PracaGrupypl.praca.dyskusje › Błękitna koszula na rozmowie kwalifikacyjnej?

  • 1. Data: 2007-11-22 08:54:23
    Temat: Błękitna koszula na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Nie lubię sztampy, ogółem nie przepadam za garniturami, ale wg tego co
    kiedyś tu przeczytałem tenże strój jest raczej obowiązkowy na rozmowie
    kwalifikacyjnej dla ludzi z IT.

    Biała koszula strasznie mi się przejadła, mam jeszcze bordową ale coś mi
    podpowiada, że nie będzie pasować na taką okazję ;] Ale błękit (znaczy
    ciemny niebieski po męsku opisując)?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2007-11-22 09:13:37
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    On 22 Lis, 09:54, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie lubię sztampy, ogółem nie przepadam za garniturami, ale wg tego co
    > kiedyś tu przeczytałem tenże strój jest raczej obowiązkowy na rozmowie
    > kwalifikacyjnej dla ludzi z IT.

    hę? w "IT" liczy sie to co masz w glowie.

  • 3. Data: 2007-11-22 09:14:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Kapsel pisze:
> [...]
    >
    > Biała koszula strasznie mi się przejadła, mam jeszcze bordową ale coś mi
    > podpowiada, że nie będzie pasować na taką okazję ;] Ale błękit (znaczy

    W branży IT - zależnie od firmy, ale nie jest konieczny garnitur nawet
    na rozmowie kwalifikacyjnej. Jednak, jeśli nie wiemy tego na pewno -
    lepiej założyć niż nie. Co do koszuli, to ważne, by nie była "zbyt
    imprezowa", reszta, to już kwestia indywidualnego doboru. W każdym bądź
    razie biała nie musi być.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2007-11-22 09:17:02
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Biała koszula strasznie mi się przejadła, mam jeszcze bordową ale coś mi
    > podpowiada, że nie będzie pasować na taką okazję ;] Ale błękit (znaczy

    pisz po ludzku - #007FFF :)

    stroj zalezy od stanowiska. Jesli aplikujesz na stanowisko np
    (project) managera, to konwencjonalny oficjalny stroj jest konieczny.
    Jesli zas na programiste lub administratora, to w normalnej firmie
    oficjalny stroj wzbudzi pewna nieufnosc. Lepszy jest przyzwoity casual
    - np przyzwoite ciemne dzinsy i polo/przyzwoity swetr czy t-shirt.
    Chyba, ze to rzeczywiscie wielka miedzynarodowa korporacja "trzymajaca
    standardy", ale wtedy zastanow sie, czy rzeczywiscie chcesz
    przychodzic codziennie do pracy w garniturze.

    Btw - do mojej obecnej firmy przyszedlem na rozmowe kwalifikacyjna (z
    prezesem) w krotkich spodenkach, t-shircie i z dyndajacymi sluchawkami
    - ale coz, jechalem prosto z dotychczasowej pracy.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2007-11-22 10:04:58
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Generalnie niezły pomysł z tym błękitnym.

    Jeśli nie przesadzisz i ubierzesz się odpowiednio do zajmowanego stanowiska, to
    niebieski kolor jest dobrym wyborem.

    Niebieski jest bardzo pozytywnie odbierany przez ludzi. Dlatego tak często jest
    wybierany do manipulacji. Nie bez powodu dobrze prowadzone partie mają zwykle
    niebieskie logo, politycy często chodzą w niebieskich koszulach. Podczas wieców
    wyborczych niebieskość i granat aż razi i kłuje w oczy. Zauważ też w reklamach.
    Szczególnie tych z małymi dziećmi - dzieci zwykle są prezentowane na
    jasno-niebieskim tle, co ponoć ma wpływać na pozytywne kojarzenie reklamowanego
    produktu przez matki.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 6. Data: 2007-11-22 11:34:14
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    >
    > Biała koszula strasznie mi się przejadła, mam jeszcze bordową ale coś mi
    > podpowiada, że nie będzie pasować na taką okazję ;] Ale błękit (znaczy

    Ja sugeruję jasno-niebieską.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2007-11-22 11:38:30
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Jesli zas na programiste lub administratora, to w normalnej firmie
    > oficjalny stroj wzbudzi pewna nieufnosc. Lepszy jest przyzwoity casual
    > - np przyzwoite ciemne dzinsy i polo/przyzwoity swetr czy t-shirt.

    Bzdura. Nie wyobrażam sobie, aby programista przyszedł do mnie bez
    garnituru. Tzn. wyobrażam sobie - nawet jeden kiedyś przyszedł - ale
    efekt będzie (i był) wiadomy.

    Tak samo nie wyobrażają sobie inni kierownicy, w tym m.in. moi przełożeni.

