PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedronka w TVN

  • 51. Data: 2004-04-21 08:53:04
    Temat: Re: Biedronka w TVN
    Od: ct <c...@P...gazeta.pl>

    Sheriff Dagget sez:

    >...z tego co oglądałem na TVNie nie dało się wywnioskować, że to
    >temat Newsweeka, ale kłócić się nie będę...

    materialy zbieral newsweek, stad wnosze, ze to ich temat.

    >...spiskowa teoria dziejów...

    nie spisek, tylko cui bono. uwazam, ze tym chetniej podjal temat, ze to
    nie byla niemiecka firma. tyle. to jest spojne, zakladajac, ze niemcy
    dbaja o swoj interes narodowy, tak jak kazdy powinien.

    >rozumiem, że gdyby ta sytuacja miała
    >miejsce w Niemczech i dotyczyła niemieckiej sieci, to Axel Springer
    >(wtedy) Niemcy tematu by nie poruszył, bo to przecież niepatriotyczne...
    >Czy to sugerujesz??

    nie.

    >A może po prostu robi to co należy
    >robić jako przedstawiciel wolnej prasy?

    taka mam nadzieje.

    pzdr

  • 52. Data: 2004-04-21 12:10:47
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    macth; <p...@f...org.pl-USUN.TO> :

    > ....no i co z tego? Zapewne znajdą się tacy niepełnoletni (15-17 lat),
    > którzy podnoszą więcej niż przeciętny Kowalski. Ale czy to jest
    > powód, aby zrównywać dopuszczalne ciężary pracowników młodocianych
    > z pełnoletnimi?

    Nie - ale tu przemawia obiektywizm, czyli nie do końca ukształtowany
    układ kostny [młodociani]. Natomiast co do kobiet - są naprawdę różne -
    w Rosji kobiety układały tory i raczej mało kto by takiej podskoczył.
    Tak samo jak drobnej kobiecie tak i drobnemu mężczyźnie nie dasz roboty
    polegającej na noszeniu dużych ciężarów - nie widzę powodów, żeby płeć
    decydowała o tym [zamiast], jaką faktyczną siłę posiada dana osoba.

    > ....a mógłbyś powiedzieć coś szerzej o swoim punkcie widzenia? Bo
    > chyba nie wnioskujesz tego na przykładzie Agaty Wróbel, którą trudno
    > nazwać statystyczną Polką?

    A co niby mam powiedzieć - różnicowanie wagi jest używane do:

    - usprawiedliwienia [pseudoobiektywnego] nie zatrudnienia kobiety;
    - w ramach kontroli;

    Co to ma niby wspólnego z możliwościami określonej osoby? - normy to
    tylko statystyka i zakładam, że część mężczyzn i kobiet miała by problem
    z długookresową pracą w zakresie jej górnych wartości granicznych - jak
    na razie działa tylko na szkodę kobiet.

    > ....obiektywnY, ale czy frazesów?? Gdzieś czytałem, że wykazały to
    > badania...

    A ja mam praktykę w kilku robotach - faktycznie kobiety rzadziej upijają
    się w trupa, ale likierki w szafach trzymają ;), tak samo się
    opierdalają, kradną, unikają podejmowania decyzji, łażą po sklepach w
    godzinach pracy, palą papierosy [częściej w ubikacjach] - jedyne w czym
    są lepsze, to większa neurotyczność i wynikające z tego lepsze
    podporządkowanie pracodawcy - ale neurotyczność na też negatywne
    następstwa. ;)
    Uwierzę tylko w badania, które prześwietlą na wskroś wszystkich badanych
    pracowników [a nie tylko ilu złapano zapitych w trupa] z populacji
    losowej 50/50 - mz często dochodzi do nieporozumienia wynikającego z
    błędu doboru próby i obserwacji - co mi po zdaniu, że kobiety są lepsze,
    skoro np. w zakładzie pracuje 10 kobiet na 100 mężczyzn - statystycznie
    wychodzą tak samo, ale ilościowo są "lepsze". ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 53. Data: 2004-04-21 16:48:37
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    Uzytkownik "ct" <c...@P...gazeta.pl> napisal w wiadomosci
    > Sheriff Dagget sez:

    > z zachlystem bezinteresowna misja mediow. poza tym zgadzam sie z toba
    > calkowicie.

    Zle odczytales - nie ma zachlystu i nie ma tez bezintersownosci, to jest
    powod dla ktorego ten mechanizm wogole fukcjonuje (interesownosc).

  • 54. Data: 2004-04-21 16:52:33
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    Użytkownik "Alpha" <a...@g...in.pl> napisał w wiadomości

    > Mariusz Jankowicz (m...@e...com.pl) piszesz:

    > Ale prawnie nie widzialam.

    No toz zwyczajowe zakazy sa gorsze od prawnych.

