PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedronka w TVN

  • 1. Data: 2004-04-19 08:51:50
    Temat: Biedronka w TVN
    Od: "Katarzyna Sokół" <Kasik.s@WYTNIJ___ TO_wp.pl>

    Witam,
    Wczoraj wieczorem bawiąc się w przełączanie kanałów w TV trafiłam na
    program na temat wykorzystywania pracowników w Biedronce.
    Głównie chodziło o to że te ogólnopolskie markety to "obozy pracy". Brak
    nadgodzin przy pracy naście godzin na dobę, kobiety dźwigające ciężary
    niezgodnie z przepisami, jednym słowem wszystko najgorsze.
    Śmieszna dla mnie była rozmowa z urzędnikiem PIP który mieści się na tej
    samej ulicy. Stwierdził on że "były sygnały iż są tam łamane prawa
    pracownika, jednak trzeba przyjść do niego jak _w_tej_właśnie_chwili_ np.
    kobieta ciągnie wózek z paletami cukru (podobno 1 tona). Wtedy on przyjdzie
    i zobaczy. No cóż patrząc się na tego dżentelmena miałam duże problemy z
    wyobrażeniem sobie iż nagle rzuca swoją kafkę, ubiera się i idzie do
    Biedronki. Nawet gdyby to zrobił to raczej już dawno wszystkie palety byłyby
    przewiezione.

    Taka chwila refleksji.... podobna sytuacja (nadgodziny) jest u większości
    pracodawców, kobiety i ciężary podejrzewam że również występują w większości
    supermarketów. Dobrze że są takie programy, jednak osobiście przyjęłam to
    jako anty-reklamę, coś Biedronka zrobiła TVN etc... A może się mylę i teraz
    telewizja ta będzie jeździła po Polsce i zwiedzała firmy.

    P.S. Artykuł na ten temat ukazał się również w Newsweeku -
    http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
    ykul=9579

    pozdr.
    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 2. Data: 2004-04-19 09:23:37
    Temat: Re: Biedronka w TVN
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Mon, 19 Apr 2004 10:51:50 +0200, gdy "Katarzyna Sokół"
    <Kasik.s@WYTNIJ___ TO_wp.pl> napisał:

> [...]
    >wyobrażeniem sobie iż nagle rzuca swoją kafkę, ubiera się i idzie do
    >Biedronki. Nawet gdyby to zrobił to raczej już dawno wszystkie palety byłyby

    A po co ma to robić? Sieci czy to polskie czy niepolskie smarują im aż
    miło. Podobno PIPmeni wyżywają się za to na małych firmach, których na
    ich stawki nie stać.

    r.

  • 3. Data: 2004-04-19 10:49:08
    Od: Jerzy Dusk <v...@b...pl>

    Katarzyna Sokół pisze:
    ________________
    > Witam,
    > Wczoraj wieczorem bawi?c się w przeł?czanie kanałów w TV trafiłam na
    > program na temat wykorzystywania pracowników w Biedronce.

    dziś druga część po 19.30 w tvn - konfronatacja

    Od dawna podejrzewam, że przez superniskie ceny ktoś musi cierpieć, to nie
    perpetuum mobile.

    Jerzy

  • 4. Data: 2004-04-19 11:01:03
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

    Katarzyna Sokół wrote:

    > Witam,
    > Wczoraj wieczorem bawiąc się w przełączanie kanałów w TV trafiłam na
    > program na temat wykorzystywania pracowników w Biedronce.

    O biedronce już dawno jest głośno. Nie tylko wykorzystują pracowników.
    Dodatkowo opóźniają zapłate dla dostawców. Wielu z nich nie może sie
    doprosić żeby otrzymać pieniądze, a zrezygnować nie chcą bo dostawa do
    takich sklepów to spory interes. Właściciele biedronki doskonale o tym
    wiedzą i robią co chcą. Wiele firm podobno już zbankrutowało przez to,
    że biedronka płaciła im z opóźnieniem. Dla biedronki lepiej, bo może
    uda im sie w ogóle nie zapłącić.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Ledóchowski

  • 5. Data: 2004-04-19 11:02:21
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

    Łukasz Ledóchowski wrote:

    > Dla biedronki lepiej, bo może
    > uda im sie w ogóle nie zapłącić.

