PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedni absolwenci i studenci (LONG)

  • 111. Data: 2003-06-02 10:57:36
    Temat: Re: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message
    news:m2wug5sjht.fsf@pierdol.ninka.net...
    > proste. rownie proste jak to, ze lepiej jest pracowac za wiecej a
    > mniej godzin.
    > zachodzi tez tutaj pytanie: jesli zasuwasz tyle dziennie, to kiedy ty
    > masz czas na nauke? raz na dwa
    > tygodnie na zjezdzie zaocznych?

    Zajecia mam w KAZDY weekend. Jeden miesiac wakacji (sierpien). Ucze sie w
    glownie w autobusach, po nocach... kiedy popadnie. I jak pisalam wczesniej,
    taki tryb nie wchodzilby w rachube na dziennych. A moja uczelnia sporo
    kosztuje.

    > no coz. jak pisalam: trzeba troche sie dogadac z prowadzacymi, troche
    > porzekladac.
    > ja na pierwszych dwoch latach tez mialam plan taki, ze "nie da sie
    > pracowac". potem okazalo sie, ze owszem, mozna, jak sie zrezygnowalo z
    > czesci wykladow i na cwiczenia (bedace zajeciami teoretycznymi czysto)
    > dogadalo sie tak, ze bedzie sie zaliczac w dogodniejszym terminie.

    U mnie wszystkie zajecia sa w sumie obowiazkowe, bo jak Cie na nich nie ma,
    to prowadzacy sie postara, zebys miala problemy z zaliczeniem. A dlaczego??
    bo lecimy z materialem bardzo szybko i w krotkim czasie robimy bardzo duzo.
    Dla mnie opuszczenie zajec jest rownoznaczne z nie nadrobieniem zaleglosci.
    niestety, w czasie gdy inni maja te zajecia, i w sumie moglabym je odrobic,
    to akurat ja mam w planie cos innego. Nie kazda uczelnia daje studentom
    mozliwosc ukladania idywidualnego toku studiow.

    > ba. najlepiej to w ogole miec indywidualny tok studiow, chociaz do
    > tego trzeba na ogol miec odpowiednia srednia. ale wtedy nie musisz sie
    > martwic juz niczym - zaliczasz sobie i zdajesz egzaminy wtedy, kiedy
    > ci pasuje.

    Mam srednia wystarczajaca, ale przy moim toku studiow to po prostu nie
    wchodzi w rachube.

    > wyszlam, widzialam... i dalej podtrzymuje to, co napisalam: na
    > _wiekszosci_ studiow dziennych da sie pogodzic prace ze studiami,
    > chociaz praca pewnie nie bedzie na etat.
    > z drugiej strony mam paru kolegow, ktorzy studiowali na politechnice a
    > pracowali jako administratorzy na pol etatu (4 h dziennie) i ta praca
    > pozwalala im sie utrzymac samodzielnie w wawie.

    Jsne, np studia na geologii czy innych 'intratnych' kierunkach. Bo na
    takich, po ktorych masz szanse na znalezienie pracy to raczej nie. A
    dlaczego?? bo sa robione dodatkowe kursy, zajecia z sensownych przedmiotow
    itp. Poza tym... zaden z moich pracodawcow z ktorymi do tej pory zawieralam
    umowy zlecenie czy o dzielo nie dawal mozliwosci pracy w dowolnych
    godzibach. A u kilku musialam jezdzic do ich biura zeby wykonac prace.
    Gdybym byla na studiach dziennych odbyloby sie to kosztem zajec.

    > nie pisalam o calej populacji.

    Piszesz, ze da sie... Napisz jasno, niektorym byc moze uda sie. I wtedy
    bedziesz miala racje.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 112. Data: 2003-06-02 10:59:09
    Temat: Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "FX" <f...@p...onet.pl> wrote in message news:bbdhps$odh$1@news.onet.pl...
    > KOLEZANKE? :-)
    >
    > A, no tak :-) Teraz widze.
    > Jaki ten NET maly :-)
    >
    > Studiujemy razem na roku, nie raz od Ciebie bralem notatki :-)

    :))) Ode mnie wszyscy biora notatki :))) Zastanawiam sie czy by nie zaczac
    na tym zarabiac :)

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 113. Data: 2003-06-02 11:09:20
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > przeciez prace na umowe o dzielo czy etat sa do wykonania w okreslonym
    > terminie, a kiedy je dokladnie realizujesz, twoja broszka.
    >
    > ja tutaj nie o etacie mowilam.

    No fakt - w takim wypadku racja.

    <cut>

    > ile?
    > dopoki sie studiow nie skonczy.
    >
    > a ile mozna pracowac 12/18 h dziennie (jak tu jedna przedpisczyni
    > napisala) i co weekend (lub co drugi) robic studia?

    dopoki sie studiow nie skonczy;) wole to niz waletowanie - zreszta poszedlem
    na studia tylko i wylacznie z nudow, wlasnie po to by zabic wolny czas w
    weekendy

    <cut>

    > no i ta twoja firma ma taki przeglad sprzetu i tematow, jaki oferuje
    > np. MIMUW w wawie?
    > naprawde? a co to za firma?

