PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badania przy przyjeciu

  • 1. Data: 2007-11-21 17:19:38
    Temat: Badania przy przyjeciu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Witam,
    czy przyjmując nowego pracownika muszę go wysłać na badania wstępne,
    jeśli posiada on aktualne orzeczenie lekarskie (robione u poprzedniego
    pracodawcy)?

    Z jednej strony art 229 par 4 KP:

    nie mogę dopuścić do pracy pracownika bez aktualnego orzeczenia lekarskiego
    stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku,

    ale jeśli stanowisko jest prawie identyczne i orzeczenie jest ważne, to co?
    Mogę go dopuścić, bo ma ważne orzeczenie?

    Czy ważniejszy jest wtedy art 229 par 1 z którego wynika, że osoby
    przyjmowane do pracy
    podlegają badaniom wstępnym?

    Z Rozporządzenia (tego w sprawie badań DU 69/96 poz 332)
    też nie wynika, że nie można się podeprzeć orzeczeniem
    aktualnym (i adekwatnym do stanowiska), ale nie wykonanym
    konkretnie dla aktualnego pracodawcy.

  • 2. Data: 2007-11-21 19:18:17
    Temat: Re: Badania przy przyjeciu
    Od: "news.onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > czy przyjmując nowego pracownika muszę go wysłać na badania wstępne,
    > jeśli posiada on aktualne orzeczenie lekarskie (robione u poprzedniego
    > pracodawcy)?

    TAK

  • 3. Data: 2007-11-22 23:57:26
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > Witam,
    > czy przyjmując nowego pracownika muszę go wysłać na badania wstępne,
    > jeśli posiada on aktualne orzeczenie lekarskie (robione u poprzedniego
    > pracodawcy)?

    Tak musisz go skierować.
    Nawet jeżeli pracownik zrobił badania dzień wcześniej na dokładnie takie
    samo stanowisko tyle tylko że u innego pracodawcy.
    --
    Jackare