiek bardziej wyszukanej pracy,
    która opiera się na nowych technologiach, dobrej ich znajomości oraz
    na częstym używaniu szarych komórek, to takiemu pracownikowi się płaci
    więcej (dużo) przede wszystkim dlatego żeby miał możliwość się rozwijać
    dalej w danym kierunku i żeby miał ku temu motywację. A potem dodatkowo
    jeszcze po to by nie kusiło go by zmienić firmę na taką, która oferuje
    lepsze warunki.

    Oczywiście _są_ przedsiębiorstwa, które takiego mechanizmu nie rozumieją,
    ale takowe zazwyczaj wolny rynek weryfikuje. Prędzej czy później.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2006-04-30 04:48:33
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Jeżeli marzeniem dla Ciebie jest cyt. 'jazda na wózku', to całkiem to
    > prawdopodobne.
    Studiuje i biore każdą pracę bo mnie wku... chodzenie do UP. Zresztą
    siedzenie w domu to strata czasu.

    ....żeby miał możliwość się rozwijać
    > dalej w danym kierunku i żeby miał ku temu motywację. A potem dodatkowo
    > jeszcze po to by nie kusiło go by zmienić firmę na taką, która oferuje
    > lepsze warunki.

    Nie będe się już kłócił z Tobą - wiesz lepiej i już. Tylko na pytanie skąd
    tylu inżynierów za 800 zł dojdziemy do tego, że żeby inż zarabiał więcej
    musi podbijać kosmos.

  • 45. Data: 2006-04-30 12:34:12
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > Studiuje i biore każdą pracę bo mnie wku... chodzenie do UP. Zresztą
    > siedzenie w domu to strata czasu.

    No patrz. Też jestem studentem. A dobrą pracę mam. Bez chodzenia do UP.

    [...]

    > Nie będe się już kłócił z Tobą - wiesz lepiej i już. Tylko na pytanie skąd
    > tylu inżynierów za 800 zł dojdziemy do tego, że żeby inż zarabiał więcej
    > musi podbijać kosmos.

    Już w innym wątku wyjaśniałem, że w mojej opinii tytuł sam w sobie jest nic
    nie wart. Więc niemalże pewien jestem, że te pęczki inżynierów zarabiających
    te 800 zł, to robią to na własne życzenie. Może nie bezpośrednie, ale jest
    to konsekwencja ich działań w przeszłości.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 46. Data: 2006-04-30 16:33:48
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-04-28 01:01:07 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> said:

    > W firmach prywatnych, nastawionych na zysk? Bardzo rzadko. A Ty byś
    > znajomemu fundował wypłatę, wiedząc że przyniesie Ci straty? Hm?

    To się odnosi tylko do warsztatu szewca. Większe firmy są
    kapitalistyczne z nazwy i podobnie niczyje jak niegdyś socjalistyczne
    zakłady - w treści. Czyja jest firma należąca do tysiąca akcjonariuszy
    w tym do takich, których właścicielami są jeszcze inni akcjonariusze
    (np. fundusze emerytalne) i czym się różni od socjalistycznej "wspólnej
    czyli niczyjej"? W tych firmach też kwitnie nepotyzm i partykularne
    interesiki a management przekręca aż miło (patrz Enron, a co jeszcze
    pod wodą?). N ie wierz we wszystko, co opowiadają w tiwi.

    camel[OT]

  • 47. Data: 2006-04-30 18:07:02
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    camel napisał(a):

> [...]
    > a management przekręca aż miło (patrz Enron, a co jeszcze pod wodą?). N
    > ie wierz we wszystko, co opowiadają w tiwi.
    To, że w jakiejś firmie dzieją się głośne przekręty, nie oznacza, że
    dzieje się tak w każdej firmie. Gierki personalne - to na pewno. Ale
    trudno podejrzewać, że każda firma traktowana jest jak niczyja. O
    działach audytu wewnętrznego zapewne słyszałeś(aś)?

    pozdr.
    m.

  • 48. Data: 2006-04-30 22:35:57
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    camel napisał(a):

> [...]
    > w tym do takich, których właścicielami są jeszcze inni akcjonariusze
    > (np. fundusze emerytalne) i czym się różni od socjalistycznej "wspólnej

    Tych akcjonariuszy. Oni się spodziewają zysków, a nie strat.

    > W tych firmach też kwitnie nepotyzm i partykularne interesiki
    > a management przekręca aż miło (patrz Enron, a co jeszcze pod wodą?).
    > N ie wierz we wszystko, co opowiadają w tiwi.

    Czy ktoś Ci kiedyś powiedział, że generalizowanie jest najprostszym sposobem
    na przegranie jakiejkolwiek dyskusji? Owszem *są* takie firmy. Haczyk jednak
    tkwi w tym, żebyś udowodnił, że to *norma*, a nie że to są wyjątki. Bo ja
    jednak obstawiam że bardziej to drugie. A tiwi nie oglądam, więc nie mam za
    bardzo w co wierzyć.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2006-05-01 13:55:38
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-05-01 00:35:57 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> said:

    > Tych akcjonariuszy. Oni się spodziewają zysków, a nie strat.

    :) O słodka naiwności... Polacy, będący właścicielami państwowych firm,
    też podziewali się, że "Polska będzie rosła w siłę..." Jaki wpływ ma
    rozproszony akcjonariat na działania zarządu?

> [...]
    > jednak obstawiam że bardziej to drugie. A tiwi nie oglądam, więc nie mam za

    Obstawiasz "to drugie"? OK. Haczyk w tym, żebyś udowodnił, że to
    *norma*. Natomiast dykusja dla mnie to nie gra, którą się wygrywa lub
    nie. To wymiana poglądów. Do mnie poglądy innych niekiedy trafiają,
    potwierdzają je fakty i zaczynam wiedzieć więcej, lepiej się
    orientować. Też tak postępuj.

    camel[OT]

  • 50. Data: 2006-05-01 13:57:08
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-04-30 20:07:02 +0200, Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> said:

> [...]
    > trudno podejrzewać, że każda firma traktowana jest jak niczyja. O
    > działach audytu wewnętrznego zapewne słyszałeś(aś)?

    No taaak, audyt wewnętrzny - lek na całe zło :) Może nie trzeba było
    rozwalać poprzedniego ustroju tylko wprowadzić działy audytu? A może
    nawet coś lepszego? Inspekcje robotniczo-chłopskie lub komisje sejmowe?

    camel[OT]