    Mowilem wiekszosc uczelni - co to jest MIMUW? No Craya nie mamy np. ale
    narzekac tez nie ma co. Poza tym dostep do sprzetu ktory jest na uczelni
    jest zapewne mocno limitowany? Gmeranina w srodowiskach przygotowanych
    wstepnie przez adminow? Malo zabawne, mam wrazenie.

    > poza tym, rozmawiamy tutaj o studiach; to, ze ty byc moze masz taka
    > niesamowita prace w takiej boskiej firmie wyposazonej po uszy ma sie
    > nijak do poziomu samych studiow zaocznych.

    Boska prace? Eeeee. A poza tym do poziomu studiow nijak sie ma, ale nie
    dyskutowalismy o poziomie studiow tylko o ile pamietam o kosztach. A poziom
    studentow na ten przyklad juz ma tu cos do powiedzenia, bo w robocie naucza
    sie wiecej niz na laborkach.

    > no i fajnie, ale niektorych studiow zaocznych nie ma. idz i zrob
    > zaoczna medycyne na przyklad ;)

    Hhehehe, no wiesz, nie jest to najlepszy przyklad, poza tym jakby dobrze
    poszukac to juz ESKK cos wymysli;)

  • 114. Data: 2003-06-02 13:58:53
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    On 2003-06-01 16:32, Kania wrote:

    > Mylisz sie... zdobeda doswiadczenie i odejda do firmy, ktora wiecej im
    > zaplaci.

    No nie wiem, teraz jest taki rynek pracy, ze kazdy dba o to co ma i boi
    sie ryzykowac,
    chyba ze jest swietnym fachowcem.

    Elfka

    --
    pozdrawiam
    Karolina Budzyńska

  • 115. Data: 2003-06-02 14:49:11
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > No nie wiem, teraz jest taki rynek pracy, ze kazdy dba o to co ma i boi
    > sie ryzykowac,
    > chyba ze jest swietnym fachowcem.

    Pracujac w firmie dajacej mozliwosc rozwoju masz szanse stac sie niezla w
    swojej branzy a pozniej dostajesz lepsza oferte z innej firmy i robisz
    'papa' obecnemu pracodawcy.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 116. Data: 2003-06-02 15:54:33
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    wczesniej,
    > taki tryb nie wchodzilby w rachube na dziennych. A moja uczelnia sporo

    No tak... ale te stypendia ;-) Gdybys sie nie uczyla po nocach i w
    autobusach
    placilabys chyba troszke wiecej? ;-)

    > Nie kazda uczelnia daje studentom
    > mozliwosc ukladania idywidualnego toku studiow.

    U nas nie ma - pytalem. Ale teraz to praktycznie nie chodze. Po prostu przy
    rozpoczeciu przedmiotu ide do wykladowcy, mowie jak jest i jest ok.
    Jedyna osoba ktora stwarzala mi problemy to tyton. Co do reszty?
    Tomane, Koluda czy Bryzek spotykam tylko na zaliczeniach :-)

    Na dziennych tez tak mozna.

    FX

  • 117. Data: 2003-06-02 15:56:11
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    > :))) Ode mnie wszyscy biora notatki :))) Zastanawiam sie czy by nie zaczac
    > na tym zarabiac :)

    Kurcze, szkola tyle kosztuje... nie rob nam tego!

    SREDNIA SPADNIE o conajmniej 2 stopnie ;-)))

    FX

  • 118. Data: 2003-06-02 16:00:53
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    > Zastanawia mnie jedno. Dlaczego do tamtej firmy zgłosiło się tylu
    > specjalistów, gotowych do pracy za 3 tys brutto, a Ty nie możesz znaleść
    > osoby biegle posługującej się Delphi i SQL

    Tez sie nad tym zastanawialem. Doszedlem do wniosku, ze
    tam dziala mit nazwy firmy. Np do Kamsoftu czy do Comarchu
    przychodzi naraz 300 aplikacji.

    Do mnie trafilo 30.

    Mimo ze tam nie daja zbyt wiele, ale kazdy mysli: "to duza firma,
    szybko sie rozwija, napewno szybko awansuje. Potem bedzie lepiej."
    Sam wychodze z takiego zalozenia.

    Pamietam, ze gdy szukalem pracy nie zwracalem bardzo uwagi
    na ogloszenia z firm "nie SA" lub nie znanych szeroko na rynku.

    FX

  • 119. Data: 2003-06-02 17:37:20
    Od: "luk" <l...@g...pl>

    Dokladnie w takiej firmie pracowalem, zenada, brak p[erspektyw i brak wiedzy
    informatycznej u "kierownictwa" :-)
    goscinnie z kompa kumpla

  • 120. Data: 2003-06-02 17:39:49
    Od: "luk" <l...@g...pl>

    Bede okrutny Delphi i C to powoli odchodzic bedzie do lamusa (moge sie
    mylic)
    Technologie zmieniaja sie dosc szybko jestem ambitny i chce sie nauczyc
    czegos w przyszlej pracy a przy tym prezentuje w moim mniemaniu cos soba,
    ale wszedzie chca ludzi z doswiadczeniem..... i klops , kolo sie zamyka...

    goscinnie z kompa kumpla