  • 55. Data: 2004-04-21 16:59:22
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    > macth (m...@f...org.pl-USUN.TO) piszesz:

    > Alez ja temu wcale nie zaprzeczam :) Tyle ze statystyczny Polak
    > ma jedna piers i jedno jadro, jesli rozumiesz aluzje... ;)

    Hmm, nieznajomosc nauki zwanej statystyka nie zwalnia od myslenia.

    > No ja wcale nie zamierzam sprawdzac :) Tak samo jak nie zamierzam
    > sprawdzac np. jak to jest wyskoczyc z gdzies wysokiego budynku.
    > Ale odgorne ograniczenie uwazam jednak za idiotyzm.

    Zakaz zatrudniania dzieci tez Cie irytuje (zalozmy, ze nawet zgoda rodziców
    go nie pokonuje)?

  • 56. Data: 2004-04-21 20:51:53
    Od: ct <c...@P...gazeta.pl>

    Sheriff Dagget sez:

    >Zle odczytales - nie ma zachlystu i nie ma tez bezintersownosci, to jest
    >powod dla ktorego ten mechanizm wogole fukcjonuje (interesownosc).

    w takim razie - nie bylo sprawy ;)

    pzdr

  • 57. Data: 2004-04-22 21:32:35
    Od: Alpha <a...@e...in.pl>

    Mariusz Jankowicz (m...@e...com.pl) piszesz:

    > No toz zwyczajowe zakazy sa gorsze od prawnych.

    No ale ja sie czepiam akurat prawnych. Zwyczajowe sobie
    lamie jak mi sie podoba i nikt mnie za to nie zamknie ;)

    pzdr.

  • 58. Data: 2004-04-22 21:35:17
    Od: Alpha <a...@e...in.pl>

    Mariusz Jankowicz (m...@e...com.pl) piszesz:

    > Zakaz zatrudniania dzieci tez Cie irytuje

    No, jesli nie widzisz roznicy miedzy czlowiekiem doroslym a
    dzieckiem to moze nalezy patrzec na ciebie jak na potencjalnego
    pedofila, hm? Bo dla wiekszosci ludzi roznica jest oczywista:
    dziecko dlatego nazywamy dzieckiem ze nie jest jeszcze na tyle
    dojrzale zeby zdawac sobie sprawe z konsekwencji czegostam co
    sobie wymysli ze bedzie robic.

    A jak juz sie skonczyles czepiac to moze powiesz mi w koncu
    dlaczego z takim uporem wmawiasz mi, ze nie jestem w stanie
    okreslic do jakiej pracy sie nadaje a do jakiej nie?

    pzdr.

  • 59. Data: 2004-04-23 11:06:41
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    Użytkownik "Alpha" <a...@e...in.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziecko dlatego nazywamy dzieckiem ze nie jest jeszcze na tyle
    > dojrzale zeby zdawac sobie sprawe z konsekwencji czegostam co

    Niezbyt zrecznie okroilas cytat - dowod na brak argumentow. Co do pedofilii,
    to moge tylko tyle powiedziec, ze jest to chamska, prymitywna zagrywka z
    Twojej strony. Reszta argumentacji bylaby nie do podstawienia gdybys
    uczciwie podala pelny cytat - konkretnie ten fragment w ktorym pisze, o
    zgodzie rodzicow. Poza tym, nie jest prawda jakoby glownym zrodlem zakazu
    pracy dzieci bylo to, ze "nie jest jeszcze na tyle dojrzale zeby zdawac
    sobie sprawe z konsekwencji czegostam co sobie wymysli ze bedzie robic".
    Glowna przyczyna jest zupelnie inna. Ale nie bede Ci tego wyluszczal, nie
    jestes tego warta.

    EOT.

  • 60. Data: 2004-04-23 13:33:39
    Od: Alpha <a...@e...in.pl>

    Mariusz Jankowicz (m...@e...com.pl) piszesz:

    > Niezbyt zrecznie okroilas cytat - dowod na brak argumentow.

    Nie, czysta zlosliwosc. W odpowiedzi na Twoja zlosliwosc.
    Ty przestaniesz, ja tez z przyjemnoscia porozmawiam normalnie.

    > konkretnie ten fragment w ktorym pisze, o zgodzie rodzicow.

    Rodzice "zatrudniaja" swoje dzieci np. przy pracach na roli.
    Efekty? Wypadki, okaleczenia, tragedie. Jak wiec widac, nawet
    rodzice czasami ignoruja mozliwe konsekwencje.

    Ja osobiscie twierdze ze decydowac moze tylko dorosly czlowiek
    sam o sobie. Inne przypadki nie powinny miec miejsca. A maja
    kiedy w/w doroslemu czlowiekowi zabrania sie wykonywania tego
    czy innego zawodu odgornie, prawnie.

    Na prawde to takie trudne do zrozumienia jest?...

    > Glowna przyczyna jest zupelnie inna.

    Nie tak zupelnie -- po prostu niedojrzalosc.
    Fizyczna, psychiczna, wlasciwie dowolna.

    > Ale nie bede Ci tego wyluszczal, nie jestes tego warta.

    Podskoczylo Ci ego? Fajnie.

    pzdr.