    Ale muszę przyznać, że znam jedną firmę, gdzie to by mogło przejść.

    > Btw - do mojej obecnej firmy przyszedlem na rozmowe kwalifikacyjna (z
    > prezesem) w krotkich spodenkach, t-shircie i z dyndajacymi sluchawkami
    > - ale coz, jechalem prosto z dotychczasowej pracy.

    Ja też tak załapałem moją pierwszą pracę (pierwszą pomijając jednorazowe
    dzieła) - krótkie spodenki, t-shirt przeciwpotowy, a spotkanie odbywało
    się w McDonaldzie. Tyle, że to była praca za 1000 brutto.

  • 8. Data: 2007-11-22 12:47:50
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 22 Lis, 12:38, Any User <u...@a...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Tak samo nie wyobrażają sobie inni kierownicy, w tym m.in. moi przełożeni.
    >
    > Ale muszę przyznać, że znam jedną firmę, gdzie to by mogło przejść.

    Nie generalizuj, z laski swojej. Sa rozne firmy - te bardziej kumate i
    z wiekszym glodem na specjalistow juz jakis czas temu wpadly na
    pomysl, ze luzna atmosfera pracy (lacznie ze zwracaniem sie per Ty do
    wszystkich, lacznie z prezesem), elastyczne godziny, angielski,
    koszykowka czy basen w godzinach pracy, latwiej przyciagna potrzebnych
    a rzadkich specjalistow. Firmy z roznych branz, lacznie z branza
    finansowa i bankowa, warto dodac. Na rozmowy kwalifikacyjne w takich
    firmach przychodza zreszta "merytoryczni", ubrani w podobny stroj jak
    rekomenduje.

    Oczywiscie, najpierw trzeba miec rozeznanie, jakie zwyczaje panuja w
    firmie, do ktorej sie aplikuje, ale to zaznaczylem w poprzednim
    poscie.

    Skadinad, jesli czujesz, ze przedstawiasz soba duza wartosc rynkowa i
    nie masz problemu ze znalezieniem nowej pracy, to nie musisz
    podbudowywac sie opakowaniem = garniturem. Schludny acz znacznie
    bardziej nieformalny ubior bedzie w takiej sytuacji odpowiedni - co
    wiecej - przesle odpowiedni - jestem cenny i to wam powinno zalezec na
    mnie.

    Przy okazji - zrobilem szybka sonde wsrod znajomych z roznych branz
    (acz specjalnosc IT) - okazalo sie, ze wiekszosc ostatnio chodzi(la) w
    podobnych strojach. I nie mieli problemow ze zmiana pracy.

    > Ja też tak załapałem moją pierwszą pracę (pierwszą pomijając jednorazowe
    > dzieła) - krótkie spodenki, t-shirt przeciwpotowy, a spotkanie odbywało
    > się w McDonaldzie. Tyle, że to była praca za 1000 brutto.

    dla mnie to 10 praca i za wielokrotnie wiecej.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2007-11-22 12:55:54
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > finansowa i bankowa, warto dodac. Na rozmowy kwalifikacyjne w takich
    > firmach przychodza zreszta "merytoryczni", ubrani w podobny stroj jak

    W większości firm, w których pracowałem, tak mniej więcej było -
    zwracanie się per Ty chyba wszędzie, reszta lepiej lub gorzej. Ale przy
    pierwszej rozmowie wszędzie obowiązywał garnitur - m.in. jako element
    szacunku wobec rozmówcy.

> [...]
    > bardziej nieformalny ubior bedzie w takiej sytuacji odpowiedni - co
    > wiecej - przesle odpowiedni - jestem cenny i to wam powinno zalezec na

    A to fakt - jak ktoś jest mega-specjalistą, to co innego. Ale przy
    rekrutacji szeregowego pracownika, trudno mówić o jego dużej wartości
    rynkowej.

  • 10. Data: 2007-11-22 17:01:54
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Kapsel wrote:

    > Nie lubię sztampy, ogółem nie przepadam za garniturami, ale wg tego co
    > kiedyś tu przeczytałem tenże strój jest raczej obowiązkowy na rozmowie
    > kwalifikacyjnej dla ludzi z IT.

    jesli na tym stanowisku siedzi sie w pomieszczeniu do ktorego nikt
    nie zaglada i przy tym nie wychodzi sie stamtad na widok innych
    ludzi, a juz napewno nie ma sytuacji w ktorych reprezentuje sie
    firme to mozesz isc w czym chcesz, byle nie bylo brudne i wymiete

    jezeli jest inaczej, czyli na tym stanowisku choc troche
    od czasu do czasu istotny jest Twoj wizerunek to lepiej
    zadbac o niego i wytrzymac rozmowe wygladajac reprezentatywnie