PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedronka w TVN

  • 61. Data: 2004-05-02 21:00:10
    Temat: Re: Biedronka w TVN
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-04-19 13:53, Użytkownik Mikers napisał:

    > Biedronka to również koszmar dla dostawców towarów
    > małe polskie firmy nie są w stanie walczyć z molochem o swoje
    > Biedronka znana jest z tego że jak trzeba to będą się sądzić latami...
    > znam przypadek sprawy ciągnącej się od 4-lat - ZGROZA !
    > i co z tego że dostawca wygra skoro przez cały czas złodzieje obracali
    > jego pieniędzmi

    Rozumiem, że inne sieci są cudowne i płacą przed terminem? hahahah

    > i jeszcze jedno teraz w Polsce jest 500 - 600 sklepów "B"
    > a za 2 lata ma ich być ok 1200 ...
    > cóż za cudowny management tam siedzi
    > teraz jasno widać skąd pośrednio jest finansowany "rozwój" sieci

    Hmm.. Parę lat temu Jeronimo miało oprócz biedronek hipery Jumbo oraz
    cash&carry - EuroCash. Dziś ma tylko biedronki, a hipery i hurtownie
    sprzedali. Zgodnie z Twoją teorią, gdyby nie płacili dostawcom to i
    Jumbo i Eurocahs powinny być dodatkową żyłą złota.

  • 62. Data: 2004-05-02 21:02:50
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-04-19 12:49, Użytkownik Jerzy Dusk napisał:

    > Od dawna podejrzewam, że przez superniskie ceny ktoś musi cierpieć,
    to nie
    > perpetuum mobile.

    Jeżeli wyprodukowanie butelki wody mineralne kosztuje 0.50 zł, zaś
    koszty marketingu to 1 zł co daje ok 2 zł "na półce", to pewnie- cierpią
    agencje marketingowe. Bo woda może o wiele mniej.... A marketing robi
    się sam przez niską cenę.

  • 63. Data: 2004-05-02 21:08:34
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    > No to juz jest szczyt glupoty cos tu napisal. Rola radia, prasy i TV(N tez)
    > jest naglasnianie takich spraw. Powinies jeszce napisac, ze lekarze sie
    > narazili TVN'owi, biegli sadowi, prokuratorzy i inni tacy. Chlopie schowaj
    > sie pod najblizszy kamien i nie wylaz spod niego przez co najmniej sto lat.

    Hm... to dlaczego o Tesco na Stalowej w Warszawie TVN nie zrobiła
    programu???

  • 64. Data: 2004-05-02 21:19:41
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-04-20 01:18, Użytkownik macth napisał:
    [...]
    > naprawić. Swego czasu był nawet w Chipie artykuł o komputerach z
    > hipermarketu i był tam pokazany serwis Optimusa, który na wiszącej na
    > ścianie przy ladzie kartce tłumaczył dlaczego pomimo nalepki Optimus na
    > komputerze, urządzenie to nie jest komputerem Optimusa.
    > http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_21067.h
    tml
    > Jest to dla mnie o tyle dziwne, że przecież firmy zdobywają renomę i
    > jakąś markę na rynku, a oferując pod swoją marką towar słabszy
    > jakościowo szkodzą tej marce. Sytuacja ta dotyczy praktycznie każdego
    > rodzaju produktu...

    Nie nie nie nie.... Widzisz..tu złapałeś się na "haczyk" tego serwisu.
    Komputery optimusa sprzedawane w hiperach nie odbiegały w ŻADEN
    NEGATYWNY sposób od jakości tych sprzedawanych w salonach.
    Nalepka o której piszesz to był przykład hm... chwytania się za brzytwę
    (żeby nie nazwać tego dosadniej).
    I do czego doprowadziły te saloniki optimusa? Do tego, że teraz optimus
    sprzedaje jeszcze taniej kompy do hiperów, pod inną marką, ale i tak na
    pudle jest że to optimus. I co? Myślisz, że przeciętny kowalski nie kupuje?

  • 65. Data: 2004-05-02 21:27:23
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    > ...oczywiście Ty jako pełnowartościowy mężczyzna potrafisz ocenić
    > ilość sił włożonych przez pełnowartościową kobietę do
    > przewiezienia paleciaka z punktu A do punktu B. I zapewne wiesz, że
    > kosztuje to tyle samo wysiłku. W końcu kobiece rekordy w podnoszeniu
    > ciężarów nie różnią się od męskich...