    Ale i tak sie biedronce nic nie stanie - w końcu pół Polski tam
    kupuje:)))

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Ledóchowski

  • 6. Data: 2004-04-19 11:11:31
    Od: "Katarzyna Sokół" <Kasik.s@WYTNIJ___ TO_wp.pl>

    Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dodatkowo opóźniają zapłate dla dostawców. Wielu z nich nie może sie
    > doprosić żeby otrzymać pieniądze, a zrezygnować nie chcą bo dostawa do

    ... ale tak jest ze wszystkimi wielkimi firmami. Np. taka tepsa też nie
    lubi płacić wykonawcą usług. Nie wspomnę o innych supermarketach..... także
    w tym temacie biedronka również nie jest "osamotniona" - niestety:(((

    ---
    Kasik
    GG:243137

  • 7. Data: 2004-04-19 11:44:36
    Od: "Polar" <w...@p...onet.pl>

    Traktowanie pracowników to tylko wierzchołek góry lodowej.Rozliczenia z
    właścicielami sklepów, dostawcami, itd ... tu to są cyrki dopiero.

    Cóż .. Biedronka skrupulatnie buduje swój "wizerunek" ....

  • 8. Data: 2004-04-19 11:53:52
    Od: "Mikers" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Katarzyna Sokół" <Kasik.s@WYTNIJ___ TO_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:c603v3$bl8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Biedronka to również koszmar dla dostawców towarów
    małe polskie firmy nie są w stanie walczyć z molochem o swoje
    Biedronka znana jest z tego że jak trzeba to będą się sądzić latami...
    znam przypadek sprawy ciągnącej się od 4-lat - ZGROZA !
    i co z tego że dostawca wygra skoro przez cały czas złodzieje obracali
    jego pieniędzmi

    i jeszcze jedno teraz w Polsce jest 500 - 600 sklepów "B"
    a za 2 lata ma ich być ok 1200 ...
    cóż za cudowny management tam siedzi
    teraz jasno widać skąd pośrednio jest finansowany "rozwój" sieci

    zróbmy coś i zbojkotujmy tę sieć - dla przykładu

    pozdr mikers

  • 9. Data: 2004-04-19 12:41:30
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

    Katarzyna Sokół wrote:

    > ... ale tak jest ze wszystkimi wielkimi firmami. Np. taka tepsa też
    > nie lubi płacić wykonawcą usług. Nie wspomnę o innych

    wykonawcom:)

    > supermarketach..... także w tym temacie biedronka również nie jest
    > "osamotniona" - niestety:(((

    W sumie prawda. Ale podobno w Biedronce to było już doprowadzone do
    skrajności.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Ledóchowski

  • 10. Data: 2004-04-19 12:44:40
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Katarzyna Sokół wrote:

> [...]
    > nadgodzin przy pracy naście godzin na dobę, kobiety dźwigające ciężary
    > niezgodnie z przepisami, jednym słowem wszystko najgorsze.

    Ja tu widze dwa problemy:

    1/ bezsens dzialania samej firmy, ktora w ten sposob naraza sie na
    utrate klientow; wykrycie tego typu praktyk moze spowodowac odplyw
    czesci klientow,

    2/ duza ilosc bezrobotnych posiadajacych niskie kwalifikacje; aby
    pracowac w supermarkecie, wiele nie trzeba; dlatego tez firma moze czuc
    sie pewnie - wie, ze na miejsce jednego przyjdzie kilku innych.

    A poza tym - Biedronka kojarzy mi sie z jedna wielka chala. Chalowate
    produkty (kiedys sie nacialem i zrobilem tam zakupy), a do tego
    chalowata kampania reklamowa - reklamy tak glupie, ze az szkoda gadac.

    ..:: fabio