    Zgodnie z prawami fizyki siły (wysiłku) wymaga tylko wprowadzenie w
    ruch/wyhamowanie palety. I to się sprawdza - zapewne dymałeś kiedyś z
    2-3 tonową paletą - więc wiesz. Fakt, że trzeba się zaprzeć żeby ruszyć,
    ale to chwila.
    A zupełną inną sprawą jest rozładowanie takiej palety. Bo nawet ja -
    rosły, sflaczały ;-) facet spociłem się i nakląłem przerzucając paletę
    soli. I tu nie zazdroszczę nikomu.

  • 66. Data: 2004-05-02 21:29:33
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-04-20 13:00, Użytkownik Piotr napisał:

    > [...] towary
    > to pozornie tani szajs,

    Czyli w rzeczywistości drogi towar wysokiego gatunku??? ;-)

  • 67. Data: 2004-05-02 21:32:38
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-04-20 16:18, Użytkownik Mariusz Jankowicz napisał:

    > Hmm, ale z czym ostroznie? To ze media nawzajem sie inspiruja to zadna
    > nowosc nie bardzo chwytam o co Ci chodzi?

    Kolega sugeruje, że NIEMIECKI Axel Springer przygotowywuje grunt
    NIEMIECKIEMU Aldi'kowi
    do wejscia na polski rynek.

  • 68. Data: 2004-05-02 21:39:16
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-05-02 23:02, Użytkownik neco napisał:

    > Jeżeli wyprodukowanie butelki wody mineralne kosztuje 0.50 zł, zaś
    > koszty marketingu to 1 zł co daje ok 2 zł "na półce", to pewnie- cierpią
    > agencje marketingowe
    (miałem na myśli wody markowe)
    > Bo woda może o wiele mniej....
    (tu miałem na myśli wody pod własną marką)

  • 69. Data: 2004-05-04 00:34:19
    Od: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>

    On Sun, 02 May 2004 23:19:41 +0200, neco wrote:

> [...]
    > Komputery optimusa sprzedawane w hiperach nie odbiegały w ŻADEN
    > NEGATYWNY sposób od jakości tych sprzedawanych w salonach.

    ...taaaa... weź pod uwagę, że oba komputery mogą mieć niby ten sam
    procesor. Tyle tylko, że w hipermarkecie jest w technologii 0,15 mikrona
    a w salonie w technologii 0,13 mikrona. Różnica niby niewielka, ale nie
    jest to już ten sam procesor. Oprócz tego komputery sprzedawane w
    hipermarketach, to ,,cuda'' których się już raczej nie rozbuduje, bo
    już nie ma normalnie w sprzedaży takich kart rozszerzeń...

    ...a jeśli chodzi o ścisłość, to sytuacja taka ma miejsce praktycznie
    przy każdym produkcie z hipermarketu. Hipermarkety dostają towar
    bezpośrednio od producenta i niestety ten towar różni się troszeczkę
    od towaru kupionego w sklepie. Przy spożywce masz różnice w smaku, przy
    ubraniach na przykłąd w jakości szwów, przy sprzęcie rtv, agd i innym
    zdarza sie, że na przykład niby dwie takie same pralki (ten sam model,
    ten sam producent) a mają inną ilość programów, a praktycznie zawsze
    masz problemy z gearancją. Żaden serwis nie chce ich brać, bo musiałby
    wsadzać swoje podzespoły zamiast tych ,,gównianych'', a jak zaniesiesz
    do hipermarketu, to często musisz długo czekać na sprzęt

    > Nalepka o której piszesz to był przykład hm... chwytania się za brzytwę
    > (żeby nie nazwać tego dosadniej).

    ...niekoniecznie... dajesz im słabszy towar. Czy teraz chciałbyś to
    gówno zastępować towarem lepszym?? Ja nie. Więc wstawiasz taką kartkę...

> [...]
    > pudle jest że to optimus. I co? Myślisz, że przeciętny kowalski nie kupuje?

    ...przeciętny Kowalski kupuje. Bo skąd taki przeciętny ma widzieć, że
    od takiego komputera to trzeba przechodzić z daleka??

    macth Register Linux User: 318934
    gg: 2017571 | jid: m...@j...org | gsm: 501035283 | www.macth.prv.pl

    --- odwiedź www.flug.org.pl ---

  • 70. Data: 2004-05-04 00:37:38
    Od: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>

    On Sun, 02 May 2004 23:39:16 +0200, neco wrote:

    > (miałem na myśli wody markowe)
    > (tu miałem na myśli wody pod własną marką)

    ..tylko, że hipermaket mówi, że chce:
    [1] tę wodę za 0.40 groszy
    [2] producent ma w połowie pokrywać straty wynikłe z uszkodzeń butelek
    [3] producent ma w połowie pokrywać straty wynikłe z kradzieży na
    sklepie
    [4] producent ma zabierać towar przeterminowany.

    Jak myślisz, co zrobi producent jeżeli chce mieć swoją wodę w tym
    hipermakecie??